Loppan84 skrev 2016-05-06 22:11:22 följande:
Wow det visste jag inte! Du har ju hela tiden trott att det är en kille :) tror också jag har en liten grabb faktiskt, men mannen är säker på tjej. Haha borde slå vad om att sköta tvätten en månad, jag borde ju ha bäst magkänsla (bokstavligt talat) - och om jag förlorar är det ju knappast som att han har samvete att låta sin gravida fru sköta all tvätten en månad ;D
Nästa ul är rul - 26e maj. V. 19. Vad sent ditt rul är, borde vi inte ha ungefär samtidigt?
Nu har jag visserligen läst att det faktiskt är undersökt det här med hjärtljuden och det var fler tjejer med lägre hjärtslag och de flesta pojkarna hade snabbare hjärtslag, så det är ju ändå lite 50/50 MEN det var ändå efter att vi hörde bebisens snabba hjärtslag som jag bestämde mig för att det var en tjej förra gången och det stämde! Så jag väljer att fortsätta tro på den teorin ändå att tjejerna har snabbare hjärtslag!
Jag tror du väntar en tjej loppan, bara för att du verkar ha må lika kasst som jag gjorde förra graviditeten (trots att jag vet att man kan må så illa med pojkar också..haha)
Känns som jag har en pojke bara för att graviditeten nu är så olik den förra på alla sätt, men hjärtslagen låg idag på 160 så vi får se ;) och jag har ändå en liiiiten känsla av att det är en tjej, men det kan vara bara för att jag väldigt gärna vill ha en tjej hehe.