Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Har inte börjat än med Pergo väntar på förbaskade mensen som ska dyka upp när som helst

• Längtar efter en bebis

Herj

Änglamark skrev 2016-06-12 21:59:34 följande:

Stort grattis till er som plussat och jag förstår din frustration, Elvira87! Jag håller tummarna för er! Jag är glad att du är så positiv och stöttande! 

Jag har ätit min andra kur Pergotime, fick ta dubbelkur, vilket verkar ha hjälpt. 1 moget ägg och tjockare slemhinna så läkaren menar att jag ska ägglossa idag. Hoppas det tar sig 

Heej efter hur många dagar efter sisa tabletten av pergotime fick du göra ultraljud ? Hur stor va äggen som var mogen ?

Jag är inne på min första vanliga kur idag var det 2 tabletten jag tog av pergotime , sista tabletten är på 15 juni sen har jag ultraljud den 17 men är det inte för tidigt ? Trodde skulle få den 20 ultraljud då tror jag har mogna ägg ?

Någon mer som har erfarenhet av detta ?
  • Längtar efter en bebis

Herj

Brennda skrev 2016-06-13 10:44:02 följande:

Hej alla!!

Kul med plus i tråden, mindre kul med missfall. Jag kommer nu fortsätta min resa vidare utan pergotime då jag efter 5 enkelkurer inte lyckats bli gravid. Vad nästa steg blir vet jag inte, vi får diskutera detta med läkaren. Jag är väldigt nedstämd och ledsen just nu men jag försöker tänka positivt..

Önskar er alla lycka till!

Heej brenda efter dina pergotime kurer fick du ngn ultraljud efter sista tabletten för kolla dina ägg blåsor minns inte ?

Jag tar sista tabletten imorgon : )
  • Längtar efter en bebis

Heej tjejer jaha okej okej , med min dotter fick jag första enkel kur blev gravid första försöket och fick sprutan otriville på cd 14...

Nu idag tog jag min sista tabletten på första enkel kur och har ultraljud den 17 men tyckte de var tidigt förra ggn fick jag 5 dagen ultraljud och sprutan efter sista tabletten nu är bara 2 dagar mellanrum :0 ...

Men men får se vad som händer om de finns någon ägg haha så nyfiken längtar : ). Och yees jag ska ta otriville sprutan nu med fast vet inte när hur :/ får se vad läkaren säger den 17 juni

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-15 08:25:11 följande:

Nån som tagit otrivelle här?

Yees tog den och blev gravid med min dotter , ska ta denna gång oxå nu snart :) sj hur gåre ?
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-15 15:53:27 följande:

Åh va många otrivelle svar:)

Jag är på cd 9 idag o ska ta min sista letrozol.

Vi har sett äggblåsor de två första försöken som växer men vet inte om de släpper:/ så eftersom jag inte blivit överstim så behövs ingel ul sa läkaren. Hon skulle återkomma om äl spruta denna vecka då hon tyckte jag skulle pröva.

Men hur vet jag när jag ska ta den? Lääääskiigt jööö.

Första månaden såg vi 2 äl blåsor på 17 o 18 mm på cd 13 och förra månaden en på 25mm på cd 14. Har inte fått pos äl test nån av månadern.

Förra gången när jag blev gravid sa min läkare när jag skulle ta den otriville sprutan ... 18 mm och 25 mm är dom inte mogna dåh har hört då är dol mogna och ska lossa sen aka ta man sprutan ...

Förra hågen har ingen amning hur stora mina ägg va fråga aldrig va helt ny på detta men vet hade 3 ägg ..

Vad betyder cd haha ?

Skulle va kul och följas eftersom de verkar som vi Ör i samma situation : )

Ska berätta lite om mej skulle va trevlig om du också skrev lite angånde behandlingen ..

Har en barn sen innan blev gravid på första vanliga kuren som sagt efter 3 år försök, hitta inga fel hos oss allt var normalt..

Nu försökte vi ett par månader och ingen resultat så börjart min pergotime denna vecka ..

Fick mens 7 juni börja med 11 juni pergotime tills 15 sista tabletten och så imorgon 17 juni har tid för ultraljud ...

Sen får vi se hur många ägg och bestämma när jag ska ta otriville sprutan .. Och så vidare

Själv dåh ?
  • Längtar efter en bebis

Aah Okej okej , då får vi vänta och se , håller tummarna båda för oss hihi : )

Jag är så nyfiken för imorgon att se om de har hänt något.. Förra ggn var jag överstimulerade dom ville plocka bort äggen men var så rädd så vi kom överens att de skulle ge mig sprutan på en gång innan de hann släppa alla på en gång , skulle annars kanske ha nu trillingar hahah : )

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-16 11:14:23 följande:

Beror ju på om du är mycket överviktig, de kan påverka ganska mycket vad jag förstått.

Hoppas de ser bra ut imorgon:)

Heej var idag hos läkaren allting såg bra ut har en ägg höger sida14 mm och 2 st ägg på vänster på 10 - 12 mm och flera st som börja växa haha men ska på besökt igen 20 Juni ( Måndag ) för kolla äggblåsorna igen då har de mognat till 18 / 20 mm så dåh ska vi ta otriville sprutan också hade vi bestämt .. : )

Har ni läkare ringt dig än ?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?