• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

klariis skrev 2016-03-01 20:43:15 följande:

fick mens idag, äntligen!  på dag 32 tror jag, har aldrig haft så sen mens. men det är väl pga. pergotime gissar jag. 

Jag fick inte ta progeteron denna månad, dom kollade upp och jag hade bra värden. Vilket jag säkert hade, första månaden utan spottings :)

Nä, man vet ju inget om kvalitén på äggen, så jag tänkte om jag hade det så är det onödigt att jag håller på med insemenation. men vi får se jag ska till läkaren imorgon och kolla vad dom vill göra denna månad :)

Jag vet denna väntan mellan ägglossning och bim är ju en lång sträcka tycken man ju! många går ju utan symtom också, så kanske finns en chans för dig.. hoppas!!

Vad skönt att du fått din mena, när du ändå vet att den ska komma :)

Vad sa läkaren?
  • IlonaSofia

Jag har bin på lördag-tisdag, osäker eftersom äl kom senare än vanligt. Men en skillnad jag märkt denna cykel är att mina äl smärtor inte va lika kraftiga som dom brukar och jag brukar ha ont varje dag efter äl men nu har jag knappt känt av nåt alls. Hoppas på att det är positivt!

• IlonaSofia

Fick min mens idag :( Så börjar med en ny enkelkur pergotime på dag 5. Bokade tid nästa tisdag hos min läkare som kollar på äggblåsorna.

Brennda, hur går det för dig?

Klariis: när börjar du med pergotime? Det är verkligen jätte jobbigt, närvman längtar så mycket efter en bebis och så går det inte, frustrationen är på topp kan man säga!

Hoppas det går bra för dig denna cykel

• IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-03-07 12:50:38 följande:

Här går det inte så bra.. Bim+1 och inga tecken på mens elr grav. Gjorde test imorse som var negativt.

Är så nyfiken på hur det går för dig, bra hoppas jag! :)
  • IlonaSofia

Brennda: Va tråkigt! Så störande när mensen är sen också, man får ju liite hopp när den inte kommer. Börjar du med pergotime igen nu?

Klariis: Va spännande! Du får skriva sen hur det gick med ultraljudet :) Ska också börja på dag 5 som är på fredag och kolla äggblåsorna på tisdag :)

Ja, hoppas vi alla får plus denna månad!!

• IlonaSofia

Hej! Är på cd 15 idag, åt enkelkur pergotime denna gång. Inte köpt äl tester men vi har kört ganska bra ända och har troligtvis äl idag-ons, börjar känna av lite äl smärta.

Så roligt att några fler hittat hit! Önskar er stort stort lycka till och jag verkligen att vi alla i denna tråd ska få varat fina plus snart! ????

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-03-21 20:28:25 följande:

Tjejer någon som vill sälja pergotime haha

Tror inte nån vill sälja dom man får, alla här vill ju ha bebis :p I ett paket finns ju bara tabletter för 1 kur också. Du har väl en tid hos läkare och ska få pergo eller hur va det? :)
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-03-22 18:01:42 följande:

Ja

Jaa men har inte får tid än de så mkt kö och orkar inte vänta och sen har de sommarlov ,, läste runt lite på privat klink men en besök endas är så dyrt sen äre extra man ska betala för läkemedel tester prover o sånt :(

Jag går hos en privat men som är kopplad till den "vanliga vården" eller vad man ska säga så det kostar 200/besök, tester ingår och ett paket med enkelkur pergotime kostar 77 kr vilket inte är dyrt tycker jag. Tider får man jättesnabbt. Borde det inte finnas nåt sånt i Örebro också?
  • IlonaSofia

Hej! Ursäkta att jag inte har skrivit, haft fullt upp. Fick min mens i lördags efter min andra pergo kur. Så jävla tröttsamt. Blir så ledsen. Ska ringa min läkare och kolla om jag har kvar nåt pergo att hämta ut eller om han skriver ut. Måste isåfall börja imorgon men kan inte säga att hoppet finns där.

Åh tjejer! Nu vill jag se plus här! Håller tummarna för er alla!!

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-05 22:00:29 följande:

Tjejer kan inte alla skriva , tex var ni på undersökning ? Hur gick det där

?

Första barnet ni försöker med pergotime eller äre syskon försök ?

Hur länge / hur många kur ?

Kul grej! Lite uppdatering av alla! ?

Jag har alltid haft/har regelbunden mens, känner av äl varje månad, gjort äggledarspolning, det såg fint ut, bra blodvärden, inget konstigt alls, bra slemhinna. Har 2 barn som är 6,5 och snart 4 år med mitt ex. Försökt skaffa barn i ca 1 år i med min nya som har två barn sen innan men haft oskyddat Och regelbunden sex hela tiden vi varit tillsammans (snart 2 år). Så jag undrar ju verkligen varför jag inte blir gravid. Börjar på min tredje enkel kur pergotime idag och hoppas verkligen att det tar sig! Sambon har inte gjort sperma test än men ska.

Jag är 27, han 32.

?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?