Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
Har inte börjat än med Pergo väntar på förbaskade mensen som ska dyka upp när som helst
Har inte börjat än med Pergo väntar på förbaskade mensen som ska dyka upp när som helst
Herj
Stort grattis till er som plussat och jag förstår din frustration, Elvira87! Jag håller tummarna för er! Jag är glad att du är så positiv och stöttande!
Jag har ätit min andra kur Pergotime, fick ta dubbelkur, vilket verkar ha hjälpt. 1 moget ägg och tjockare slemhinna så läkaren menar att jag ska ägglossa idag. Hoppas det tar sig
Herj
Hej alla!!
Kul med plus i tråden, mindre kul med missfall. Jag kommer nu fortsätta min resa vidare utan pergotime då jag efter 5 enkelkurer inte lyckats bli gravid. Vad nästa steg blir vet jag inte, vi får diskutera detta med läkaren. Jag är väldigt nedstämd och ledsen just nu men jag försöker tänka positivt..
Önskar er alla lycka till!
Heej tjejer ni som tar vanlig kur Pergo ?
När fick ni ultraljud för kolla äggblåsorna och hur gick det?
Heej tjejer jaha okej okej , med min dotter fick jag första enkel kur blev gravid första försöket och fick sprutan otriville på cd 14...
Nu idag tog jag min sista tabletten på första enkel kur och har ultraljud den 17 men tyckte de var tidigt förra ggn fick jag 5 dagen ultraljud och sprutan efter sista tabletten nu är bara 2 dagar mellanrum :0 ...
Men men får se vad som händer om de finns någon ägg haha så nyfiken längtar : ). Och yees jag ska ta otriville sprutan nu med fast vet inte när hur :/ får se vad läkaren säger den 17 juni
Nån som tagit otrivelle här?
Åh va många otrivelle svar:)
Jag är på cd 9 idag o ska ta min sista letrozol.
Vi har sett äggblåsor de två första försöken som växer men vet inte om de släpper:/ så eftersom jag inte blivit överstim så behövs ingel ul sa läkaren. Hon skulle återkomma om äl spruta denna vecka då hon tyckte jag skulle pröva.
Men hur vet jag när jag ska ta den? Lääääskiigt jööö.
Första månaden såg vi 2 äl blåsor på 17 o 18 mm på cd 13 och förra månaden en på 25mm på cd 14. Har inte fått pos äl test nån av månadern.
Aah Okej okej , då får vi vänta och se , håller tummarna båda för oss hihi : )
Jag är så nyfiken för imorgon att se om de har hänt något.. Förra ggn var jag överstimulerade dom ville plocka bort äggen men var så rädd så vi kom överens att de skulle ge mig sprutan på en gång innan de hann släppa alla på en gång , skulle annars kanske ha nu trillingar hahah : )
Men de enda jag orora mig nu är att jag har gått upp väldig mkt sen jag sluta amma , så om bara vikten är inte någon problem så :/
Beror ju på om du är mycket överviktig, de kan påverka ganska mycket vad jag förstått.
Hoppas de ser bra ut imorgon:)