Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2016-11-07 15:19:45 följande:

Jag har nog aldrig varit såhär lycklig. Eller jo det har jag några gånger men detta är i topp 3.

Allt såg jättebra ut på kub. Jag blev flyttad från bf 22 maj till 18 maj. Risk för DS är 1:11840 och T13 och T18 gav 1:20000. Nackuppklaringen mätte 1,72 mm.

Det var en sprallig bebis vi fick se. Längtar så efter hen <3

Hurra! Grattis grattis :)
  • Loppan84

När är det dags att kolla sitt underliv? Känner att jag är myxket mindre svullen och stygnen gör inte så ont idag heller - inte tsgit någrs smärtstillande eller nått - så kanske har lust att titta efter men vet inte om det är för tidigt?

Sagoskog - vågade du kika sen eller?

• Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-11-07 17:17:08 följande:

Här kommer en bild

Åh sötnosen!!

Om man får gissa säger jag bara It's a boy
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-07 18:29:33 följande:

Vad tror ni detta är för liten filur ;)

Flicka
  • Loppan84

Förlåt för äckligt inläg men har inga andra att fråga och såg att ni skrev om hemorojder här innan. Jag blöder från rumpan när jag gör nr 2 färskt slemmigt blod men tycker också det ser ut som avslag - för avslaget är också rött fortfarande och ganska slemmigt och klumpigt. Har också märkt att ibland om jag ska prutta och ligger ner så trycker luften in i slidan liksom, så är är uppenbarligen väldigt svag i bäckenbotten efter förlossningen och är rädd för läckage mellan tarm och slida och att blodet också är ett tecken på det. Men är det möjligt att avslag kan läcka in i tarmen/rumpsn på nätt sätt? Eller är det hemorojder tror ni? Som sagt sorry för äckligt inläg, men är så förtvivlad över om jag är förstörd där nere med läckage mellan tarm och vagina eller om det är vanliga hemorojder? Vad tror ni.

Sen undrar jag också när ni andra som blivit klippt eller spruckit rejält vågade titta med spegel där nere?

• Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-11-08 08:50:11 följande:

Jag förstår att du är orolig för komplikationer och tycker absolut du ska be om en extra undersökning. Men att bäckenbotten och slidmuskulaturen är kraftigt försvagad är absolut inget konstigt efter en förlossning och det kan säkert orsaka att luft sugs in i slidan. Jag tänker också att efter en fis minskar trycket mot slidväggen från tarmen vilket borde kunna orsaka att luft sugs in. Men jag är ju ingen läkare, bara ingenjör. Vad gäller blodet undrar jag om du är säker på att det kommer innifrån tarmen och inte bara är avslag som runnit bak mellan skinkorna när du legat på rygg?

Vilket udda inlägg detta blev :P Inget vanligt samtalsämne direkt.

Symetrical skrev 2016-11-08 08:25:02 följande:

Oj, vad svårt. Du kan ju alltid testa med xyloproct stolpiller eller liknande och se om det blir bättre av det..? Förstår din oro. I värsta fall kan det ju vara en fistelgång mellan slidan och rektum och om så är fallet är det viktigt att råda bot på asap, för läkningens skull, samt för att minimera risk för infektion. Kan du inte fråga din bm?

Haha jag är ju också ingenjör, min man sa till mig att jag måste sluta försöka räkna mig fram till allting - kroppen funkar inte så

Ringde när jag vaknade och fick komma in på undersökning direkt och allt såg bra ut - du har rätt det är bara den svaga bäckenbottenmuskulaturen bääbis och så är det hemorojder så nu blir det att knipa knipa knipa och smörja där bak. Herregud vad man ska genomgå
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-08 12:09:29 följande:

Helt otroligt! Men illamåendet har eskalerat! Har inte fått behålla något sedan igår EM ????. Så i morgon ska jag få åka in på kvinnokliniken och få dropp. Fattar FN inte hur det kan bli sämre! Hur ska jag orka detta?

Stackars dig alltså! Lider så med dig? vilken vecka är du i nu? För mig vände det i vecka 16, men den har du väl passerat nu?
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-11-08 12:47:17 följande:

Tack för alla gissningar på min ul-bild.

Alla gissade pojke förutom jag som gissade tjej. Håller ju med om att skallen ser pojkig ut och nubben är svår att se men vi hade sex 4 dagar innan äl enligt äl-test och tempning (ej enligt dateringen, då var det precis på äl-dagen). Därför tror jag tjej.

Happylife och Misslina hur långt är det kvar tills Nipt-svaren kommer?

Såg inte heller nub, så gissade bara på skallen. Om ni bara hde sex äl-4 reor jag också tjej dock. Vi hsde typ en timme innan ägget släppte och var helt säker på pojke då och det var det ju också
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-08 13:10:32 följande:

Jag är i vecka 14... 15 på fredag.

Så det kanske är några veckor kvar....

Hoppas det går över snart! Googlade mycket när mitt illamående höll i sig och kom fram till att drt var väldigt vanligt att det höll i sig till vecka 15-16. Dock spydde jag inte så mycket sista veckan utan från vecka 15 ungefär var jag bara illamående utan att spy och sen gick det gradvis över i loppet av vecka 16. Hoppas du också slipper det snart. Kom ihåg att det är extremt ovanligt att va illamående hela graviditeten så mest sannolikt är att det lägger sig inom 1-2 veckor.
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-11-08 13:58:58 följande:

Bf+5, fast vattnet gick på bf+2 :)

Hehe sorry, men det var för stt du gick lite över förra gången som jag gissade det nu
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend