• Hopp72

Vi som planerar äggdonation 2016

Mooki: usch vad plågsamt att behöva vänta så länge, det var ju flera dagar sedan som du tog testet eller hur? Håller tummarna för att de svarar snabbare. Vet inte om det är Eva som du går till men om det är det så vet jag att hon har haft strul med datorn så det är möjligt att hon inte har kunnat ge återkoppling för hon inte har sett det. Tänker för min egen del som ska ta testet om några dagar och undrar om hon kommer att kunna ta emot det. Håller tummarna för att det löser sig för dig.

• Hopp72

Mooki: jag har tagit prover via Werlabs på nätet och det var hur smidigt som helst. Jag lade beställningen på nätet och sen fanns remissen dagen efter. Gick och tog proverna och fick svar samma dag på nätet. Jag skrev ut alla provsvar och tog med mig till läkaren som själv tyckte det var hur smidigt som helst, men då hade jag beställt deras XL paket som innefattar 32 olika provsvar. Fick bekosta det själv men det gick hur smidigt som helst. Tror att jag kommer att göra så denna gång. Vad gäller Eva så skrev hon Akut på mina provsvar men det hjälper så klart inte om hon inte kommer år dem.

• Hopp72

WWW.werlabs.se

Grav test kostar 225 kr och jag tror att svaret fås dagen efter. Man får sin egen inloggning att gå och kolla provsvar

• Hopp72

cejo: trist men än ska du inte tappa hoppet, blod prov är det enda sommar kanna störst förtroende för. De andra kan visa fel.

Vad härligt med hjärtljud och grattis Uptomeism!

• Hopp72

Vad står BM för? Har inte riktigt koll på förkortningar.

Milla: grattis till plusset, så härligt med alla positiva besked i det här forumet.

Undrar en sak, vad har ni fått för UL efter positivt test från ers respektive läkare eller kliniker? Jag har nämligen inte fått något datum

• Hopp72

NinaCamilla: håller tummarna för dig i morgon att du får ett positivt besked.

När är det brukligt att göra UL , dvs hur långt efter att man fått positivt besked?

Och dagen då man testat, är det från det datumet som man räknar antal veckor som man är gravid i eller från när man blev befruktad? Kanske räknar man också olika och därför får man litr diff mellan dagarna tänker jag Uptomeism.

• Hopp72

Uptomeism: ja det. Verkar i så fall konstigt med diffen men jag minns från mitt första barn att jag inte fick samma dag för förlossning hos barnmorskan och när jag förde in alla värden på nätet och min dåvarande barnmorska förklarade det med att de har olika stickor när de kommer fram till förlossningsdagen. Även om man har Samma äggbefruktningsdag så beror det kanske på när man räknar med förlossning dvs 40 + x antal dagar. Behöver inte vara samma formel inmata. Men jag är inte expert, det var bara en gissning....

488
  • Hopp72
    NinaCamilla skrev 2016-02-03 08:22:37 följande:

Minus minus minus. Den 9 ggn lyckades vi inte igen. En gång har vi sett plus men utomkveds. Fattar inte varför toppen embryos fäster sig inte...

Åh vad tråkigt att höra NinaCamilla. Har själv erfarenhet av flera misslyckade på raken och det tar lite tid att ladda om. Ta hand om dig nu. Skickar många styrkekramar
  • Hopp72

Jag tänker att även om man inte lyckats bli gravid vilket jag Hoppas att jag blir men vet ännu inte med säkerhet eftersom min testdag är om några dagar, så

Finns det en poäng att följa andras utveckling och glädjas åt andras framsteg, så känner jag. Skulle det visa sig att jag inte blir gravid så väljer jag att ta hand om den sorgen på mitt sätt och kanske droppar ut ut tråden. Men vet att jag kan komma tillbaka när jag orkar. Tycker detta är ett stöttande forum och det skulle kanske snarare kännas lite tomt här om man "gick vidare" , även om jag förstår stt det är av omtanke för de som kanske inte lyckas med en gång att följa i en tråd där många rör sig vidare. Men jag personligen skulle välja att ha forumet kvar och som sagt kunna göra valet om och när jag träder ut. Tycker man får oerhört mycket ut av detta forum, inte minst en möjlighet att få glädja sig åt andras framgång och få hålla hoppet vid liv av att man en dag få bli den framgångsrika

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016