Gravida från Tempar/Fertility Friend
Du får säkert förlängt. Om de väljer att inte förlänga med dig bara pga du ska va mammaledig så bryter de lagen och är dessutom riktiga skitstövlar ;) det går säkert bra :)
Det där med kompisar är svårt - men alla säger ju att man får nya vänner när man får barn också och plötsligt uppräcker folk i bekantskapskretsen som man inte haft nått gemensamt med förut. Så det går säkert också bra. Bor du på en liten ort där alla redan känner alla? Annars är ju tips att gå med i mammagrupper eller nån typ av aktivitet (mamma och baby-yoga etc).
Säkert så löser sig det mesta men jag känner mig redan rätt ensam i min graviditet så är väl en rädsla att det ska fortsätta så. Men jag menar, det är inte ens många som vet om än att jag är gravid. xD Jag tror också att jag blev rätt sårad av reaktionen av min närmsta vän också när jag berättade om att jag var gravid. Hade räknar med ett stort stöd och världens största grattis, även fast vi är på olika plan i livet. Men jag fick ett "Eeeeh. Okej? Ska ni behålla det?" Och nu frågar hon mig aldrig om graviditeten eller svarar särskilt mycket när jag tar upp något. Hon liksom viftar bort det.