• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

lillskrutten skrev 2016-07-14 10:41:56 följande:

Min läkare förklarade för mig varför det är dessa dag 5-9 man blir ordinerad behandling. Det beror på hur slemhinnan är dom dagarna och för att det ska bli "naturligt" så ska man inte byta dagar. Det kan ändå bli graviditet men frågan är hur slemhinnan är och hur utgången då blir.

Vill inte skrämmas men va ärlig och förklara att det inte bara är att testa själv.

Då det är vår högsta önskan att lyckas tycker jag inte det är något man ska mixa med själv o testa sig fram.

Sant men känner att eftersom vi hållt på i 2 år vågar jag riskera en månad. De är ju rätt många som ska ta just letrozol 3-7 istället för 5-9 så tror inte de är katastrof. Sen ska vi ju på vul med o är inte saker som de ska så syns de då. Men klart att man inte ska experimentera själv hej vilt men vem vet kanske just de här som gör att vi lyckas istället:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-14 13:46:28 följande:

Hahah jaha oj då :) hoppas ni lyckad då denna gång haha :)

Från vilken datum börja du ta letrozole ?

Tog du vanlig kur sen sista dagen 2 st tabletter elle ?

Jag har ultraljud på söndag på kvällen ska ta sprutan då oxå för fanns inga andra tider ?

Från 8e, ja 2 st sista dan. Okej men om äggblåsor inte är tillräckligt stora på sön då? Men du har kört dubber pergo nu?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-14 21:45:54 följande:

Okej okej då förstår jag ...

Ingen anning ??

Läkaren sa har inga andra tider ta med dig sprutan du ska få endå..

Men tror ifall dom är 18 så är det bra

Hur gick de igår? Jag ska på vul imorgon är på cd 13 idag
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-18 12:53:06 följande:

Hade massor med små äggblåsor väldig många :0 men bara 2 st som var 12 en var 11 något och slemhinnan 6 något

Han ville ge mig sprutan men min man skrek och sa som är ju inte ens mogna ( privat läkare ) som vill säkert tjäna pengar bara ..

Sen kom vi överens att jag ska gå imorgon ( tisdag ) kl 10 för kolla hur de ser ut då blir se bra 14 dagar cd ..

Då ska jag få sprutan , hoppas de hinner mogna :(

Lycka till :)

Öhh är läkaren dum i huvudet? Sorry men va fan han borde veta att otrivelle inte funkar om blåsorna inte är mogna.. så tror de är för tidigt imorgon med. De ska va runt 20mm eller större. Min läkare sa 20-25 o skulle aldrig låta mig ta sprutan om de va 12mm de är bara onödigt. Om han säger spruta imorgon så säg nej om de inte är 20. Om de är 18mm ta sprutan själv dan efter. Har du äl test hemma? Du kan testa innan sprutan med de o se.
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-18 13:47:17 följande:

Jaa jag vet blev as arg men ville inte säga något sen stog min man och börja tjafsa med han , sen sa han nej men vi brukar ge när dom är 15 sprutan då hinner de mogna till 18 mm tills dom släpper och folk har blivit gravida faktis från 15-18 mm

Men ringde igår läkaren på morgonen jag fråga hur stora äggblåsor jag hade när jag blev gravid med min dotter första enkel kur , jag hade en på 17 mm och en på 15 mm och blev gravid ..

Men han tror imorgon dom kommer va minst 18 mm så kommer få sprutan ..

Ja du har rätt Taack för tipset ska faktis testa ÄL stickor <3

Jo 18 går bra med sprutan men bäst att vänta så länge man kan för äggen att mogna.
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-18 15:40:31 följande:

Han säger om dom är 20 och man inte vet om de kanske man man missa ägglossnlng

Ja de ska va runt 20 men tar man otrivelle tidigare så släpper inga ägg för de är inte mogna. Men har de blivit 18 så får ni chansa. Ska se va min läkare säger imorgon
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-18 17:19:03 följande:

Aså Gud blir så förvirrad aja ingen anning om detta men iallafall med tjejen blev jag gravid när jag hade 17 mm stor äggblåsa .

Men vilken tid har du imorgon ?

Skulle va bra ifall du kanske skrev till mig hur stora du har och hur många ?

Och om du ska ta sprutan ?

Så gör jag som dej :(

Ska va där 7:30.

Ja men är dina 18 imorgon så är de ju bra:) men skriver till dig när jag vart hos min läkare:) kul om vi tar otrivelle samma dag igen:)
  • frestelsen

Vart på vul o har en äggblåsa på 2,1mm, ska ta otriville imorgon eftermiddag.

Hon sa att man bör inte ta sprutan innan äggblåsan är 20mm för risk att de inte är moget. Den växer ca 2mm dag.

• frestelsen
    lillskrutten skrev 2016-07-19 08:01:24 följande:

Idag fick jag Gravid 2-3v på clear blue. Tråkigt då jag inte törs glädjas än. Bim på lördag så ser fram emot att helgen går, ingen mens och fortfarande plus då kanske kanske jag kommer tro på det.

Du har inte tagit otrivelle? Hur många dagar efter äl? Låter väldigt tidigt med 2-3 på cb om bim är på lör?
  • frestelsen
    lillskrutten skrev 2016-07-19 08:30:01 följande:

Vet inte vad otrivelle är. Har tagit pergotime. Det här va tredje gången. Äl+14 idag. Tog test innan helgen som va totalt blanka (testlagrets) och inte gravid stod det på CB. Igår fanns det ett tydligt streck på testlagrets ungefär hälften mot kontrollstrecket.

Aha otrivelle är ägglossningsspruta med hcg.

Lång luthefas. Men då kan jag säga stort grattis för du är gravid!

Så de du ska göra nu är att försöka att inte vara orolig! Hcg har uppenbarligen stigit :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?