Vi som planerar äggdonation 2016
suuuuck!
Har ringt runt som en dåre men hittar ingen gyn som kan hjälpa mig!
någon som kan ge mej tips inboxa snälla! =)
suuuuck!
Har ringt runt som en dåre men hittar ingen gyn som kan hjälpa mig!
någon som kan ge mej tips inboxa snälla! =)
Kör AVA clinic med IL drop å immunförsvar osv?
Har dom någon gyn dom sammarbetar med i sverige?
Tog allt hemma via gyn och skickade till Serum.
IL fick jag recept på av gyn o sedan hjälpte vårdcentralen till att sätta det.
Hej alla,
jag försöker hänga med o läsa i tråden fast jag inte är så aktiv o svarar ofta...
Vill bara ge er andra lite hopp... har idag sett två hjärtan slå (v 7) och är så otroligt glad o lättad. Nu ökar chanserna att jag åtminstone får behålla ngn av de hela vägen, förhoppningsvis bägge såklart... Så ge inte upp ni som kämpar på, till slut är det er tur o jag håller tummar o tår för er alla!
Tjejer!
Ni som gjort hysto utomlands har ni tecknat en försäkring ifall det skulle hända något på operationsbordet?
Min kära mor nojjar fruktansvärt mycket över om det skulle hända mig något å ingen skulle hjälpa mig att jag skulle förblöda på operationsbordet..
Så ja försöker lugna henne men hon vill teckna en extra försäkring..
Ni som gjort hysto på serum, hur går den till, e dom olycksförsäkrade eller räcker det med en vanlig reseförsäkring? Blir man helt nedsövd eller lokalbedövad?
Åh, vad jag längtar efter att sluta med lutinus! Efter helgen ska jag börja trappa ner. Nervöst, men så skönt som sagt!
Och så ska jag skriva till kliniken och fråga mer om donatorerna. Jag fick märkligt nog ner info vid mitt första försök än vid mitt andra, men eftersom läkaren jag träffade då pratade så dålig engelska tänkte jag att det var bättre att ta det om det tog sig.
Och så ska jag börja berätta för folk att jag är gravid! Det känns nervöst. Jag är ju ensamstående och har barn sedan tidigare. Jag räknar med tuffa frågor.
På söndag går jag in i vecka 13.
Dreamz: Jag har gjort flera op i Serum t o m lapraskopi och 4 hyston. Som jag ser det, har jag aldrig fått så noggrann behandling innan och efter op i Sverige än i Aten. Du är i goda händer. Tänk oxå att hysto görs via vaginalt och sällan är det någon stor ingrepp även om de kan ta bort myomer. Jag har knappast blött något efteråt. Tyvärr ingen reseförsäkring gäller om du bestämmer själv att söka utomlands för vård - planerad vård. Jag tog med mig EU- kortet från försäkringskassan. Jag kan nämnda oxå att när jag gjorde laproskopi (tillhåll) i Aten, var städerskan flera ggr i mitt rum. Sthlms största sjukhus såg jag ingen på 24 timmar och sedan kom städskandalen att de använder handsprit på handfatet. Du kommer gå via den fina privata vården i Aten. Förstås är det lättare för mig att op i Aten eftersom mannens släkt kommer från Grekland och har gjort flera ingrepp där. Lycka till!