Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-04-18 19:39:24 följande:

Du får säkert förlängt. Om de väljer att inte förlänga med dig bara pga du ska va mammaledig så bryter de lagen och är dessutom riktiga skitstövlar ;) det går säkert bra :)

Det där med kompisar är svårt - men alla säger ju att man får nya vänner när man får barn också och plötsligt uppräcker folk i bekantskapskretsen som man inte haft nått gemensamt med förut. Så det går säkert också bra. Bor du på en liten ort där alla redan känner alla? Annars är ju tips att gå med i mammagrupper eller nån typ av aktivitet (mamma och baby-yoga etc).

Ah jag kan ju absolut se sig om efter mammagrupper och liknande. :) Jag bor i en liten ort utanför Uppsala men utbudet i Uppsala lär ju vara större så där kanske man kan hitta lite grupper och nytt folk. :)

Säkert så löser sig det mesta men jag känner mig redan rätt ensam i min graviditet så är väl en rädsla att det ska fortsätta så. Men jag menar, det är inte ens många som vet om än att jag är gravid. xD Jag tror också att jag blev rätt sårad av reaktionen av min närmsta vän också när jag berättade om att jag var gravid. Hade räknar med ett stort stöd och världens största grattis, även fast vi är på olika plan i livet. Men jag fick ett "Eeeeh. Okej? Ska ni behålla det?" Och nu frågar hon mig aldrig om graviditeten eller svarar särskilt mycket när jag tar upp något. Hon liksom viftar bort det.
  • GästenT

Kan tillägga att min chef vet om att jag är gravid och det är hon som har hjälpt till att skapa tjänsten åt mig. Hon tycker att det är jättekul och jag har fått gått ifrån jobbet hur jag vill för bm-besök och liknande. :) Men det är hennes chef som bestämmer om tjänsten fortlöper och honom litar jag INTE på men min chef har min rygg om han skulle fula sig säger hon. :) Så det löser sig säkert. Jag har nog bara fastnat i ett negativt tänk.

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-18 20:03:37 följande:

Gud vilken tråkig och omogen reaktion från din vän. Förstår om du blev ledsen. Men de flesta skulle ju aldrig säga så, då måste man va ganska barnslig och/eller ouppfostrad ;) och faktiskt en ganska dålig vän - man gläds väl med sina vänner även om man inte delar exakt de samma drömmarna hela tiden vill man ju att ens vänner ska va lyckliga och få det de önskar. Hon kommer säkert ikapp så småningom <3

Haha Gud va känslig jag är just nu! Hormonkärring! Började gråta när jag läste ditt svar. xD Men det var det jag blev så förvånad över, vi har alltid stöttat varandras drömmar och mål och vart glada för varandra så blev ett magplask av hennes kommentar och fortsatta reaktion. Vi har vart "bästa vänner" i 16år även fast vi gått olika vägar så blev bara så fel nu. Har nog aldrig känt mig så sårad förut men orkar inte ta tag i det och fråga henne just nu.

Gud va skönt det var att skriva av sig det. Tack för supergulliga stödet. :) <3
  • GästenT

Shit va ni hinner skriva!!

Sagoskog (skogaholm som jag fortfarande läser ;) )

Va kul med rul idag och att ni kanske tar reda på kön!! Super spännande ju!!

Symetrical: Tufft att du blivit sjukskriven men lät helt klart som du behövde det! :/ Hoppas att det blir något bättre för dig! :)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-24 12:03:23 följande:

Här är en bild till där jag inte vrider överkroppen - mer ärlig vinkling.

Det har hänt mig med!! Jag är en smal jävel, men inte en "liten" människa i kroppen. Haha. Utan 1.69 typ och alltid varit platt. Nu är endast magen som en ballong fast blandning mellan hård och små mjuk/degig? Om det ens går ihop.. Resten av kroppen är som vanligt. Kan inte ha mina byxor längre i midjan, men i benen är dom som vanligt, så köpte faktiskt mammabyxor idag för nu går det inte längre.
  • GästenT

Fyfan va nervös jag varit idag!! Men fick lägsta risk på kub! Och jäklar va det var action i magen!!

Flyttad till 31 oktober. Stämmer med min egna beräkning! :)

• GästenT
    Iskristall skrev 2016-04-29 22:40:11 följande:

Grattis så härligt! Då väntar vi kanske små halloweenmonster bägge två Vi har samma bf, 31/10

Jahaa va kul!! :D jag tror ju absolut att jag går över tiden så just nu tippar jag faktiskt på 5enov, på alla helgon. ;D Haha.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-29 17:54:29 följande:

Härligt!! Grattis :)

eagle87 skrev 2016-04-29 22:56:55 följande:

Åh grattis va fin bild du fick oxå

Tack!! Har varit så jäklans stressad och nervös hela veckan inför kub! Vi fick 8bilder denna gång, skickade till mobilen. Och det var ju verkligen vääärldens genomgång av varenda liten del av bäbisen. :)
  • GästenT
    Iskristall skrev 2016-04-30 08:40:49 följande:

Detta är mitt första barn så tänker att jag också kommer gå över lite. Bara jag slipper 30/10 är jag nöjd vi har fler i släkten som har födelsedag då Alla helgona är ju fint med

Ja men precis. Känns som om nästan alla går över med första barnet så är lika bra att ställa in sig på det. :) Är första för oss med så allt är så jäklans nytt! Andra gången jag gör ul och att den rör på sig, ändå blev jag helt chockad att en sån livlig sak är i min mage!!
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-04-30 08:53:49 följande:

Stort grattis! Vad skönt att allt såg bra ut.

Lila bra att ställa sig in på att gå en-två veckor över tiden, annars blir sista dagarna riktigt brutala.

Tack!! Ja verkligen. Vilken lättnad! :)

Haha lite så jag försöker att tänka och skulle man mot förmodan föda på bf eller någon dag innan så är det bara ett plus. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend