Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

BIM februari 2016

ensamärstark skrev 2016-01-24 21:20:36 följande:

Tack för tipset! Jag äter för tillfället bara. Multivitamin kvinna. Så lägger till apiforce och grapefruktsjuice denna månad med! Finns apiforce på vanliga Apoteket? Jag vill ju börja äta direkt nu!

Finns på naturapotek:)
    Rackamaja skrev 2016-01-24 23:56:15 följande:

Tack så himla mycket för svaret! :) Vad kul att grapefruktjuicen hade så stor effekt på dig. Blir spännande att se om det funkar på mig med (och er andra som jag ser också tänker prova!).

Undrar om bidrottninggelé och nattljusolja fungerar på liknande vis? Jag började med nattljusoljan förra cykeln och fick precis som dig ÄL på CD 14 (normalt kommer den kring CD 19).

Hoppas:) vet inte riktigt vad nattljusolja är.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-25 07:27:09 följande:

Såhär nu klickade jag hem 90 kapslar apiforce. Så dom skulle tas typ från första Mensdag till någon dag efter ägglossning?

Ja så gör jag. Du tempar med va? Så ta typ äl+5 de ska tydligen hjälpa ägget att fästa med:) man kan nog äta det hela månaden men sluta om man blir gravid då man inte vet va de gör sen. Därav så slutar jag nån dag efter min temp gått upp.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-25 11:36:49 följande:

Nej jag tempar inte. Tänkte börja men kände att Jag jobbar så oregelbundet o sover oregelbundet så känns som det inte skulle vara då rättvisande för mig?

Nu köpte jag grapefruktsjuice. Men såg när jag kom hem att det var från koncentrat! Ger det samma effekt tror du?

Klart ren frukt är bäst men den här gick ju för mig:)

• frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-25 12:15:09 följande:

[quote=76266965][quote-nick]frestelsen skrev 2016-01-25 11:55:22 följande:[/quote-nick]

Klart ren frukt är bäst men den här gick ju för mig:)

[/

Jag tittade på den med men tyckte det var så låg precent med just grapefrukt. Men det kanske räcker ändå? Får bli den nästa gång

Körde stadiga glas:) tror de gick 4 st på 2 veckor; ) men kan ju varit mycke hjälp av bidrottninggelen med:) men ska bli kul o höra hur de går för dig :)
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-25 09:11:38 följande:

Kan ni hjälpa mig att tyda? Det översta är dagens ägglossnings test. Om hur många dagar tror ni jag får positivt? :)

Så såg mina ut:) positivt cd14 o fast smiley på cb äl
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-25 12:55:40 följande:

Okej? Aldrig mer testlagret. Vad är detta nu då?

Är något fel på testet. Skicka in det.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-25 17:08:31 följande:

Jag mailade in en bild på testet förra gången den gav något liknande. Dom svarade bara att dom inte kunde svara på vad det var för fel o typ inget mer :/

Men säg att du vill ha nya då.. tyvärr är väl så med billiga tester. Man får helt enkelt inte ta åt sig av svaga streck som inte ökar och så. Jag har ju försökt åtskilliga gånger o har ju vridit o vänt på test. Nu är det så att ser jag ingen ökning innan 2 dagar så vet jag att det inte är något. Sen kan svaga streck va en typ av kemisk graviditet som inte får fäste som det ska och då försvinner ut med mensen. Men som det blev på testlagret är ju dumt. Va de du som fick så förra månaden med?
  • frestelsen
    Flurriburr skrev 2016-01-25 19:06:14 följande:

Grapefruktjuice, funkar det för bättre fertilitet? Hur mycket per dag å hur många dagar? Ska kanske prova :)

Grapefrukt kan ge ökade fertila flytningar. Körde ett stadigt glas varje dag nu fram till äl. De vart massa för mig. De som är bra med fertila flytningar är att de hjälper spermier fram och upp i äggledarna där de då kan vänta på ägget. Spermier är generellt dåliga simmare.
  • frestelsen
    Sandrisen92 skrev 2016-01-27 07:19:23 följande:

Ikväll blir det ligg! Men enligt appen äl på fredag.Kanske bäst att ligga idag och fredag då om ägget lever i 24 h:)?

Ja det tycker jag:)
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-28 05:50:44 följande:

Ja det är första äl-test försöket för oss också. Kul att kunna ha ordentlig koll! Blir att ligga idag också. Tror ägget släpper idag nån gång... Så räknar morgondagen som äl +1. En lång väntan nu bara :)

Så här vart det för mig. Ff satte ut äl då mitt äl test vart minus. Så tycker du ska ta ett test idag. Är net svagare så räkna äl idag:)

Svar på tråden BIM februari 2016