• dreamz

Vi som planerar äggdonation 2016

xxx4 skrev 2016-03-01 21:39:38 följande:

Vad spännande! Du ska se att du kommer få många fina embryon. På serum har de ett stort utbud av donatorer att välja på o toppteknik vi hanteringen av dessa. Vi fick många fina embryon varav fem topp blastocyster. Satte in två o har tre kvar i frysen. Kram

Försöker dom matcha till ens egna utseende? och hur noga matchar dom?
  • dreamz

en fråga till!på blanketten så undra serum hur man ligger till i vikt och i BMI, kan dom neka då om dom tycker jag e för tjock?

(nu e jag inte sjuklig fetma, men väger typ 85kg till mina 166 cm, gick upp 10kg på alla försök sedan innan)

Alltså visst jag kan väl banta men känner inte att jag vill stressa upp kroppen med en sak till.

• dreamz

Ah vad skönt :)
    Puh!  hehe, ja efter alla mediciner å troligtvis en krånglande sköldkörtel å all jäkla stress rent ut sagt så e de inte konstigt att man gått upp i vikt,, visst har jag ätit mat å godis men inte kopiösa mängder...

Nä Serum låter bättre å bättre, ska bara kravla mig upp ur gropen å försöka knåpa ihop en journal...

Tack för att ni är underbara tjejer! vet inte vad jag hade gjort utan er! så underbart att ha såna "vänner" som verkligen förstår vad man går igenom..<3

• dreamz
    Löparnörden skrev 2016-03-03 07:01:12 följande:

Kan inte tro att det är sant men jag har plussat,

Clearblue test visade gravid 2-3 veckor:)

Det som oroar mig är att jag från ruvardag 2 haft rosa flytningar. Visst vet jag att det är vanligt att blöda men nojig blir man ju.

Dottern kom till på tredje försöket och detta är vårt tredje syskonförsök så 3 verkar vara vårat lyckotal.

Åh grattis! vad underbart!!!
    Kraaam!!!
    Hopp72 skrev 2016-03-03 11:29:26 följande:

Jippie! Idag gjorde jag äntligen VUL och fick se det lilla livet och höra hjärtslag. Nu börjar det kännas att det är på riktigt. Jag brast ut i gråt hos läkaren av glädje, nu äntligen verkar det ha fastnat för mig. Det var svårt att se på ultraljudet för jag har så mycket Lutinus som jag tar. Denna nya läkare (bytte från Eva) menade på att man genomfört studier nu i Uppsala och att det inte gör någon skillnad på om man tar en hög dos Lutinus. Jag ska höra med kliniken om jag kan minska dosen då jag inte mår så bra av den. I Sverige rekommenderar man dock 2 100 mg tabletter per dag, vilket ska räcka och ända upp till 14 veckor.

åh så härligt! grattis!
    Kram!
  • dreamz

Ni som håller på eller gjort Äd på serum, tog ni alla era blodprover inför serum på werlabs? eller tar man allt där?(nu menar jag HIV osv)

• dreamz
    längtar74 skrev 2016-03-08 08:09:20 följande:
    Hej! Jag fick hjälp med remisser av min hemmagyn, så varken eller just för min del;) Hade med mig kopior på provsvar till första konsultationen. Har du ngn som hjälper till med vul etc så kanske de kan skriva remisser. Varje liten hundralapp man kan spara är ju till stor hjälp...
    Nä det e det som e grejen jag har ingen "egen" gyn här i sverige och jag vet inte vart jag ska vända mig till det heller.

Alla verkar ha jättebra gyns som skriver ut remisser , jag vet inte vart jag ska vända mig å frågat en gyn där jag bor men hon ville inte ens prata med mig för att jag sa att jag skulle göra utomlands, känns som om man e pest smittad bara för att man ska göra något utomlands :(
  • dreamz
    Uptomeism skrev 2016-03-08 08:39:45 följande:
    Jag tog de förberedande proverna som klamydia, hiv och hepatit hos barnmorskan. Jag ringde dit och sade att jag planerade barn och ville kolla eventuella sjukdomar i förväg. Det är gratis.

Jag har fött barn tidigare så blodgrupp begärde jag ut från min journal från förlossningen.
    mmm
    Jag har redan gjort 6 ET i sverige med Äd på sahlgrenska annars hade det kanske funkat! =)
  • dreamz
    Mooki skrev 2016-03-08 08:55:17 följande:
    Jag fick hjälp av min husläkare med remiss för infektionsprover. Eftersom jag skulle göra ÄD utomlandsw fick jag dock betala, tror det kostade 400 ca. Kanske billigare med werlabs?
    ¨werlabs tar 1500:- föt ÄD paketet
  • dreamz

Fick tag i en gyn i mina hemtrakter men dom har avtal med ivf riga och åbo.

Någon som har erfarenhet av ivf riga kliniken?

• dreamz
    Uptomeism skrev 2016-03-08 09:53:15 följande:
    Det finns väl ingen begränsning för hur många ggr man får testa sig för könssjukdomar på en barnmorskemottagning eller hos en gynekolog? Det är bara att boka in dig på valfri landstingsansluten klinik och säga att du vill testa dig. Jag tror inte att de har intresse av att kolla upp din historik.

Ja jag chansade!

hehe dom på växeln tror inte jag e riktigt klok.. typ andra gången jag ringer idag å ska ha en tid fast till ett annan kommun. ;)

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016