• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Kul att få följa er alla och dela erfarenheter och även känslor!

Jag har bim imorgon, neg test imorse men mitt hopp är inte borta förrän mensen (förhoppningsvis inte) kommer. Men har ingen direkt "jag är gravid" känsla i kroppen.

Brennda: hur går det för dig?

• IlonaSofia
    RAM77 skrev 2016-02-05 18:52:31 följande:

Vet faktiskt inte, tror att de flesta under 35-36 år brukar testa det. Läkaren förklarade det med att om kvinnan har för tjocka ägglossningsflytningar kan detta hjälpa. Inget vi vet att jag har problem med men värt ett par försök. Kostar som vanligt läkarbesök på den klinik vi går på, istället för 30 000 kr som ivf kostar/försök

Hoppas mensen håller sig borta för dig nu

Jaha okej, intressant! :)

Fick tyvärr min mens imorse, lite rosaaktigt bara men det kommer nog igång rejält snart :(
  • IlonaSofia

Imorse hade jag ljusrosa typ flytningar så mensen kommer nog igång rejält snart, blir så frustrerad och otroligt ledsen! :( Nästa äl är jag i Uppsala på besök hos min familj så nästa enkel kur pergo tar jag alltså i mars, om inte det funkar ska jag ta en dubbelkur och om inte det funkar går vi vidare.

Hoppas det går bättre för er andra! :)

• IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-06 11:28:26 följande:

Samma här fast mina var bruna. Hoppas den kommer igång idag så man kan börja om!

Åh nej va tråkigt! :( Kommer du äta enkel kur igen?
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-06 16:28:46 följande:

Vad tråkigt att höra!! Men bara att satsa på nästa gång. Ja, om det inte funkar nu, vissa har ju småblödningar innan dom får plus ändå. 

Ang, rosa flytningarna. Jag brukar ha det 1-2 dagar innan min mens, min barnmorska sa att det är på grund av att progesteronet tar slut tidigare än när det ska i kroppen och att man kan ta tabletter eller salvor för det. Att det skulle kunna vara en sak att inte ägget hinner fästa. Jag har pratat med en barnmorska om detta, så det är inte 100% Men om det går att få bort lätt så kanske det är värt det. 

Just nu är jag på dag 9, eller kanske 10. Håller ingen koll. 

Är det bara jag som värsta PMS symtomen samt svettningar på natten? blev lite orolig att jag kommit i klimakteriet ! 

klariis skrev 2016-02-06 16:28:46 följande:

Vad tråkigt att höra!! Men bara att satsa på nästa gång. Ja, om det inte funkar nu, vissa har ju småblödningar innan dom får plus ändå. 

Ang, rosa flytningarna. Jag brukar ha det 1-2 dagar innan min mens, min barnmorska sa att det är på grund av att progesteronet tar slut tidigare än när det ska i kroppen och att man kan ta tabletter eller salvor för det. Att det skulle kunna vara en sak att inte ägget hinner fästa. Jag har pratat med en barnmorska om detta, så det är inte 100% Men om det går att få bort lätt så kanske det är värt det. 

Just nu är jag på dag 9, eller kanske 10. Håller ingen koll. 

Är det bara jag som värsta PMS symtomen samt svettningar på natten? blev lite orolig att jag kommit i klimakteriet ! 

Några timmar efter flytningarna kom värsta floden haha :p Aha okej, det visste jag inte, hade nämligen en rosa flytning i december också, har aldrig haft så förut. Tänkte köpa sån progesteron kräm, kan inte skada iaf. :)

Haha nää, jag har samma med svettningar på natten, hade det härom natten, så inte klimakteriet antar jag haha :)
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-06 18:44:38 följande:

Ja det kommer jag för enkel funkade på mig (dvs fick äl). Min mens har inte kommit igång än, har haft lite bruna spottings när jag torkat mig bara. Mensvärk har jag dock. Kan den inte komma bara så att man kan börja om?!! Jag ska köpa den progesterall krömen och hoppas på den. Enl min läkare är spottings inget hinder för att bli gravid men sen o andra sidan är inget fel på mig enl honom men varför blr hag inte gravid?!??!!

Brukar du ha så innan mens eller kan det fortfarande finnas hopp?

Det undrar jag med, inget tokigt hos mig heller enligt läkaren, fattar ingenting
  • IlonaSofia
    Anonym (Lchf) skrev 2016-02-07 07:05:36 följande:

Hej på er! Jag och min man försöktefå en liten bebis i 3 år och 10 månader, då gav vi upp. Har ätit såå mycket pergotime både dubbeldos och trippeldos.. 1 januari förra året började jag äta lchf jag var inte jätte tjock men ville bli av med typ 10kg. Gick ner 8kg under januari. 11/2 plussade jag och vi fick en liten pojk i oktober:) jag är helt säker på att det hade med lchf att göra:) har hört några andra som oxå plussat när dom har börjat äta lchf.

Hej! Jag äter väldigt bra, började med mina ändrade kostvanor i augusti 2015. Äter inte strikt lchf då det inte passa mig. Men äter inte kolhydrater och socker. Gick ner mycket, både i kg och runt midjan så vikten har inte med det att jag inte blir gravid att göra, har bra vikt för min kropp osv men det är ett bra tips! :) Grattis till din pojke och att du lyckades ändra dina kostvanor! Det är väldigt bra gjort! :)
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-07 00:20:59 följande:

Tyvärr så brukar jag ha så, elr ja det började i somras.. Jag tror att jag har progesteronbrist fastän min läkare säger att jag inte har det men jag litar inte på hans normalvärden. Så jag tänker satsa på den där progesterallkrämen nu, bara mensen kommer igång. Åh, jag blir tokig!! Hoppades verkligen att jag skulle slippa mina spottings denna cykel iom pergotime gav sån stark äl men nej inte ens det lyckades jag med!

Har inte mensen kommit igång än för dig?

Jag ska också köpa sån kräm, värt att testa såna saker och inte lägga för stor vikt vad läkaren säger om allt! :p
  • IlonaSofia

Någon annan här som röker? Jag vet att det är jäkligt dumt att röka när man försöker bli gravid men det är svårt att låta bli. Rökte när jag blev gravid med mina två flickor jag har men slutade direkt när jag plussade. Men tänker att det såklart kan ha tagit stryk på dom åren efter min senaste graviditet. Tänker att jag skulle behöva typ nikotin tuggummin men nån som vet om det är bra att tugga när MSN försöker bli med barn? Får kolla det hos apoteket. Ska trappa ner iaf till ca 4 per dag och sen trappa ner allt eftersom. Hoppas att det kan vara boven i dramat eftersom allt annat är bra..

• IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-07 11:26:51 följande:

jodå, tidigt imorse kom den. Nu börjar jag fundera på om jag hade äl på söndan istället o inte lördagen. Jag fick pos på ältest fredag och vi hade bara sex då. Kanske att det inte räckte?

Jaa ibland är jag min läkare haha!

Haha jaa, ibland fårmsn va det själv! ;)

Tycker nog att ni ska ha sex några dagar innan förväntad äl, på äl och efter. Då kan man omöjlig missa om man har sex varje dag i några dagar. :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?