Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

klariis skrev 2016-04-05 20:24:11 följande:

Det är som pergotime tror jag fast för dom som har PCO så jag ska egentligen inte ta dom alls. Men pergotime gjorde min slemmhinna så pass tunn att jag inte kan fortsätta med dom. Så vi testar med detta. 

Vad skönt, hoppas det funkar på första  försöket igen då :)

Aah okej hoppas de blir en plus att dom hjälper dig.
  • Längtar efter en bebis

Tjejer kan inte alla skriva , tex var ni på undersökning ? Hur gick det där

?

Första barnet ni försöker med pergotime eller äre syskon försök ?

Hur länge / hur många kur ?

• Längtar efter en bebis
    Brennda skrev 2016-04-05 22:23:20 följande:

Ja, absolut! Jag kan börja :)

- Vi har försökt i 1,5 år nästan 2 för att få första barnet.

- Fick pergotime utskrivet fastän blodtest visade på äl men jag vet själv att jag inte har äl varje månad.

Fick göra undersökning under första kuren o då såg man en tjock slemhinna på 9 mm och 3 mogna äggblåsor. Men ändå är jag på kur 3 nu och inväntar mens nu i dagarna...

Har fått utslag på ältest dag 14 alla tre kurer så det har varit skönt! Önskar att det vore så utan pergo med!

- Varken jag eller min man har några fel konstaterade av läkare och vi är båda unga (jag 25 & han 27) så det känns också bra faktiskt samtidigt som det är tufft för man SKA ju bli gravid när man är ung... Bitterljuvt på nåt sätt, vet inte om ni förstår vad jag menar.

Heej brenda , men så du hade mogna ägg och ägglossning ?

Förklara dom till dig varför du inte blir gravid då ?
  • Längtar efter en bebis
    IlonaSofia skrev 2016-04-06 09:15:00 följande:

Kul grej! Lite uppdatering av alla! ?

Jag har alltid haft/har regelbunden mens, känner av äl varje månad, gjort äggledarspolning, det såg fint ut, bra blodvärden, inget konstigt alls, bra slemhinna. Har 2 barn som är 6,5 och snart 4 år med mitt ex. Försökt skaffa barn i ca 1 år i med min nya som har två barn sen innan men haft oskyddat Och regelbunden sex hela tiden vi varit tillsammans (snart 2 år). Så jag undrar ju verkligen varför jag inte blir gravid. Börjar på min tredje enkel kur pergotime idag och hoppas verkligen att det tar sig! Sambon har inte gjort sperma test än men ska.

Jag är 27, han 32.

?

aah allting beror på kroppen , men tkr i ditt du skulle Kunna blir gravid så fort som möjligt konstigt , men hoppas de blir ett plus denna månad då lycka till
  • Längtar efter en bebis

Haallow girls, lite om mig dååh

Jag och min man hade försökt i 3 år utan resultat , så vi sökte hjälp och allting va bra / normalt hos båda dom misstänks att jag inte har regelbundna ägglossning men inget de vet säkert, så vi fick pergotime och de fick på första enkel kul MEN när jag fick de så gick jag på ulttaljud för kolla ägg blåsorna och jag hade 2 mogna ägg på höger och en mogen i vänster sida och de på börja mogna fler så jag fick ägglossning spruta på vänster sida så bara en ägg skulle falla om 24 Tim så inte de andra hinner falla eller mogna och blev gravid.

Nu inväntar jag mensen och ska börja med första enkel kur igen dom ska göra samma sak efter tabletterna ska jag på ultraljud och kolla mina äggblåsor för min kropp producerar för mkt dom vill ej att jag ska får trillingar eller fler barn o riskera något ( missfall) såna saker förra ggn förbjöd dom oss ha sammlag tills jag fick sprutan.

Kanske bra info till er

• Längtar efter en bebis

Hört att alltid den dagen man prickar in på ägglossning får man flicka har man samlag en dag innan så får man pojke ?

Ngn som hört detta att de mee sannolik haha ?

• Längtar efter en bebis

På mig vara den dagen ägget släpper då vissa det att jag hade ägglossning , hade ägglossning den 19 och 20 och då blev jag gravid med lil tjejen hihi

• Längtar efter en bebis
    IlonaSofia skrev 2016-04-07 14:00:49 följande:

Det där med spruta skulle jag med vilja ha. Kan man fråga om det? Tänker att man kanske borde prova det innan insemination?

Har du fått mensen än? Hoppas det går lika bra som första gången! :)

Haha naae den jäkla mensen dyker inte upp nu när man vill det hahaha

Hmm vet ej, jag fick sprutan för som sagt

Hade mogna är på vänster sida och en på

Höger ( fick sprutan på höger )

För att inte äggen skulle äglossa samtidig skulle få trillingar plus att de var fler ägg på

Väg att mogna
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?