Bäbiiiis skrev 2016-11-08 08:50:11 följande:
Jag förstår att du är orolig för komplikationer och tycker absolut du ska be om en extra undersökning. Men att bäckenbotten och slidmuskulaturen är kraftigt försvagad är absolut inget konstigt efter en förlossning och det kan säkert orsaka att luft sugs in i slidan. Jag tänker också att efter en fis minskar trycket mot slidväggen från tarmen vilket borde kunna orsaka att luft sugs in. Men jag är ju ingen läkare, bara ingenjör. Vad gäller blodet undrar jag om du är säker på att det kommer innifrån tarmen och inte bara är avslag som runnit bak mellan skinkorna när du legat på rygg?
Vilket udda inlägg detta blev :P Inget vanligt samtalsämne direkt.
Symetrical skrev 2016-11-08 08:25:02 följande:
Oj, vad svårt. Du kan ju alltid testa med xyloproct stolpiller eller liknande och se om det blir bättre av det..? Förstår din oro. I värsta fall kan det ju vara en fistelgång mellan slidan och rektum och om så är fallet är det viktigt att råda bot på asap, för läkningens skull, samt för att minimera risk för infektion. Kan du inte fråga din bm?
Haha jag är ju också ingenjör, min man sa till mig att jag måste sluta försöka räkna mig fram till allting - kroppen funkar inte så
Ringde när jag vaknade och fick komma in på undersökning direkt och allt såg bra ut - du har rätt det är bara den svaga bäckenbottenmuskulaturen bääbis och så är det hemorojder så nu blir det att knipa knipa knipa och smörja där bak. Herregud vad man ska genomgå