• JosianeLopes911

Vi som planera bli gravida 2016!

Hej!

Jag är 24 år och har så många tankar i huvudet. 

Vad jag vill få ut av detta är att man hittar personer som planera att bli gravida 2016.

Problemet är jag oroa mig hela tiden med allt.

Tex: tänk om jag inte kan bli gravid eller tänk om jag gör detta eller vad som helst. Vill bara kunna snacka ut sig med tjejer som har samma tankar.

Jag har börjat ta apotekets kosttillskott varje dag.

Men jag är rökare och inte så hälsosam. och är så orolig att jag inte kan bli gravid. Har bara barn i hjärnan så sexet och allt blir inte kul längre. Hur ska man få bort alla tankarna?

Förlåt för röran.. :)

• Svar på tråden Vi som planera bli gravida 2016!
  • Marley1

Skönt mer fler oroliga ...

Jag har alltid spottings innan mens typ en vecka innan.. Var och kollade med en gynekolog och fick primilut nor utskrivet för att bli lite mer regelbunden...( efter amningen med dottern så har cykeln varit mellan 34-28 dagar och alltid med Spotting en vecka innan)

docl så tror jag att mensen är på banan igen gällande dagar men vill ju bli av med spottingen. Har läst att det in påverka att man inte har ägglossning eller att inte ägget fäster? Så nu går jag och tänker på det....

• SamsonS

Woho! Äntligen en stegring på äl testet! Bara hålla tummarna för att det fortsätter öka och bli positivt imorgon eller på fredag :) vi kör på varannan dag så vi borde inte missa den iaf :)

• SamsonS

Woho! Äntligen en stegring på äl testet! Bara hålla tummarna för att det fortsätter öka och bli positivt imorgon eller på fredag :) vi kör på varannan dag så vi borde inte missa den iaf :)

• feliciaka
    monument87 skrev 2016-03-22 08:23:46 följande:

Hej Hej alla

Bra tråd! Detta är mitt första inlägg på fl.
    Jag kastade mina piller i helgen efter att jag och sambon haft barnsnacket. Jag känner mig så glad och så jävla rädd som många av er andra. Försöker att intala mig att det blir bra och att vi tar allt som det kommer.

Vi får se vad som häner :)

Då är vi två! Bestämde oss för en månad sedan ca att nu är det dags! Här är det glädje upp över öronen blandat med "SHIT", stort steg att planer bara känner jag.. Håller tummar för er! Lycka till! :)
  • feliciaka
    SamsonS skrev 2016-03-23 19:55:40 följande:

hejja!! :)
  • SamsonS

Ännu starkare på äl testet idag jämför med igår! Så förhoppningsvis positivt imorgon. Känns så himla skönt att kroppen verkar sköta sig hyfsat trots MF och i vanliga fall oregelbunden cykel :)

• monument87
    SamsonS skrev 2016-03-24 14:04:28 följande:

Ännu starkare på äl testet idag jämför med igår! Så förhoppningsvis positivt imorgon. Känns så himla skönt att kroppen verkar sköta sig hyfsat trots MF och i vanliga fall oregelbunden cykel :)

Håller tummarna ??!
    Fresten, vad har kör du med för ÄL-test? Hur ser man "stegring" eller att det ökar? Jag kör med rfsl men de kanske ser likadana ut allihopa. Har testat två ggr, CD7 och CD9 efter rekommendation från natural cycles appen. Båda tester otvivelaktigt negativa. Imorgon blir det ett nytt test.
  • monument87
    monument87 skrev 2016-04-01 22:47:16 följande:
    Håller tummarna ??!
    Fresten, vad har kör du med för ÄL-test? Hur ser man "stegring" eller att det ökar? Jag kör med rfsl men de kanske ser likadana ut allihopa. Har testat två ggr, CD7 och CD9 efter rekommendation från natural cycles appen. Båda tester otvivelaktigt negativa. Imorgon blir det ett nytt test.
    Håller tummarna !!! Skulle det ju vara i inlägget ovan. Tröttheten tar ut sin rätt, det är ju fredagskväll ????
  • SamsonS
    monument87 skrev 2016-04-01 22:47:16 följande:
    Håller tummarna ??!
    Jag kör med graviditetskollens tester, billigast så :) äl tester är ju inte positiva förrän båda strecken är lika starka, så man ser ju en stegring ganska tydligt :) helst ska man ta samma tidpunkt varje dag några dagar innan man beräknas ha äl.
  • monument87
    feliciaka skrev 2016-03-23 20:19:08 följande:
    Då är vi två! Bestämde oss för en månad sedan ca att nu är det dags! Här är det glädje upp över öronen blandat med "SHIT", stort steg att planer bara känner jag.. Håller tummar för er! Lycka till! :)
    Hejja heja till er med! Nu har tanken ändå lagt sig lite mer till rätta i huvet. Nu är det bara och vänta och se när och om det tar sig ??
  • feliciaka
    monument87 skrev 2016-04-01 22:52:42 följande:
    Hejja heja till er med! Nu har tanken ändå lagt sig lite mer till rätta i huvet. Nu är det bara och vänta och se när och om det tar sig ??

Ja det håller jag med om! Tankarna har lagt sig lite här också, men gud vad vi hoppas på de där plusset! Har beräknad bim om 4 dagar och har börjat känna värk i magen samt spända/ömma bröst - vilket är helt normalt för mig innan mens så att tolka det graviditetstecken är svårt.. Hoppas symptomerna håller i sig och att mensen håller sig borta!! 

Vi håller alla tummar och tår!! Hejja hejja!

• Fridson

Jag fick sätta igång min mens med Primolut. Niagrafallet här... Obestämd

Men snart kan vi äntligen börja på allvar !!

• Mamaria84

Den här tråden har varit tyst ett tag men jag hittade den precis så jag tänkte att jag chansar och skriver ändå!??

Längtar otroligt mycket efter barn och delar all er oro! Hur många är det som plussat under sommaren? Och har ni några tips till en som kämpar? Hoppas att det gått bra för er alla, att det är fler små liv på väg!

Själv har jag provat rosenrot mellan mens och äl, sen minskat koffein och sockerintag. Är på bim+1 idag och har svårt att hålla mig från att göra gravtest redan! Har redan fått lite "gravidkänningar" som som lätt illamående och olustkänsla i magen men jag är övertygad om att det är inbillning, jag känner det för att jag så gärna vill känna något..

Hoppas på anknytning från er!

• feliciaka

Jag plussade strax efter jag skrivit här! Är idag i vecka 26 och vi förväntas få en pojke

Vi bestämde oss för att börja försöka i mars och i april plussade jag så vårt tog på första försöket. Jag drack järn (dock av andra orsaker) och tog rosenrot tabletter. Använde även äl stickor för att jag tidigare ätit p-piller så jag ville börja ta reda på exakt hur mins mens och äl yttrade sig. Men ändrade varken kost eller motionsvanor utan jag levde på som vanligt

• feliciaka

Kan tillägga att jag är typ 1 diabetiker med njurar som håller på att ge med sig. Rökare och sämst på att äta bra så till alla er som är oroliga över att kost och så kan påverka - i mitt fall har de inte spelat någon roll! Och då har jag INTE oddsen på min sida med de bagaget av sjukdomar jag har. Lycka till!

• Mamaria84

Jättegrattis! Vad härligt! Jag hade svårt att få igång äl efter att jag slutat med p-piller, vet inte om det var en slump men den kom igång samma månad jag började med rosenrot. Så kommer definitivt fortsätta med det! Jag lider av en munsjukdom som kan göra det svårare att bli gravid så äter även en del vitaminer, det gör även att jag inte får röka och måste äta nyttigt. Jag försöker bara vara positiv och inte vara stressad (så svårt!) Härligt att du vann över oddsen! Jag ska göra mitt första gravtest på söndag, håller tummar och tår..

• feliciaka
    Mamaria84 skrev 2016-09-15 21:54:02 följande:

Jättegrattis! Vad härligt! Jag hade svårt att få igång äl efter att jag slutat med p-piller, vet inte om det var en slump men den kom igång samma månad jag började med rosenrot. Så kommer definitivt fortsätta med det! Jag lider av en munsjukdom som kan göra det svårare att bli gravid så äter även en del vitaminer, det gör även att jag inte får röka och måste äta nyttigt. Jag försöker bara vara positiv och inte vara stressad (så svårt!) Härligt att du vann över oddsen! Jag ska göra mitt första gravtest på söndag, håller tummar och tår..

Jag ibland är det så.. kroppen är konstig ibland! Nej det är svårt att säga, vet inte heller om det var rosenrot som gjorde att det tog sig på första försöket eller inte. Jag och mitt ex var tillsammans i 5 år och körde avbrutet men blev aldrig gravid så jag trodde inte jag kunde få barn... men månaden efter jag la mina piller med min nuvarande så tog det sig direkt! Men alla känslor, tankar och funderingar är hemska.. Det är svårt att inte stressa, men försök att inte jämföra med andras situationer, en del blir gravida lätt och för andra tar det tid. När det väl händer så är det meningen och hade det inte hänt då hade de varit en annan bebis i magen liksom. Jag försöker tro på att det finns en anledning till varför det hände just DEN månaden och inte innan eller efter jag håller alla tummar och tår och hejjar på er!! Lycka till!!
  • Mamaria84
    feliciaka skrev 2016-09-16 11:05:19 följande:

Jag ibland är det så.. kroppen är konstig ibland! Nej det är svårt att säga, vet inte heller om det var rosenrot som gjorde att det tog sig på första försöket eller inte. Jag och mitt ex var tillsammans i 5 år och körde avbrutet men blev aldrig gravid så jag trodde inte jag kunde få barn... men månaden efter jag la mina piller med min nuvarande så tog det sig direkt! Men alla känslor, tankar och funderingar är hemska.. Det är svårt att inte stressa, men försök att inte jämföra med andras situationer, en del blir gravida lätt och för andra tar det tid. När det väl händer så är det meningen och hade det inte hänt då hade de varit en annan bebis i magen liksom. Jag försöker tro på att det finns en anledning till varför det hände just DEN månaden och inte innan eller efter jag håller alla tummar och tår och hejjar på er!! Lycka till!!

Tack så mycket! Och du har såklart helt rätt, att jämföra med andras situationer kan öka på stressen. När det är meningen så kommer det hända! :) En liten fråga; hur länge åt du p-piller innan du slutade?
Svar på tråden Vi som planera bli gravida 2016!