BIM februari 2016
Men varför ska jag testa idag? :) om jag räknar äl idag eller imorgon o ligger båda dagarna så spelar väl inte resultatet på äl tester någon roll? :)
Men varför ska jag testa idag? :) om jag räknar äl idag eller imorgon o ligger båda dagarna så spelar väl inte resultatet på äl tester någon roll? :)
Okej :) ja vi får väl se om jag hinner testa ikväll :)
Hej alla. Jag har varit lite frånvarande från familjeliv denna månad.. Sen har jag mest bara gått och väntat på ägglossning som inte kom förrän på cd 24 så äntligen har jag en BIM att längta efter, 8 februari om någon vill lägga till mig på listan. Detta blir tredje försöket efter MA, andra barnet.
Ni som börjar närma er BIM, hur känns det?
Bara äl+2 idag.. Du är på äl+3 va? :)
Spännande att ha någon att analysera ihop med... Redan samma dag som jag hade ägglossning började jag googla på symptom, fattar inte varför man är så dum...som att det helt plötsligt har dykt upp ett nytt symptom sen förra månaden som gör att man kan avgöra direkt om det tagit sig eller inte... :')
Nu var testet negativt. Betyder det att ägget släppt nu? :)
Okej!! :) då är det bara en lång väntan nu då. Men nu har vi gjort vad vi kunnat i alla fall :) hur långt efter äl är du nu?
Vi har en liten sen innan som blir två i sommar, tog 18 månader att få till!! Nu är vi inne på vårt femte försök. Ni då?
Nähä! Äl+9 och jag känner inte av något alls mer än brösten som ömmar litegrann. Precis som vanligt innan mens med andra ord. Så det blir nog inget denna månaden! Aja, nån insemination till och sen får det väl bli ivf då (hemska tanke). :(
Missfall och negativa test är också hemskt. Inte alls sugen på att hålla på och trixa med hormoner, sprutor, ultraljud, resor och äggplock. Känns som det är svårt att få det att klaffa där också, mycket som kan gå fel och så har man utsatt kroppen för en tuff tid och kanske inte ens får ett försök för det. Min sambo har håll på med det under en längre tid i ett tidigare förhållande och utifrån hans beskrivning så verkar det väldigt påfrestande både psykiskt och fysiskt.
Tänk att de ska va så omständigt att få till en unge! :)
Känner igen dina tankar. Min första graviditet fick jag november -13 och därefter har jag varit gravid totalt 16 månader och det har gett oss tre missfall och nu även en änglason. Utredningarna visar inga fel. Bara den största otur man kan ha... Varför får ni göra ivf? Vår läkare säger att så länge jag blir gravid är ivf inget alternativ då det är exakt samma process som det kroppen gör när man blir gravid. Bara undrar vad er läkare sagt?