• dreamz

Vi som planerar äggdonation 2016

idag känns det bra, nu e allt bokat och om 6 veckor åker vi!
    ser verkligen framemot att ha en ärlig chans till barn.. <3

• dreamz

Ni som skickat mens till serum, hur lång tid tog det tills dem kontaktade er för betalningen? Skickade ni med vanligt brev?

• dreamz

jag tänkte mest på om ni skickade med vanligt porto eller med rekommenderat.

jag körde med ett vadderat kuvert å vanligt brevporto, alltså det kostade 90:- i frimärken dock.

Sen tänkte jag på hur lång tid det tog för er från det att ni la på brevet till när Serum kontaktade er för betalning alltså att det hade kommit fram. :)

Tack för era svar =)

• dreamz

skriver samma fråga här som i aten gruppen.

Måste fråga, är ni vaccinerade/immuna mot röda hund?

Min gyn tog ett sådant blodprov å ringde mig å sa att jag inte var immun, jag har inte vaccinerat mot röda hund/mässlingen när jag var yngre.

Dom ville att jag skulle vacinnera mig mot det? Är det något ni gjort?

Jag e lite aktsam mot vaccin, men samtidigt vill jag juh inte att det ska bli något fel på fostret om det lyckas, Ringde min VC å frågade om jag vaccinerar mig mot mässlingen/röda hund nu innan vi åker ner å gör ET är det något som kan påverka det hela att det kanske blir något konstigt å immunförsvaret går på högvarv (har redan problem med immunförsvaret så det räcker ändå..) hon kunde inte svara på det så jag blev så osäker..

• dreamz
    Bappen skrev 2016-07-11 18:26:54 följande:
    Vadderat brev, inte rekommenderat.
    Det tog en vecka tills de hörde av sig om att brevet kommit fram.
    låter bra =) tack för svar =)

Hur går det för dig bappen?

• dreamz
    mom2012 skrev 2016-07-11 18:52:17 följande:

Kolla med serum ang. Vaccinet. Tar du det nu i juli är det kanske lugnt framåt september :)

hehe ja, det blir nog i veckan tror jag =) tack!
  • dreamz
    GrukanGrace skrev 2016-07-12 05:50:31 följande:

Då harJag plussat igen ???? Bild visar RD 6-8 test utveckling

RD 8 med två blasto efter ÄD på AVA i Riga.

Kram!

åh så underbart gurkan! Grattis å kram!!!
    Bappen skrev 2016-07-12 06:00:44 följande:

Dreamz: vecka 9+0 idag och ultraljud imorn, jag har inte haft några blödningar den här veckan men är livrädd att fostret ska ha dött. Jag känner inte lika mkt i livmodern längre, känns som ett dåligt tecken.

Jag håller alla tummar å tår att det ska vara ett positivt ultraljud idag <3

• dreamz
    Bappen skrev 2016-07-13 13:40:35 följande:

Tack för alla tummhållningar!

Embryot har växt och "följer sin egen kurva" som Gyn sa när jag frågade om det inte var för litet fortfarande. Otroligt skönt! Ska försöka sluta noja nu.

Härligt bappen! <3
  • dreamz
    Anonym (Längtar) skrev 2016-07-15 08:58:42 följande:

Hej på alla här :) Har följd tråden hela tiden, ser att många har lyckats, stor grattis till er och vi andra som är på väg dit är det bara att fortsätta att kämpa. Nu har jag börjat med behandlingen för överföring nr.2, är lite osäker om jag ska välja 2 blasto eller ett...datum för överföringen blir den 3 augusti och måste mäta min slemhinna den 25 juli vilket blir inte så lätt, det är ju sommarstängt!! Ja ja det är alltid något. Nu undrar jag om man kan gå till mödravårdcentralen och göra ultraljudet där ?? Om jag betalar så klart...är det någon som vet om man kan göra det där?

hej och välkommen!

Vilken klinik går ni till?
    tyvärr kan jag inte hjälpa dig då min gyn stänger för semester nästa vecka..
    Om du går tillbaka några sidor så tror jag det står något om några kliniker som kanske kunde hjälpa en på sommaren,

Vart bor ni?

• dreamz
    Wish skrev 2016-07-15 09:59:24 följande:

Jag plussade!! ????

Nu hoppas jag att allt går vägen denna gång!

Jag har bestämt mig för att inte kolla nå (så länge det inte skulle uppstå någonting speciellt ) förren jag går in i 8+ så nu blir det till att njuta och vänta :)

men åh vad underbart att höra STORT grattis!!! kram <3
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016