FDFMGA skrev 2016-01-12 18:11:01 följande:
Klart jag accepterar din medverkan.
Nu senast kommenterade jag bara din och Konstateras uppfattningar om mig som besatt och vanvettigt hetsande.
I övrigt har jag inga synpunkter på att ni funnit varandra - eller åtminstone inga som har med den här trådens ämne att göra mer än såtillvida att jag noterar att ämnet för tråden inte intresserar om man är en gosse som betraktar den egna naveln och finner den djup.
Nåja. jag anser att SD präglas i minst lika hög grad av en klananpassad kvinnosyn som av rasism, inte alla sverigedemokrater och inte bara sverigedemokrater, men typiskt för en sverigedemokrat är uttalandet härovan om att man borde "fylla upp flyktinglägren med kåta orientaliska tonårstjejer". Det är ju en direkt parallell på hur flyktingar som växt upp i en kvinnoförnedrande miljö ser på svenska tonårstjejer.
Men jag har som sagt inte ambitionen att diskutera dig eller Konstatera. Jag är inte intresserad - som jag brukar säga till påflugna telefonförsäljare som vill sälja kitsch av något slag.
Vad bra, då kan du sluta hänvisa mig till att starta nya trådar istället för att diskutera här.
Jag ser dock enbart vad du skriver på sina håll, som det senare. Du har dock inte kommenterat den saken på något vis, ditt tidigare inlägg berör inte din, min eller vår diskussion här överhuvudtaget. Du valde att enbart slå till mot person, istället. Förstår dock om du inte är nöjd med resultatet i efterhand.
Precis som du även gör här, i tredje stycket. Jag får väl hoppas på att du iallafall blev nöjd den här gången.
Varför anser du att klaner har en sorts automatiskt dålig kvinnosyn? Du talar illa om rätt många människor genom att göra sådana utsagor; människor ifrån Skotland, södra Italien, Albanien, Japan, Syd- och Nordkorea, Ryssland, Kina, Sveriges samer och så vidare - för att inte nämna de kanske mer uppenbara, kring Mellanöstern och i Afrika.
Citatet förmedlar ingen specifik kvinnosyn. Kåta tonårstjejer finns det drivor utav och även i Orienten. Men hur lämpligt förslaget är, kan dock diskuteras och med all rätt. Varav jag föreslår att du debatterar saken med vederbörande, istället för att blott åberopa sverigedemokrater i alla ljus och sken - åt mitt håll.