Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-11-05 12:55:36 följande:

Flera äckelvarningar för detta svar. .

Min blödning minskade väldigt snabbt. Men, till skillnad mot mens, är avslaget väldigt opålitligt. Det går liksom upp och ner..skiftar färg och konsistens. Ungefär 1,5-2 veckor efter FL kom det ut en klump i form och storlek av en skogsmus :-0 Huh! Den var jag inte beredd på kan jag lova :-0 Nu är det 4,5 vecka sen FL och det är bara lite rosa/brunfärgat när jag aktiverar mig. Så har bara trosskydd när jag är utanför hemmet.

Jag var också orolig för svamp (antibiotika + binda är ju rena svampfesten). Så efter att den konstanta blödningen slutat (och mest kom vid toabesök) så har jag kört på fultrosor hemma och hellre bytt en extra gång ist. Tyvärr fick jag svamp ändå. Tack och lov Inte i slidan (hur tusan behandlar man det efter en FL?), men runt klitoris. Det var dock enkelt avhjälpt med cenastenkräm och luftning.

Eller hur - har ju också antibiotika. Jag ska se utöver dagen och sen hellre köra fula trosor och byxor och byta ofta om det behövs ;)
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-11-05 12:28:05 följande:

Skönt att få börja känna sig som sig själv igen.. jag tyckte inte alls att mina bristningar syntes när magen var som vanligt, eller jo det som blev mellan naveln och piercinghålet har jag fått som ett ärr av, men har maaaassssor med bristningar mellan naveln och troskanten från sida till sida av magen men dom syns inte. Vet inte om det har med det att göra men jag såg inte heller mina bristningar förrän efter förlossningen när magen började dra ihop sig, dom blev liksom aldrig sådär tydliga under graviditeten som det blir på vissa :) så om ditt känns rätt ytligt så kommer det nog inte synas så mycket sen.

Precis - syntes inte när magen var där bara efter. Du som är hudterapeut vad tror du om en retinol booster med naturlig vetegroddolja? Paulas Choice har en 1% retinol booster och jag har haft väldigt bra framgång med retinol på solskador i ansiktet innan - borde ju inte va såå stor skillnad?!
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-05 15:32:40 följande:

Känner mig helt off socialt både här och bland vänner/familj. Är så trött om dagarna. Inatt var första natten hon somnade 01 och vaknade 09 med endast 2 snabba amning och blöjbyte tillfällen.

Läser här emellan varven vad ni skriver iaf. :) Skönt att det rullar på så bra för dig Loppan! Tycker definitivt du ska prata med någon om förlossningen om du har behov, så du inte trycker undan allt till senare. Fruktansvärt att dom gjorde så jävligt med stygnen!!

Hur går det för Eagle nu? Har missat om hon skrivit att det känns något bättre... :/

Inte konstigt att du är Off, det är ju verkligen en bubbla. Först sista dagen jag börjat känna lite normaltillstånd i livet och längtar efter att få lite vardagskänsla nu fakriskt. Det är svårt att sova på dagen men hjälper ju verkligen om du kan det nån timme när bebisen sover? Tycker det hjälper med ögonmask så skicka ut mannen och köp en sån om du inte har det.

Har skrivit lite med Eagle på snap, hon kommer säkert tillbaka och uppdaterar här lite senare.
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-05 15:30:29 följande:

Har fått vinterdäck o shoppat lite kläder i Bromma Blocks idag, nu utslagen på soffan!

Det var bebisar överallt, Gud vad jag längtar!

Köpte lite koftor o försökte hitta byxor.

Börjar ju nytt jobb snart så vill va snyggt klädd, men inte så lätt som gravid tycker jag!

Jag köpte en del på Cos i början av graviditeten - mycket a-linje format som funkade ganska länge i graviditeten och som jag också kan ha sen :)
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-05 21:08:34 följande:

Loppan har Cos gravidkläder eller menade du större storlekar?

Nej inte gravidkläder men köpte vanliga kläder i vanliga storlekar - bara modeller och snitt som funkade för magen. Ville hellre ha kläder som jag kan använda senare också så köpte lite dyrare kläder men som jag kommer fortsätts använda. A-Linje formade blusar skjortor och toppar + trikåklänningar till exempel. Funkade i stort sett fram till vecka 25-30 med vanliga kläder (klänningar, blusar, toppar, skjortor) och ett par - tre gravidbyxor från H&M. Därefter blev det lite svårare men köpte väldigt lite gravidkläder - kändes som så bortkastade pengarna
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-06 10:44:45 följande:

Ja här känner man sig fortfarande gravid! Illamåendet hänger kvar och jag är less! Har varit en jobbig vecka då jag tycker att det varit värre några dagar. Har kräkts mer. Ska till läkaren i morgon eller på tisdag och förhoppningsvis få en fortsatt sjukskrivning! Hade hoppats att jag skulle kunna jobba deltid men Går jag utanför mina rutiner så är det kört. Åkte iväg en sväng i torsdags och fick nästan hopp ur bilen för då kom kräkningarna. Så jag satt bakom vår häck och mådde dåligt! Stor håller jag på bli också haha hur ska detta sluta ;)

Nu har jag klagat färdigt ;)

Du har verkligen lov att klaga <3
  • Loppan84

Är inte direkt Symetrical men går sakta men säkert framåt här, 9 dagar och fortfarande en del kvar på livmodern och mycket mjukt. Hur lång tid ungefär kan man räkna innan livmodern dragit ihop sig färdigt och det är ren viktnedgång som kvarstår?

Stygnen känns också mycket bättre så vi ska pröva oss ut på en första liten promenad i snön idag

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-06 13:58:40 följande:

Ah försöker vila på dagen men har riktigt svårt att somna. Dels för att vi har haft aaaaalldeles för många besök men sen också för att jag just nu haft svårt att slappna av. Hur går det för er där hemma? Vad har man framför sig? ;D

Okej! Hoppas allt är ok med henne. Ser fram emot en uppdatering! :)

Lust att skriva din snap igen? Hittar inte tillbaka. :P

Snapen heter all_linn. Vi har det bra, börjar få lite vardagskänsla vilket jag älskar. Är inte så bra på att leva i en bubbla ;)

Ang besök har vi varit väldigt restriktiva med besök första veckan då mina stygn var så onda och jag bara kunde ligga på mage eller stå och det var rätt förnedrande faktiskt. Så bara familj och min familj bor ju långt bort och kommer när vi landat lite eftersom de ska bo här. Tycker det vs rätt skönt, förstår verkligen att det kan va väldigt stressigt med besök. Men nu ska vi börja bjuda hem lite folk framöver också :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-06 15:58:17 följande:

Skönt att du inte tar illa upp iaf! xD Kan ju bli tjatigt annars att bli jämförd med hela tiden. :)

Ja jag har tagit kort med mobilen i onsdags och idag men svårt att få schysta bilder. Jävla mycket rumpa det blir att träna sen... :O

En fråga till er alla. Hur mycket mjölk har ni? Det bara rinner om mig och ibland känns det som om det blir jobbigt för den lilla att det kommer så mycket. Hon hinner inte riktigt med...

Har sprutat här också och pumpar lite försiktigt bara för att lätta på trycket ibland, har fyllt upp en del i frysen blev tipsad om att pass på med det nu i början när man har så mkt överskott. Men hade ju hembesök från BVC i förrgår och hon sa att jag skulle tömma ett bröst i taget så kör nu 2-3 matningar på ett bröst innan jag byter - var lite jobbigt första dagen för det andra bröstet blev helt sprängt så fick pumpa en del men efter att ha tömt båda beösten ett par gånger är det mycket bättre. Testa det!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend