Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Änglamark skrev 2016-06-20 22:48:57 följande:

Jag hade bara en mogen äggblåsa så vi får se om det var en lättflörtad blåsa eller ej  Har för mig att läkaren sa att den var på 18 mm. Haha, vad roligt att ni är så identiska i er process! Gick det bra att ta sprutan?

Angående symptom så försöker jag att inte känna efter för mycket, försöker ta det hela med ro. 

Med min dotter blev jag gravid på första vanliga kur och hade en äggblås som var 17-18 mm tog sig på första såå ????
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-20 21:10:38 följande:

Läkare säger olika, tror inte de spelar jättestor roll:)

De är ju ändå gjorda för 2 veckor sen:) bildas ju inga nya spermier över natten.

Hoppas som bara den. Jag har några gravtest hemma så kanske ska testa om nån dag bara för o se hur mycke otrivelle ger utslag på ett test. Sen tar jag mitt riktiga om 14 dagar typ:)

Okej okej roligt , min läkare skulle nästan förstöra sprutan dåh han inte visste vilken håll man tar bort kapseln blev as förbannad haha ,, men till sist gick allt bra men lite orolig för han vred hitt och ditt på den hela tiden men till sist fixa han och fick i mig 250m ..

Hade igår massa stickningarna i magen och uppblåst som faan .. Idag vill mannen spara på spermie vi ska köra imorgon , jag tror väl enda äggen släpper efter 24/36 Tim så det väl imorgon ?
  • Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-06-20 22:48:57 följande:

Jag hade bara en mogen äggblåsa så vi får se om det var en lättflörtad blåsa eller ej  Har för mig att läkaren sa att den var på 18 mm. Haha, vad roligt att ni är så identiska i er process! Gick det bra att ta sprutan?

Angående symptom så försöker jag att inte känna efter för mycket, försöker ta det hela med ro. 

Fick du någon spruta efter Pergo elle ?
  • Längtar efter en bebis

Ja han är jätte gammal denna gång gick jag till privat , för hos ferlitet var det för mkt kö. Och minns inte hur jag gjorde med dottern tror hade samlag både morgonen o kvällen samma dag men vet inte ifall det för samma dag som spruta elle efter , sen hade vi inget mer sex för mannen jobba men enda blev gravid ...

Han sa man kan ha sex varje dag de blir mer spermie men dålig kvalitet att dom inte orkar ta sig Hinda upp han sa bäst att ha varan dag..

Så vi hade sex igårkväll sperime lever ju några dagar, så imorgon ska vi ha igen då kanske äggen har släppt så , vi får se haha ..

Jag vill gärna ha idag med men mannen är rädd att de kmr va dålig kvalitet , men han har kollat sig och hans sperma är super bra haha så mm .. Hur ska ni göra :)

• Längtar efter en bebis

Ooh så förvirrad nu vet inte verkligen vad jag ska göra , lyssna på läkaren eller köra idag med samlag ?

Läst lite överallt där de står samlag dagen man får sprutan och dagen efter!

Men han säger bättre kvalitet bla bl.a. ..

Men jag tog sprutan kl 13.00igår på dagen sen hade massa stickningarna hela tiden efter samlag runt kl 22.00

Så vad ska jag göra räcker det eftersom de var sent igår och spermie lever ju flera dagar och köra på imorgon med ?

Ooh verkligen förrvirad :/

Har du fått dåh några stick eller hugg ? Svullen än ? Eftersom du tog sprutan på kvällen ?

• Längtar efter en bebis

De som vi gjorde fel förrgår hade vi sex min man orka inte hålla sig sen igår med :/ faan oxå haha känner mig orolig att de inte kommer ta sig

• Längtar efter en bebis

ooj råka göra anonym men de var jag haha ,,

Hahahahah aamen Gud vad roligt du är hahah ,,,

Joo faktis samma här sista tabletten tog eller dagen efter var det från ingenstans börja grina för jag såg min dotter leka själv och börja skrika älskling vi måste fixa en syster till henne snabbt som attans ! De synd hon leker själv ) hahahahh ..

Hahah hoppas vi verkligen får ett plus !!

Så vi slipper va som galningar här hahah..

Ikväll ska du myssa med din man soft hahah jag får vänta imorgon hahah :p blev inget ikväll han säger vi ska lyssna på läkarn dom vet bäst .. Men men min dotter märke efter 10 dagar direkt olika symptom sen 5 sep skulle jag få mens men den 3 sept fick jah brunt som nidblödning i trosan trodde skulle va värsta blod efter ngn time men ingenting rent ,, sen gjorde grav test 6 sep stark plus !

Första ggn du har tabletter och ovitrille vare vare va?

• Längtar efter en bebis
    klariis skrev 2016-06-22 04:41:18 följande:

Du behöver inte oroa dig, jag kan säga att jag och min man har alltid försökt köra varannan dag, var tredje och det jag aldrig funkat i två år. Denna gång brydde vi oss inte om det å körde på typ 4dgr i streck, å ja, det var då jag blev gravid! Så bet faktiskt inte vad jag ska tro :)

Haha okej hoppas de tar sig idag ska vi köra igen lite action hahah igår blev inget men hoppas endå de blir plus denna månad !
  • Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-06-24 10:48:32 följande:

Jag sa tidigare att jag inte försökte känna efter gällande symtom.. Men jag har i ett par dagar känt mig smått illamående, till och från, om dagarna. Idag fick en liten blödning på morgonen, har läst om nidblödning och det verkar stämma till dagar och känningar. Men jag vill ändå vänta till efter midsommar för att testa mig 

Heej igen haha måste bara fråga hade du samlag 3 ggr i rad ? :)

Mena du lukten då elle ? :)

Jag hade BA samlag med min man den dagen fick spruta sen jobba vi för fullt hade inte tid och förrgår sa läkaren att vi skulle ha samlag vi var så trötta , igår hade vi inte heller för va ledsen tänkte vad ska de hjälpa de kört endå :( ..

Jag fick nidblödning med min lila tjej 3 dagar innan förvändandt mens brunt var det varade cirka 30 min ...

Men så roligt för din skull :)

Har du fått mer stickningar i magen eller ngt annat symptom så nyfiken nu haha :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?