Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

BIM februari 2016

halfmoon skrev 2016-01-29 18:37:21 följande:

Folk är så dryga med sina kommentarer. Jag tyckte det var lite roligt och spännande fram tills missfallet jag fick i september. Sedan dess känns hela biten rätt dryg. Inte nog med att vi måste ha hjälp (dyr hjälp) för att ens ha en chans, när vi sen lyckas så skiter det sig. En kompis blev oplanerat gravid samtidigt som mig och ska ha om ett par månader nu. Jag är inte heller bitter! ;) Men jag tror nog att vi ska lyckas få till det nån gång.

Ja precis nu är man bara stressad.

Klart det blir, här gers inte upp:)
  • frestelsen

Äl+8 bim-6 fick en orangeslemig blödning/flytning när jag torka mig. Har mensvärk men tycker det är för tidigt för mens. Mina cykler har aldrig varit under 29 dagar.. nidblödning känns konstigt med då jag aldrig haft det av någon av mina graviditeter.. tempar så är säker på att jag är på äl+8..

• frestelsen
    Cfmilla skrev 2016-02-03 08:01:15 följande:

Haha alltså min graf, då har jag ändå tagit bort några ännu högre tempar när jag hade feber. Tar tempen samma tid varje dag. Vaknar - tar tempen. Någon mer som har en så oregelbunden temp? Eller är det för att jag förtfarande är lite förkyld?

Det är ju tomma ringar på din graf så samma tid kan du inte ta? Sen om du är sjuk så påverkar det tempen. När brukar du ha äl?
  • frestelsen
    Cfmilla skrev 2016-02-03 08:16:54 följande:

Tempen är tagen samma tid, men har inte fört in den samma tidpunkt varje dag. Kanske ska ändra tiden?

Ja annars kan ff tycka att du tempar fel o då sätta ut äl fel. Men de är inte ovanligt att tempen dippar upp och ned. Det har med hur hormonerna möts. Tror att en jämn kurva är ovanligt :) men ser ut som tempen är på väg ned o de lutar ju åt äl hållet :) men du har inte fått fertila flytningar än?
  • frestelsen
    Amee91 skrev 2016-02-03 08:54:30 följande:

Tiden bör inte spela roll. Min graf har också tomma ringar nu för andra dagen i rad och jag tar alltid temp vid samma tid. Det är om tempen är "lägre än förväntat". Jag är lågtempad och den tycker väl att vi inte borde ligga under 36°C antar jag :p

Det är ju för att tiden inte är samma tid som man får tomma ringar o då tycker inte ff att man riktigt gör rätt. Nej om tempen är lägre har man inte tomma ringar. Pröva skriv in samma tid får du se att den ändras
  • frestelsen
    Amee91 skrev 2016-02-03 08:54:30 följande:

Tiden bör inte spela roll. Min graf har också tomma ringar nu för andra dagen i rad och jag tar alltid temp vid samma tid. Det är om tempen är "lägre än förväntat". Jag är lågtempad och den tycker väl att vi inte borde ligga under 36°C antar jag :p

Gick in o ändra för att visa. Den låga tempen där är den jag ändrade

• frestelsen
    Cfmilla skrev 2016-02-03 11:34:37 följande:

Jag har i princip inga flytningar, har aldrig fått några bygga-broar flytningar, märker framåt bim att dom blir krämigare när jag känner på tappen, så det är svårt att veta.

Okej, våta hala flytningar då? Du tar äl test med va?

Har du ändrat tiden med på ff? De kan räcka med att du tex lägger in 7:05 första dagen sen lägger du in 6:40 så kan ff ge tom ring:) jag köpte mig en termometer med minne ifall jag vill somna om:) så kan jag tempa o behöver inte ens öppna ögonen; )
  • frestelsen
    Cfmilla skrev 2016-02-03 12:01:18 följande:

Hehe smart!!

Jag har ändrat, nu är alla ifyllda! Nja jag märker inte något jättemycket. Jag är inte torr, mer fuktig. Dom blir lite våtare runt äl tror jag. Ja jag kör med cb digital!

Okej inte den med dubbel hormonindikator?

Ett tips är grapefruktjuice varje dag fram till äl. Det kan öka de fertila flytningar :) gjorde på mig, tog även bidrottninggele som ökade äl med:)
  • frestelsen
    Cfmilla skrev 2016-02-03 13:33:52 följande:

Nej inte den med dubbel, den vanliga.

Ja bidrottninggele kör jag första månaden med. Okej.. Ska åka och köpa juice sedan tack!

Ska gärnava ren grapefrukt den röda.

Okej men tänk på att med bidrottninggele kan äl komma tidigare :) min vart positiv cd14 o jag brukar få cd 17:)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-03 14:04:47 följande:

Förlåt om jag avbryter lite ;)

Märkte du bara skillnad på flytningarna kring ÄL när du drack juicen?

Jag har ju druckit juicen plus även ätit grape varje dag o märker ingen skillnad på flytningarna. ÄL testen är nästan positiva, massor med ÄL symptom o vattniga flytningar ( hade så innan juicedrickandet) så verkar inte ha gjort någon skillnad alls på mig ? :/

Ja jag fick massa äl flytningar. Men vattniga/hala är bra med:) men det är ju inge mirakelmededel men på mig funka det:)
  • frestelsen
    halfmoon skrev 2016-02-03 16:11:35 följande:

Gjorde ett av samma test med bara vatten och det är kritvitt. Jag gjorde ett test i måndags med ett annat märke, såg inget inom tiden men hade ett svagt streck på det torkade testet. Vi får hoppas att de ökar!! :)

Kanske syns bättre på denna! Ska testa med lloyds imorgon.

Det där är ett plus tror jag:)
  • frestelsen
    Amee91 skrev 2016-02-03 16:53:18 följande:

Men jag skrev ju det. Jag får tomma ringar trots att jag skriver in tempen samma tid varje dag. Ställer ju klockan och tempar samma tid varje dag. Det diffar bara minuter i mitt fall. Så det KAN inte enbart hänga på tiden.

Jo om du går in o ändrar tiden så kan du se att de blir ifyllt. Du kan läsa mer om det på ff:s sida om du inte tror mig. Vet inte hur din graf eller tider ser ut men vet att de tomma ringar betyder att du diffar i tid. Du kanske lägger in olika tider men tempar samma tid. Men det har inget med att din temp är låg. Jag har mellan 36,3- 37,2 men såg du när jag ändra till under 36? Va fortfarande full ring. Men går jag in o ändrar tid kommer ringen bli tom.
  • frestelsen
    Amee91 skrev 2016-02-03 16:53:18 följande:

Men jag skrev ju det. Jag får tomma ringar trots att jag skriver in tempen samma tid varje dag. Ställer ju klockan och tempar samma tid varje dag. Det diffar bara minuter i mitt fall. Så det KAN inte enbart hänga på tiden.

Här har jag ändrat tiden endast 50 minuter o dår kommer en tom ring.
  • frestelsen
    halfmoon skrev 2016-02-03 18:08:01 följande:

Kunde inte hålla mig längre (rent kissenödighetsmässigt så hade det nog lite till).

Hållit mig i 4 timmar! Ett test från testlagret och ett Lloyds tidigt graviditetstest.

Jag är nog gravid trots att jag in känner nåt.

Grattis :)
  • frestelsen

Jaha här kom mensen 5 dagar för tidigt :/ men har iaf korta ned min cykel med bidrottninggele

Svar på tråden BIM februari 2016