Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bell13 skrev 2016-11-01 09:53:17 följande:

När jag födde min son Douglas hade jag gått ner 11 kg efter en vecka. Gick upp totalt 17 kg. Magen tog lång tid att bli av med och dessa 6 kg tog mig 6 månsder att tappa.

Ok viktnedgången låter ju lovande på vikten. 6 månader för de sista kilona tycker jag låter helt rimligt och bra jobbat. Men misstänker att det blir att kämpa lite för stt få bort magen här också. Vet du hur mkt du gick ner de första dagarna eller under självs fl? Jsg gick ju inte ens ner under fl trots stt ungen bevisligen inte va viktlös, pga vätskan
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-01 10:26:42 följande:

Samma här, men nu kl 11!

Är inte nervös nu, men när dagarna går o svarsdagen närmar sig så... Inom hur många dagar ska du få svar?

Lycka till!
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-11-01 12:10:39 följande:

Oj vad ni skriver!

Loppan: För mig tror jag det tog 2 veckor att tappa 14 kg. Kommer inte ihåg hur mycket som var första veckan. Sen hade jag 6-7 kg kvar som tog kanske 10 månader.

känner jag mig lite deppig. Hormoner som spökar antar jag. Igår kväll grät jag helt utan anledning. Eller anledningen var att jag hade kämpat med att bygga ihop ett skrivbord. Jag var trött och frustrerad och besviken på att kvällen inte blev så mysig. Hehe jag brukar inte gråta för sånt och brukar inte vara lika lättirriterad som jag är nu. Det var många gånger jag ville drämma skruvdragaren i golvet.

Jag hoppas denna vecka går snabbt. På måndag har jag kub och jag är jättenervös. Men efter det kan jag äntligen koppla av förhoppningsvis. Jag kommer nog berätta för mina kompisar den 12 nov i v 13 då vi ska på en fest hos en av mina bästa vänner. Just nu är det bara mina föräldrar och min syster som vet men övriga familjen ska också få veta efter kub.

Haha <3 livsfarligt att bygga saker när man har det sådär. jag skulle också bygga ihop någrs ikeagrejer i den dör perioden och var så emo och satt och grät på golvet för att jag inte tyckte det blev rakt Nej men såklart tråkigt att va lite deppig men hjälper iaf för mig att bara m försöka komma ihåg orsaken så man vet varför man är ledsen/lättirriterad. Kan hjälpa mycket att bara konstatera "ok jag är ledsen för jag är gravid" och då inte gå in i mörka tankebanor som leder till att man blir ledsen på "riktigt"
  • Loppan84
    mamalolo skrev 2016-11-01 15:50:56 följande:

Värsta tänkbara besked. Misstänkt trisomi 13. Allvarligt. Många överlever inte ens graviditeten. Jag är bestört. UL och ev MKP imorgon för att bekräfta. Är så ledsen.

Nej! Fy fan vad orättvist. Tänker på er <3
  • Loppan84

Happylife - dina stick idag gjorde mig lite fulll i skratt då de påminde mig om hur jag under förlossningen plötsligt bara ruttnade helt ihop på att jag var så jävla uppkopplad och krävde att minst ett dropp eller en slang slkulle tas bort. På fullt allvar. Min man fick övertala mig att detta INTE var en viktig kampsak haha

Vid den tidspunkten satt jag fast i olika ställningar som ett spindelnät

- dropp för antibiotika 1 mot infektion i vänster hand

- vätskedropp i vänster hand pga jag puls hos baby

- dropp för antibiotika 2 mot infektion höger hand

- pulselektrod på bebisens huvud från fifi till lår

- ctg mätare för bebisens puls

- ctg mätare för värkar

- epiduralslangen i ryggen

- värkförstärkande dropp

Alltså kan ju förstå att jag kände mig låst men roligt ändå att en absolut skulle bort som stt det skulle göra någon stor skillnad

• Loppan84
    happylife skrev 2016-11-02 07:31:57 följande:

Haha men Gud!! Snacka om uppkopplad! Haha man kan få för sig och hänga upp sig på så knasiga saker ibland! I efterhand är de oftast bara kul skönt att du har det över Hahah!

Jag är faktiskt inte ett dugg orolig för FL. var det innan, men efter att ha fött tvillingarna i v 17 så kände jag att jag klarar vad som helst, särskilt när priset är en bebis! När jag födde dom fanns inget pris, dom skulle ändå dö. Då lovade jag mig själv att "njuta" när vi ska föda nästa gång

<3
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-02 15:10:50 följande:

Jag som hade tänkt att ge ett sammanfattande svar här i min glädjebubbla som man befinner sig i!

Aurora heter våran älskade dotter. :) Vägde 3445 när hon kom ut och var 52lång. Hon har nu lugnat sig och idag har hon sovit korta stunder i vagnen! I natt ville hon bara sova på mig men skrek ingenting. Sambon låt vaken och höll koll på oss i 3 timmar medan hon sov på mig så jag kunde slappna av. Amningen går galant, vätskan försvinner mer och mer för varje dag. Blöder typ ingenting och behövde bara sy 3 st "skönhetsstygn" som inte alls gör ont. Magen börjar dra ihop sig. Shit va det rullar på bra och lyckans mig att ha en barnmorska i närmsta familjen som tar emot mina samtal med frågor! Vi åkte hem redan på måndagen vid 17.00. Så blev typ en halv natt och dag på BB. :)

Åh så mysigt och superfint namn <3 Njut av din lilla prinsessa. Är så otroligt att man kan bli så här kär eller hur
  • Loppan84

[quote=77101168][quote-nick]mamalolo skrev 2016-11-02 12:56:46 följande:[/quote-nick]Tyvärr i princip bekräftat med UL (liten lillhjärna, dubbel läppspalt.... ) Men de tog fvp ändå just in case. Så ofattbart men det är vad det är. :( Min man är mkt mer påverkad efter UL. Blev tydligare för honom då. Nu är jag sjukskriven i tre veckor och kommer få träffa kurator. Abort nästa vecka med stor sannolikhet. Ta hand om er och tack för allt stöd! <3[/quot]

Så otroligt tråkigt. Saknar ord men känner otroligt mycket för er. Ta hand om dig nu så gott du bara kan <3

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-11-02 17:51:11 följande:

Vad heter eran pojke? :)

Vi har inte helt bestämt oss än hehe Men tror vi väljer mest mellan Sigge och August
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend