• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Oroa dig inte. Min kompis vart på smällen en vecka innan äl:) eller då hade hon sex.

De är ju inte 100 att de tar sig fast man prickar äl heller.

Vi får ta en dag i taget:)

Hur känns det det idag? Jag har jätteont i magen blää känns som mina äggstockar ska ploppa ut som popcorn haha.

• frestelsen
    Anonym (??) skrev 2016-06-21 15:35:21 följande:

Hahah så sköön du är , så kändes det igår för mig exakt som dom skulle explodera sen efter ngn time massa stickningar

Gick de över sen? Mitt flytta upp till tuttarna nu, jösses dom gick upp 3 bh storlekar på en eftermiddag Haha dessa hormoner;) ja mannen lär ju bli glad när frugan fick free implant medans han va på jobbet;)

Har fråga runt o tycker ingen får så galna hormon som jag. Grina när låten himlen är oskyldigt blå kom på radion.. de va sista dagen på letrozol, dan innan satt jag o hött med näven åt sopbilen som säkert körde i 31 km/h utanför vårt hus.. jamenar de är ju 30 här!! För att nästa sekund sitta o frysa o svätta om vartannat.. hjälp jag håller på att bli ett hormon monster
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 22:45:28 följande:

ooj råka göra anonym men de var jag haha ,,

Hahahahah aamen Gud vad roligt du är hahah ,,,

Joo faktis samma här sista tabletten tog eller dagen efter var det från ingenstans börja grina för jag såg min dotter leka själv och börja skrika älskling vi måste fixa en syster till henne snabbt som attans ! De synd hon leker själv ) hahahahh ..

Hahah hoppas vi verkligen får ett plus !!

Så vi slipper va som galningar här hahah..

Ikväll ska du myssa med din man soft hahah jag får vänta imorgon hahah :p blev inget ikväll han säger vi ska lyssna på läkarn dom vet bäst .. Men men min dotter märke efter 10 dagar direkt olika symptom sen 5 sep skulle jag få mens men den 3 sept fick jah brunt som nidblödning i trosan trodde skulle va värsta blod efter ngn time men ingenting rent ,, sen gjorde grav test 6 sep stark plus !

Första ggn du har tabletter och ovitrille vare vare va?

Förstod att de va du :)

De spelar nog ingen roll om man ligger vaje eller varannan tror jag iaf:)

Ja första otrivelle men tredje letrozol (som pergotime)

Var i landet bor ni? Vi bor i Stockholm.
  • frestelsen
    klariis skrev 2016-06-22 04:41:18 följande:

Du behöver inte oroa dig, jag kan säga att jag och min man har alltid försökt köra varannan dag, var tredje och det jag aldrig funkat i två år. Denna gång brydde vi oss inte om det å körde på typ 4dgr i streck, å ja, det var då jag blev gravid! Så bet faktiskt inte vad jag ska tro :)

Nä precis tror inte de är storre skillnad, spermier lever ju ganska länge med:) fick du otriville eller va de bara äl stimulerande?
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-27 05:23:55 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vaknade vid 4 av att jag har riktigt ont i magen. Blöder lite mer nu och ser ut att va mer färskt blod, inte brunröda flytningar som tidigare. (Sorry for details!) Efter en timme har jag fortfarande lika ont, har tagit en värktablett och hoppas på att den hjälper. Får väl börja med att ringa jobbet, kan absolut inte jobba med den här värken. Sen ringer jag nog 1177 eller gyn och frågar. Vet inte riktigt varför jag skriver här men vill skriva av mig tror jag...

Men oj. Här får du skriva detaljer.

Kan de va så att du fått mens nu då? Jag fick så förra månaden med jäääääklars ont. Kan inte om nidis gör ont, eller blöder mycket:( vilken dag är du på?
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-27 10:07:07 följande:

I och med att jag har PCO så försvåras det hela med att veta vad som är vad och vilken dag jag är på, tycker jag. Har väl inte haft "egenproducerad" mens på flera år  Och senaste året har jag ätit Provera för att skapa en blödning. Jag tror inte att en nidblödning bör göra ont, hittar inte att läsa så värst mycket om det.. Men jag blöder inte mycket, räcker med trosskydd och blir mest när jag har varit på toa.

Det verkade hjälpa med en värktablett iaf, kunde somna om vid 6 och sov ett par timmar. Nu mår jag mest illa, ingen värk i magen. Men det var hemskt, höll på att bli galen! Har aldrig haft så ont i magen!

Åh stackare:( bara de inte har blivit att ägget fastna i äggledaren:/ nu ska du inte oroa dig, men ha koll på smärtan. Du hade inte tagit otrivelle? När va de du tog sista tabletten pergo/letrozol? Sen har du vart på vul?

De kan göra ont i början på en graviditet när ägget bökar in sig.

Men är de neg gravtest imorgon så tror jag att de kan va en mens iaf o då har du haft ägglossning.

Jag tex har mens varje månad men inte alltid ägglossning, men mina månader kan va upp åt 34 dagar.
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-27 15:08:48 följande:

Nja, smärtan var mer centrerad, känns mer som i livmodern, men vad vet jag..Jo, jag har först tagit Provera, sen Pergotime och sen Ovitrellespruta. Jag tog sista Pergotimetabletten 5/6 och var på VUL 8/6 och vi såg då ett moget ägg. Ägglossade 13/6. Jag har ju ingen egen ägglossning och mens så jag vet knappt hur min kropp fungerar ibland. Well, well, det är bara att ställa in sig på ett negativt test och sen att köra om proceduren igen...

Okej, nej klart de är knepigt för dig:( håller tummar o tår nu att de är en nidblödning o därför gör de ont med. När jag va gravid sist hade jag superont i början. Hoppas på ett plus imorgon!
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-27 18:56:34 följande:

Frestelsen hur gåre för dig några mer symptom ?

Jag har börjar må så dålig när jag känner lukt spydde nästan hela tiden idag på jobbet / hemma :s

Men kan inte börja så tidigt väl ?

Jag brukar inte tänka på symptom dåde är typ samma som innan mens så här tidigt.

Men ska bli spännande o se:) gått 8 dagar nu sen otrivelle:)

Köpt hem 20 test för 100kr så kan jag se när hcg är borta o om de kommer tillbaka sen:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-28 17:08:25 följande:

Haha auu de var välldans många haha jaa men så bra Höör av dig så jag vet hur hcg är så är det nog för mig med dåh ..

Köpte idag med faktis gravid test 2 st för 170kr

Beställ från apotea eller graviditetskollen.se :)
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-29 11:37:17 följande:

När har ni beräknad BIM?  Så spännande att följa!

Här visar test negativt.. Har pratat med en ssk som ska prata med min läkare, för hon visste inte riktigt hur vi skulle göra. Läkaren och vi kom överens om att vid utebliven graviditet ska jag börja om med Provera och Pergotime, fick ett startdatum i juli. Men om det här nu då är min egen mens så kanske jag bara förstör allt genom att börja om med tabletter igen. 

Vi får se vad läkaren säger, de skulle höra av sig.

Men det är ju toppen iaf om din mens kom för då visar de ju att du troligtvis hade ägglossning:) sen är ju inte alla ägg bra eller det blir lyckad befruktning, även för de som kan "naturligt"

Jag är på otrivelle+9 o vet inte 100 när äl va men räknar med bim om ca 5-7 dagar.

Jag har börjat testa för att inte bli blåst av otrivillen o gravtestet va suuuuuper svagt nu så ökar de så vet jag att de är riktigt hcg:)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?