• Mamaria84

Vi som planera bli gravida 2016!

Den här tråden har varit tyst ett tag men jag hittade den precis så jag tänkte att jag chansar och skriver ändå!??

Längtar otroligt mycket efter barn och delar all er oro! Hur många är det som plussat under sommaren? Och har ni några tips till en som kämpar? Hoppas att det gått bra för er alla, att det är fler små liv på väg!

Själv har jag provat rosenrot mellan mens och äl, sen minskat koffein och sockerintag. Är på bim+1 idag och har svårt att hålla mig från att göra gravtest redan! Har redan fått lite "gravidkänningar" som som lätt illamående och olustkänsla i magen men jag är övertygad om att det är inbillning, jag känner det för att jag så gärna vill känna något..

Hoppas på anknytning från er!

• Mamaria84

Jättegrattis! Vad härligt! Jag hade svårt att få igång äl efter att jag slutat med p-piller, vet inte om det var en slump men den kom igång samma månad jag började med rosenrot. Så kommer definitivt fortsätta med det! Jag lider av en munsjukdom som kan göra det svårare att bli gravid så äter även en del vitaminer, det gör även att jag inte får röka och måste äta nyttigt. Jag försöker bara vara positiv och inte vara stressad (så svårt!) Härligt att du vann över oddsen! Jag ska göra mitt första gravtest på söndag, håller tummar och tår..

• Mamaria84
    feliciaka skrev 2016-09-16 11:05:19 följande:

Jag ibland är det så.. kroppen är konstig ibland! Nej det är svårt att säga, vet inte heller om det var rosenrot som gjorde att det tog sig på första försöket eller inte. Jag och mitt ex var tillsammans i 5 år och körde avbrutet men blev aldrig gravid så jag trodde inte jag kunde få barn... men månaden efter jag la mina piller med min nuvarande så tog det sig direkt! Men alla känslor, tankar och funderingar är hemska.. Det är svårt att inte stressa, men försök att inte jämföra med andras situationer, en del blir gravida lätt och för andra tar det tid. När det väl händer så är det meningen och hade det inte hänt då hade de varit en annan bebis i magen liksom. Jag försöker tro på att det finns en anledning till varför det hände just DEN månaden och inte innan eller efter jag håller alla tummar och tår och hejjar på er!! Lycka till!!

Tack så mycket! Och du har såklart helt rätt, att jämföra med andras situationer kan öka på stressen. När det är meningen så kommer det hända! :) En liten fråga; hur länge åt du p-piller innan du slutade?
Svar på tråden Vi som planera bli gravida 2016!