Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jösses vad ni kommit på namn..
Har ni inga tips på fina pojknamn?
Jösses vad ni kommit på namn..
Har ni inga tips på fina pojknamn?
Och så kanske man ska lägga till bilden innan man skickar... ;)
Är inne o läser här men har mått så dåligt att jag inte orkat skriva...
Har haft ångest nere allt är en dimma lite svårt med anknytning till bebis.... har oxå varit riktigt dåligt mellan min man och mamma o hon åker imorn...
Min man tror att jag känner som jag gör för mamma tagit över en stor del av bebis typ matat han mkt ger flaska alltid säger till mig vad ja ska Göra etc byter om på bebis...
Jag vet inte... läkaren skrev ut antidepressiva men jag försöker hålla ut....
H
Har precis bestigit mitt Everest och tittat med spegel. Heregud att jag inte gjort det innan. Allt ser ut precis som vanligt förutom själva klippet som ju går genom ena blygdläppen åt sidan i 90-grader vinkel och är ca 1-2 cm. Men själva springan, allt runt klitoris, rumpan hela den andra böygdläppen är helt som vanligt. Är så så lättad
Med detta vill jag bara säga till er andra -inte plåga er med att inte veta vad som sker där nere så länge som jag har gjort. Fråga på fl vad status är eller titta med spegel tidigare än vad jag gjort. Onödigt stt pina sig med att inte veta - för fantasin är vild ibland
Jadu jag är nog lite öppen för allt men mina favoriter just nu är Elton, William, max, Liam, Ian.. Vill nog inte ha för unikt namn ;)
Framsteg!
Livmodern har verkligen minskat sista dagarna - huden tar ju lite längre tid på skg så är mycket hud här nu men den drar sakta ihop sig också. Kör med kombo av retinol och aha från Paulas Choice nu och ser väldigt snabba resultat på de ytliga bristningarna och elasticiteten så kan tipsa om de produkterna (denna skincity.no/no/resist-retinol-skin-smoothing-body-treatment och denna skincity.no/no/resist-skin-revealing-body-lotion-with-10-aha).
Nu vet jag att en del producenter säger att man inte ska använda retinol när man ammar men det är pga forskning saknas inte pga skadlighet visats och det finns ju absolut inget som tyder på att en topisk kräm kan ta sig ut i mjölk - inte ens det vi dricker eller äter gör ju knappt det - så jag känner mig inte obekväm iaf.
Vad skönt att allt såg bra ut!
Med mitt första barn så sprack jag lite grann, fick sy nåt stygn. Och såg ut som köttslamsor av vad jag kunde se när jag gick på toaletten efter förlossningen. Jag låg kvar där tre dagar på BB, sen samma dag som jag ska åka hem så kommer en käck bm och ska undersöka mig, kolla stygnen osv. Sen frågar hon mig när jag ligger där i gynstolen om jag vill kika hur det ser ut där nere!! Nej säger jag väldigt snabbt för jag har bara bilden från när jag var och kissade två dagar innan. Men hon tucker verkligen att jag ska kika! Så till slut så gör jag det! Och det såg helt som innan ut förutom stygnen! Helt otroligt vilket läkkött det är där nere ;)
Haha ne de var pojknamn jag ville ha tips på ;)
Men woooow, shit vad dig mage gått ner :)
Retinol ska man vara försiktig med under graviditet men visste inte att samma gällde under amning, tack för tipset