• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • frestelsen
    mli01 skrev 2016-01-13 21:55:10 följande:

Jag har tagit alla dessa tester men inget visar fel . Men jag har fått trombyl som jag ska ta nör jag plussar nästa gång . Vet ej om jag kan börja med dom vid äl. Skulle göra en hysterskopi i november men de hitta inget där heller ... Så nu säger läkaren bara att de kan vara otur alla sex missfall på rad .. Å att jag kan höra av nig när jag blir gravid igen .. Så nu verkar de inte vara mer koll å hjälp. Hur fick du veta med blodkropparna ?

Ah albyl minor funkar samma som trombyl fast är receptfritt. Jag tog blodprov efter mitt senaste ma nu och då visa provet på det. Men tog ett prov till för att styrka att det verkligen va lupus antikoagulans och väntar på svar. Tog en månad för dem att svara sist så därför prövar jag att ta albyl efter äl om inte läkaren skriver ut annat. Så ta du efter äl du med. Det kan bildas blodproppar som gör att ägget inte fäster som det ska och även stöter ut fostret. Har du bett läkarna kolla ditt blod?
  • MrsWinter

Hej! 
    Hoppar in här också! Misstänker att jag har ägglossning den 22 jan och BIM 5 feb. Detta blir vår 7:e försök och detta börjar bli jobbigt. Är dock lugnare nu jämfört med i början där varje gång mensen kom blev man jätteledsen. Men nu börjar det bli jobbigt igen då man inte aldrig får ett plus ;)

Men vi får väl kämpa vidare!! Tror ni på olika tabletter? 

• glittersol
    MrsWinter skrev 2016-01-14 14:07:07 följande:

Hej! 

Hoppar in här också! Misstänker att jag har ägglossning den 22 jan och BIM 5 feb. Detta blir vår 7:e försök och detta börjar bli jobbigt. Är dock lugnare nu jämfört med i början där varje gång mensen kom blev man jätteledsen. Men nu börjar det bli jobbigt igen då man inte aldrig får ett plus ;)

Hej välkommen!

Som vi då! ja nu börjar tankarna komma "är det något fel" när det aldrig blir plus!

Men du misstänker? Du kör inte äl test?

Alltså jag vill prova men ändå inte med tabletter men är lite feg då jag ändå har en cykel som är stabil och vill inte rubba den. Är förvånad att det direkt kom igång efter såå många års knaprande!
  • mli01
    frestelsen skrev 2016-01-13 22:12:13 följande:
    Ah albyl minor funkar samma som trombyl fast är receptfritt. Jag tog blodprov efter mitt senaste ma nu och då visa provet på det. Men tog ett prov till för att styrka att det verkligen va lupus antikoagulans och väntar på svar. Tog en månad för dem att svara sist så därför prövar jag att ta albyl efter äl om inte läkaren skriver ut annat. Så ta du efter äl du med. Det kan bildas blodproppar som gör att ägget inte fäster som det ska och även stöter ut fostret. Har du bett läkarna kolla ditt blod?
    Okej . Nej dom har inte kollar mitt blod vad jag vet .. Läkaren sa att jag skulle börja äta trombyl när jag har plussat. Men de är inge farligt att ta direkt vid äl?
  • mkess

Hej! Hoppar in här jag med! Bim 2/2. Blir försök 11 totalt, har en dotter sedan innan och några missfall under 2015. Känner mig dock mycket mindre stressad över att bli gravid nuförtiden, höll typ på att gå under förra året men nu utgår jag ifrån att det ändå aldrig tar sig och då känns det lättare. Slipper man hoppas!

• mkess
    MrsWinter skrev 2016-01-14 14:07:07 följande:

Hej! 

Ja! Fast på gott och ont. Har testat det mesta och har alltid blivit gravid på kombinationen rosenrot + munkpeppar, men så fick jag missfall varje gång så tror att är det inte meningen blir det ingenting av det ändå. Nu äter jag tillskott som jag kan äta hela cykeln och som inte ska göra mig mer fertil utan bara förbättra äggkvaliteten - bidrottninggelé, co q10 och macapulver. Plus en hög dos d-vitamin som man alltid behöver lite extra av ändå.
    Har du testat något själv?
  • mkess
    mli01 skrev 2016-01-14 20:53:34 följande:
    Okej . Nej dom har inte kollar mitt blod vad jag vet .. Läkaren sa att jag skulle börja äta trombyl när jag har plussat. Men de är inge farligt att ta direkt vid äl?
    Vill bara inflika att blodförtunnande direkt efter äl kan försvåra för ägget att fästa och därför rekommenderas det inte förrän ett ägg fäst ordentligt och man plussat, det var vad min missfallsläkare sa i alla fall.
  • Stardust2016
    glittersol skrev 2016-01-11 17:11:39 följande:
    Välkommen!

Förstår känslan helt!!

Kör du någon app eller liknande nu?

Eller så känsla?
    Jag tempar med Natural Cycles, var dock utomlands över jul och nyår och tempen var jätteknas pga jetlag både när jag var borta och nu när jag kommit hem, men hoppas kunna pricka in ÄL denna gången :) Du då?
  • frestelsen
    mli01 skrev 2016-01-14 20:53:34 följande:

Nej tvärtom så hjälper det att inte bilda blodproppar som kan bildas när ägget fäster. Så har du det utskrivet tycker kag vekligen du ska testa redan från äl. Jag tempar så vet när mitt ägg släpper så när min temp gått upp börjar jag ta albyl och smörjer med progesterall som ger lite extra progesteron. Hoppas verkligen du slipper fler mf. Det kan verkligen få en att må skit:(
  • Mammamiia10

Hej på er! Undrar om man måste ha bim i början av februari för o hänga med er här? Har bim troligtvis runt 20/2....

Väntar på mens som kommer vilken dagsomhelst o vet att jag inte är gravid..
    Så ville hoppa över till februari tråden lite med..

Det blir vårt fjärde försök med tredje barnet.. 30 år o killen är 31.. Vi har en 07a och en 10a..

Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3