• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Seaflower skrev 2016-04-07 12:20:11 följande:

Vet ni hur långt innan ÄL man får utslag på tester? Eller måste ägget släppa/ha släppt samma dag som man testar för att det ska visa något?

För om min äggblåsa nu var 1,6 cm igår och läkaren trodde att det skulle släppa om 2-3 dagar, borde inte testet visa litegrann då i alla fall?

Det visade ingenting imorse

Vilket äl test använder du? Senast använde jag clearblue digital test som visar när det är på g och sen en stark smiley när man ska ha/har äl (inom 48 timmar) o.visar sig så i ca 2-3 dagar har jag för mig. Testa ikväll igen. Men jagbrukar inte lägga för mycket fokus på äl test utan ha väldigt regelbunden sex hela veckan (varje dag) jag ska ha äl och några dagar efter: )
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-06 09:37:04 följande:

Haallow girls, lite om mig dååh

Jag och min man hade försökt i 3 år utan resultat , så vi sökte hjälp och allting va bra / normalt hos båda dom misstänks att jag inte har regelbundna ägglossning men inget de vet säkert, så vi fick pergotime och de fick på första enkel kul MEN när jag fick de så gick jag på ulttaljud för kolla ägg blåsorna och jag hade 2 mogna ägg på höger och en mogen i vänster sida och de på börja mogna fler så jag fick ägglossning spruta på vänster sida så bara en ägg skulle falla om 24 Tim så inte de andra hinner falla eller mogna och blev gravid.

Nu inväntar jag mensen och ska börja med första enkel kur igen dom ska göra samma sak efter tabletterna ska jag på ultraljud och kolla mina äggblåsor för min kropp producerar för mkt dom vill ej att jag ska får trillingar eller fler barn o riskera något ( missfall) såna saker förra ggn förbjöd dom oss ha sammlag tills jag fick sprutan.

Kanske bra info till er

Det där med spruta skulle jag med vilja ha. Kan man fråga om det? Tänker att man kanske borde prova det innan insemination?

Har du fått mensen än? Hoppas det går lika bra som första gången! :)
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-04-06 15:49:42 följande:

Så kul att läsa allas historier :) Det ska gå för oss alla förr elr senare!

En liten uppdatering om mig själv. Har bim idag elr imon och denna månad har jag inte känt nåt innan bim som jag gjort föregående månader. Hoppas det är positivt..

Hoppas det är positiva tecken! Hur går det för dig? :)
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-04-07 16:29:53 följande:

nja, tyvärr. Mensen kom idag :( fortsötter att kämpa på!

Åh nej :( Ska du köra en till pergo kur?
  • IlonaSofia

Så roligt att följa er alla! Ska försöka skriva mer :)

Själv har jag äl på lördag enligt min kalender, det brukar stämma och jag känner alltid av den. Men vi myser varje dag och så ofta vi kan (med 3 barn i lägenheten) :p Kommer ej köra med äl test utan har sex varje dag istället. Och det med att kolla symptom, det gjorde jag med i början men orkar inte det längre haha så väntar bara ut tiden :)

• IlonaSofia

Är såå dålig på att skriva men blir också helt nere mellan äl och mens. Har bim på lördag men har inget hopp om att det tagit sig denna gång heller..

Grattis Seaflower! Vad härligt med ett plus!

Hur går det för er andra?

• IlonaSofia
    Pulan skrev 2016-04-25 19:29:51 följande:

Förstår dig Ilonasofia! Blir också jättenere mellan äl och mens, denna eviga väntan.. Jag har också varit jättenere hela förra veckan. Hoppas att det tagit sig för dig och att du får ett plus på lördag :)

Jag har bim på torsdag men kunde inte vänta, så jag tog ett gravtest idag. Konstrollstrecket och ett svagt svagt streck syntes. Känns verkligen som att det kan ha lyckats för mig denna gång, men är lite orolig för det svaga strecket. Ska vänta tills torsdag och ta ett nytt då. Hoppas hoppas..

Ja, man blir ju lite fundersam, min läkare har inte hittat nåt fel, ALLTser bra ut så jag fattar inte varför det inte händer nåt. Beställde grav test idag för jag kan inte hålla mig.

Grattis till dig! Blir säkert starkare sen, ett svagt plus är också ett plus! :)
  • IlonaSofia
    frestelsen skrev 2016-04-25 19:39:32 följande:

Fick tydlig temphöjning idag så äl igår:) nu vet jag att letrozol gav mig äl iaf men nu kommer långa väntan på bim

Åh va härligt! Skönt att det funkar!

Jag känner alltid när jag har äl, känns som rejäl mensvärk och massa flytningar
  • IlonaSofia

Fick min mens jävel idag, blir så fruktansvärt ledsen, besviken och frustrerad! Vad är felet?? Allting ser ju bra ut! Och jag har ätit Tre kurer! Fattar ingenting. Så nere nu. Vad blir nästa steg liksom? :(

• IlonaSofia

Efter 3 pergotime kurer har det.ändå inte blivit ett plus här. Trots att allt ser bra ut enligt läkaren. Denna helgen hade jag min ägglossning vilket jag kände av väldigt tydligt. Vi har haft regelbundet mys sen i onsdags typ så jag hoppas verkligen att det tagit sig denna gång. Har inte ätit pergotime denna äl. Ska boka tid hos läkaren och prata om hur vi går vidare om det inte blir plus denna gång. Men det är såå frustrerande!

• IlonaSofia

Hej! Vad väldigt länge sen jag va inne här nu. Jag äter nu min 4e pergotime kur. Inne på dag 4. Har fått pergotime för hela sommaren. Min läkare skickade remiss för IVF, har fått brev hem från dom att jag får en kallelse snart. Så det känns jättebra faktiskt! Så har släppt lite på pressen nu och satsar på IVF:en. Men kommer äta pergotime hela sommaren och dubbelkur i augusti /september om jag inte blivit gravid denna sommar. Min sambos sperma prov va helt bra! Så alla våra tester, värden osv är helt bra vilket är skönt ändå!

• IlonaSofia
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-07 19:13:20 följande:

Hej! Hur mår du i det hela? Skönt att inga fel hittats på era tester och att ni fått remiss för ivf. Håller tummarna för er att det tar sig innan dess, om inte annat så får ni hjälp med ivf Hur länge har ni försökt bli gravida?

Det går upp och ner. Ibland är jag jätte nere, ångest och skit, ibland är det helt okej och tycker verkligen att det är skönt att vi får IVF. Vi har försökt få barn i ca 1,5 år men alltid haft oskyddat och regelbundet sex, så man undrar ju vad problemet är när allt är bra och så. Otur bara kanske.

Hur är det med dig då? Äter du pergo för att du fick ma?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-07 18:52:12 följande:

Heej har du börjar ta dubbel kur isåfall hur tar du vilka dagar efter mens o så

Nej , ska göra det i augusti /september om jag inte blivit gravid innan det. Är på min 4:e (ej i rad) enkelkur. Dag 4 idag. Äl nästa helg typ. Hur går det för dig?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-07 19:53:10 följande:

Aah okej okej :) lycka till

Fick min mens nu efter första enkel kur och ska börja ta dubbel kur nu 9 juli men tkr de för tidigt tror man ska börja ta 10 juli om min läkare inte ha gjort något fel :s

Jag ska alltid börja på dag 5 iaf. Vilken dag är du på?
  • IlonaSofia

Hej! Hur går det för er alla? Jag har nu ätit min 5e pergo kur (dock inte i rad) , har äl på onsdag enligt kalendern. Har även skaffat progesteron kräm som jag tänkte testa, när ska man börja med den? Nån som vet det? Är det precis efter eller vid äl? Och hur länge ska man smörja?

• IlonaSofia
    Änglamark skrev 2016-08-11 09:37:26 följande:

Håll i hatten! Jag är gravid! 

Var hos läkaren idag för vul för att se om det fanns något moget ägg. 

Istället hittade han nåt annat! Vi såg ett litet 5-veckors gammalt hjärta slå. Helt sjukt!

Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut!  Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

Åh! Stort stort grattis!! Såklart det är roligt att läsa när andra (speciellt i denna tråd) blir gravida! Man blir ju glad för andras skull! Plus att det ger hopp till oss andra! :D Hur känns det? :D

Kan du inte berätta lite om hur de va för dig nu igen, alltså, hur länge hade ni försökt osv?

Grattis igen! Underbart!!!!
  • IlonaSofia

Hej! Nu va det ett tag sen jag skrev här. Hur går det för alla? Och stort grattis till er som blivit gravida!

Jag och min sambo ska på första besöket för IVF den 15/2. Känns jätte spännande!!

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?