• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Längtar efter en bebis skrev 2016-07-19 15:43:20 följande:

Hur stor var din äggblåsa ? Du mena 20, 1 mm eller ?

Samma här faktis har bara en äggblåsa runt 16mm ska ta sprutan imorgon oxå

Runt kl 13:00

Lite besviken tog dubbel kur denna gång trodde minnet skulle ha 2 äggblåsor har bara en och inte som är mogen ens :(

Har massa med andra men dom är så små :(

Ja menA 21mm:)

Fast jag tycker du ska vänta i 2 dagar! De låter för tidigt. Jag har 21-22 o ska ta imorgon. Men du gör som du vill, va sa din läkare om de?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-19 17:56:10 följande:

Okej han sa ta imorgon hade en ägg på 16 och han sa de växer 2 mm om dagen så imorgon den blir 18?

Aah du har rätt ska prata med min man om de ikväll ..

Har du två st äggblåsor ? :)

Nä en, men tycker de räcker med tanke på att tvillingar är större chans till missfall.
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-19 23:34:29 följande:

Aah sant men jag själv tycker större chans att bli ens gravid när man har några ägg blåsor iallafall , tex förra ggn hade vi båda 2 st mogna ägg blåsor och ingen av oss blev gravid , och vad är chansen med en ?

Vet inte vad jag ska göra prata med min man han säger vi ska ta sprutan eftermiddag och att vi ska lyssna på läkaren :/

Känner mig ledsen att det är bara en och inte ens så stor( mogen )

Men aja vad ska man göra , din är iallafall mogen :)

Jo fast normalt tar de övet ett halvår för ett par att bli gravida. De ska va mycket som funkar, bra ägg, bra spermie, bra slemhinna i livmodern, rätt celldelning så de blir en blastocyst osv.

Därför vill jag absolut inte ta min spruta innan ägget är 20mm för att öka chansen att de funkar.

Om ni tar sprutan ikväll finns chans att de funkar:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-20 11:34:58 följande:

Aah får väl hoppas denna månad att de blir något man blir så besviken och ledsen när röd tant dyker upp eller man ser minus på testet :(

Förstår det men hur många gånger har ni fösökt nu?

Själv uppe i över 2 år
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-20 21:04:15 följande:

Okej men ni har barn sen innan om jag inte minns fel ?

Hur gick de normalt eller oxå med Pergo / letrozole ?

Detta är faktis 2 Månad vi Försöker , vi bestämmde oss när vår dotter blir 1 år då ska vi skaffa syskon till henne :)

Men med henne tog det över 4 år tills sist sökte vi hjälp och blev gravid på första enkel kur :)

Ja är 35 o fick en dotter när jag va 19:) hon vart till på p-piller t.o.m;)

Jag tog sprutan i går o sen har vi sex i går idag o imorgon med:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-21 10:26:37 följande:

Okke Okej :)

Hade du några stickningar igår ? Sån förra ggn ..

Jag hade inga stickningar alls :( ?

Jag har suuuper ont känns som magen ska explodera haha o sen fick jag en blödning igår med
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-21 14:04:08 följande:

Kanske någon ägg blev befruktat elle ? Kan man få så tidigt

Jag känner ingenting alls , förra ggn vare massa stickningar och kändes som magen skulle explodera

Nä man kan inte känna det. Hört att vissa kan känna när de fäster i livmodern men de sker inte förns 5-10 dagar efter äl. Mer trolig äl blödning eller mellanblödning av alla hormoner man får.
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-21 14:11:45 följande:

Aah okej , kanske det :)

Ja vad ska man göra då äre bara vänta och se , men de roliga är att vi form första början går behandlingarna i samma tid haha :)

Mm :) tog du sprutan igår?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-21 17:32:07 följande:

Ja läkaren sa att jag skulle ta den kl 12 på morgonen men vakna städa hela lägenheten som en galning sedan gick vi ut hann aldrig så min man hjälpte mig kl 22.00 tog jag den och vi ska ha samlag ikväll men känner inga stickningar som förra ggn :-/

En fråga när du är klart men sprutan , allså vridas på 250 m och sen satt på locken för sprutan och så ska det komma lite vätska högst upp på nålen eller ?

Vi körde igen den utan att de kom som en lite droppe längst upp?

Läste att de ska komma lite droppa för att man vet den ska fungera ?

Men jag fick ju endå allt i mig

Ja vet inte blundar o man ger mig.

Bra att ni tog sprutan senare tror jag:) fick ägget växa på sig lite. Sen vet man ju inte om ni tog sprutan för tidigt o är inte nått ägg stort nog släpper det inte.
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-25 19:43:04 följande:

Första kurer pergotime (enkeldos) resulterade troligtvis i äl på cykeldag 15. Är idag på äl + 10 och har haft lite rött och brunt sekret/spotting. Är det kört nu?

De går nog inte o säga.. de kan va en nidblödning eller bara en mellanblödning.. brukar du ha spottings innan bim? Isåfall kan de va mens på g
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?