Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-03-01 12:53:42 följande:
    Mitt kub är också den 8e! Snart :)
    Ul:t? Har du redan lämnat blodprov då? Har inte bestämt hur jag ska göra med att försöka få gjort det i Sverige när jag är i Sverige måste nog kolla upp det...

Skulle ju egentligen haft idag men flyttade fram en vecka pga det kändes för tidigt men ja det är snart, tiden går sjukt fort faktiskt. Nervöst!
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-01 19:11:39 följande:

Blir helt galen på mina utslag. Gick till läkaren idag de sa bara att ja måste bita ihop bästa fall går de över snart vörsta fall stannar de hela graviditeten

Vad beror det på? Eftersom det hade koppling till tvillingar trodde jag det berodde på hcg:n och förhoppningsvis så lägger det sig lite när hcg:n går ner isåfall? Hoppas det lägger sig.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-02 08:49:26 följande:
    Hade verkligen den värsta kvällen nånsin igår, utslagen spred sig över hela kroppen O ja kunde inhe stå still pga extremt kliande sen börja de upp på halsen O ja fick svårt O andas O pulsen började gå upp, så till sist tog jag en antihistamin tablett fastän läkaren sa att ja ska prova vara utan.. Allt har gått bort nu men så rädd att de ska komma tillbaka. Nej står på kortison att de ej får användas i tidigt graviditet :(
    Åh din Stackare! Obehagligt. Ja kortison är nog dumt, men vanlig antihistamin är väl inga problem? Jag är allergisk mot pollen, hundar och damm och har en allergitablett som heter telfast (den enda som är laktosfri och jag är såklart laktosintolerant som alla asiater så eftersom du också har indisk påbrå tipsar jag om den) och den fick jag förnyat recept på när jag var hos läkaren och skrev in mig. Vad har du för sort nu?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-02 09:39:54 följande:
    Ja tog piriton, hörde att den ska vara säker... Ja hoppas verkl de inte händer igen...

Vad köpte du för bh-ar igår? Mina bröst ömmar så mkt när ja har bh så försöker ha toppar man ej behöver bh till...
    Har en favorit från Triumph som heter amourette som är så otroligt mjuk och ändå stöttande - det är den enda jag kan ha nu, men behövde gå upp en storlek så köpte en svart och en vit i större storlek ;)
  • Loppan84

Herregud så trött jag varit de sista dagarna, somnade just på jobbet en stund hoppas ingen sång mig ;) men det mest irriterande är att jag inte tror att det är själva graviditeten som gör mig trött på dagarna utan sömnbrist. Har en period nu när jag ligger vaken på nätterna, vaknar väldigt illamående, torr i munnen, täppt i näsan och varm och kan inte sova mellan ca kl 2 och 6 varje dag sen i fredags. Jag är inte illamående på dagarna men bara på nätterna, jättekonstigt. Borde jag äta senare på kvällen eller nått? Tänker att illamåendet kanske är hunger? Några andra tips?

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-02 13:23:53 följande:
    De dagar jag har mått som värst är när nattfastan blivit som längst. Så testa att äta lite senare.

Själv är jag mest klagig nu känner jag. Hade några bra dagar. Men började må sämre igår. Imorse började jag spy 10 min innan jag skulle gå till bussen. Jag är tidsoptimist och har inga marginaler för sånt. Men hann iaf med nöd och näppe. Satt på nålar hela bussresan (40 min), men det gick bra. Mådde riktigt kasst ända fram till lunch. Imorgon jobbar jag också långpass (12 h). Ingen möjlighet att sjukskriva mig. Kommer jag försent så kör hela dagen ihop sig. Jobbar dessutom med en vikarie som jag inte vill berätta för då hon och jag har många gemensamma bekanta. Förlåt för ett hemskt negativt inlägg. Men när brukar det bli bättre. Är i v. 11 nu. Längtar efter de där "spökveckorna" folk pratar om.
    Det är lov att klaga lite! Det är jobbigt det här, och du har mått dåligt länge nu - klart det tär på tålamodet. Jag har precis börjat må illa och är redan slut. Var lite komiskt idag, skulle springa lite ärenden på lunchen och var så svettig att det rann om mig. Fick klä av alla kläderna typ och gå runt barärmad i snöovädret. Tror jag måste ansöka om att jobba bara på kontoret, jag jobbar ju på en oljeplattform halvtid och där får man absolut inte va om man är sjuk och blir svårt att förklara om jag svettas som en gris eller spyr ;D Dessutom är det inte helt tryggt om man är trött eller yr. Så kan tänka mig att bara jobba från kontoret resten av graviditeten... Har bokat läkartid imorgon för att följa upp leberprovet och hoppas hon då också sjukskriver mig från fysisk offshore tjänst.
  • Loppan84

Vad betyder spökveckor förresten?

sagoskog skrev 2016-03-02 13:23:53 följande:

Längtar efter de där "spökveckorna" folk pratar om.

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-02 15:14:39 följande:
    Gud va jobbigt, sömnlöshet är de värsta som finns.. Spec som gravid de så frustrerande. Har du mkt tankar som snurrar runt? Testa ta en promenad på kvällen O drick sen ett varmt glass mjölk med honung precis innan du lägger dej.. Om du vaknar på natten gå upp O ät typ en banan.. De finns oxå en avslappnins app du kan använda som heter digipill den e grym ..
    Ja mkt tankar om små saker som stressar mig som att fixa det ena eller andra med huset, jobbet etc Samt att jag bara har en känsla av oro och att jag är klarvaken typ, inte trött. Antar att det är alla hormoner som skapar stress. Önskar jag kunde skärpa mig och göra lite fint här hemma och typ gå och träna men har varit ganska mycket jobb och sociala grejer sista veckan sen ligger jag bara och vilar därefter och sen får jag dåligt samvete på natten...
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend