Konstatera skrev 2016-01-11 22:27:24 följande:
De som skriver att kvinnor förtjänar att bli våldtagna p.g.a av vad de röstat på är inte värda att lyssna på. Vi män har också varit med och röstat fram denna samhällsutveckling vilket nästan är värre, eftersom att det också är vi män som nästan uteslutande står för alla sexual och våldsbrott i samhället och bör således veta bättre
Jag tycker det är mycket viktigt att ta upp den problematik som råder där svenska män förtrycker svenska kvinnor. Det bör diskuteras varje dag, eftersom att jag är alldeles övertygad om att det går att få ned statistiken avskyvärt. Det är däremot svårt för svenska män att ta ansvadess r för ex det som sker i Köln, Kalmar, Helsingfors, Stockholm och Malmö, eftersom att den sexualstrukturen inte förekommer bland svenska män.
Utan svenska mäns problematik ser annorlunda ut. Den är ofta förknippad till olycka i livet, till alkohol och diverse diagnoser. Mycket av detta går att stoppa, ex genom att få ned alkoholkonsumtionen, bättre och snabbare diagnotisering samt att vi ger männen en mening i livet (och kvinnor givetvis då mycket är ett samspel). Det handlar till stor del om livsfilosofi och jag personligen tror att vi istället för genus i tidig ålder, snarare bör lära ut filosofi i tidig ålder. Samhället måste ändra fokus. Idag har många män ingen annan mening än att hålla sig fast vid ett destruktivt förhållande, vilket också skapar en ond cirkel. Det måste vara lätt att gå vidare i livet, vilket också nästan uteslutande är kopplat till lycka. Genus är inte lycka.
Dessa frågor är även kopplat till hur samhället ser ut i stort. Den politik vi bedrivit med koncentrerade utanförskapsområden, hög arbetslöshet etc. skapar ett samhälle där många inte känner lycka. Jag anser att många underskattat denna faktor och tyvärr kommer det med detta, även bli mycket svårt att förbättra vilkoren för svenska kvinnor i fråga om frihet. Allt handlar om att skapa ett optimistiskt och välmående samhälle. Sverige är okej på detta, men inte bäst.
Fast är ju precis vad de gör, lyssnar på varandra. Bara för någon tycker att det är nonsens så innebär det inte att alla andra tycker det. Och fler misogyna ville vi ju inte ha, oavsett nationalitet?
Håller med om att vi bör diskutera detta varje dag, men jag ställer mig fortfarande frågande till varför vi inte kan göra det i inlägg där "Köln" finns med, om inlägget i sig inte handlar om Köln utan om just den egna svenska kvinnosynen. Och är en trådstart eller ett inlägg sakligt, dvs angående exakt det som hände i Köln och de "lekar" som används samt annan ren fakta kring händelserna, så förstår inte jag heller varför vi ska blanda in svenska mäns kvinnosyn.
Men blandar man en massa annat i ett långt osakligt inlägg så får man vara beredd på att det dyker in all sköns folk med diverse invändningar om fler saker än exakt vad som hänt i Köln. Som man frågar får man svar. Att det då dyker upp någon som kommenterar svenska mäns kvinnosyn behöver verkligen inte innebära att man avser skuldbelägga svenska män för det som hänt i Köln, det det handlar om är att man bidrar till en spretig tråd pga spretig trådstart.
Nästa exempel. Har man en saklig trådstart kring det som hänt i Köln och dessutom vill diskutera åtgärder, så får man vara beredd på att det uppstår diskussioner kring hur det *egentligen* ligger till, hur stora skillnader det är mellan svenska och arabiska män och vilka skillnaderna är. Det har betydelse för vilka åtgärder man vill ta till. Det handlar inte heller om att skuldbelägga svenska män, vi vill bara ha rätt beslutsunderlag. Givetvis kan det uppstå onödigt nedsättande kommentarer om svenska män, men den sakliga diskussionen/debatten måste väl få kunna äga rum?
Ang genus vs filosofi, varför inte både och? Har du några exempel på hur man kan lära ut filosofi i låga åldrar? Tror du dessa filosofistudier räcker om barnen redan från start får små täta påminnelser om att flickor är underordnade män?