• Svar på tråden Sverigedemokraterna
  • tobbe01
    KillBill skrev 2016-01-12 07:58:00 följande:
    Dubbelt ö används inte i det svenska språket, det trodde jag att man fick lära sig i grundskolan.
    Jag var sjuk på den lektionen.
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2016-01-12 07:46:39 följande:
    Men man ska komma ihåg att det är Lööööfven och hans anhang som idag försöker begränsa invandringen via obehagliga och nästan nazi-liknande krav på ID-koll och t o m så fanns tanken att stänga av Öresundsbron!! och SD har inte mkt att säga till om. Just saying
    Förstår du verkligen inte skillnaden mellan att som regeringen gör, verka för att begränsa invandringen pga att antalet flyktingar blivit så stort att bostäder och skolans resurser inte längre räcker till, och att som Sverigedemokraterna gör vilja begränsa invandringen pga av bl.a islamofobi, rasism och nationalism?
  • tobbe01
    KillBill skrev 2016-01-12 08:05:14 följande:
    Förstår du verkligen inte skillnaden mellan att som regeringen gör, verka för att begränsa invandringen pga att antalet flyktingar blivit så stort att bostäder och skolans resurser inte längre räcker till, och att som Sverigedemokraterna gör vilja begränsa invandringen pga av bl.a islamofobi, rasism och nationalism?
    hahahahahahahahahahahaha
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2016-01-12 08:07:48 följande:
    hahahahahahahahahahahaha
    Jag är Iofs inte förvånad över att du inte förstår skillnaden.
  • Åttionian

Mycket hellre Socialdemokraternas nuvarande invandringslinje än Sverigedemokraternas dito, även om jag inte gillar någon av dem.

• 100kgpappa
    KillBill skrev 2016-01-12 08:05:14 följande:

Skillnaden är väl mer att SD förutsåg att det skulle bli så här, och istället vill ha en begränsad och kontrollerad invandring, där man hjälper de som har störst behov, istället för att öppna gränsen och låt vem som helst komma in.

På sikt skulle SD:s politik hjälpa fler människor, och vi skulle slippa mycket av de problem vi har idag i Sverige.
  • Mentat
    Åttionian skrev 2016-01-12 08:28:33 följande:

Mycket hellre Socialdemokraternas nuvarande invandringslinje än Sverigedemokraternas dito, även om jag inte gillar någon av dem.

Är det så stor skillnad numera då? Såvitt jag kan se har (s) och (mp) just genomfört (sd):s invandringslinje i praktiken, åtminstone den de stod för i valrörelsen.
  • Världsmedborgare
    100kgpappa skrev 2016-01-12 11:47:44 följande:

På sikt skulle SD:s politik hjälpa fler människor, och vi skulle slippa mycket av de problem vi har idag i Sverige.
    Hade SD fått igenom sin politik med "hjälp på plats" hade det sett långt värre ut för många av flyktingarna, vilket har bekräftats massor med ggr av de int hjälporganisationerna.
    Helt enkelt för att det inte har gått att hjälpa på plats, då det inte har gått att nå fram med nån hjälp till de mest behövande.
    Nu har iaf vi i Europa lyckat hjälpa några, men tyvärr finns det fortfarande miljoner människor som inte hjälpen når fram till, så vi lär tvingas fortsätta att hjälpa med de vi kan nå.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • micromat
    Mentat skrev 2016-01-05 08:51:24 följande:

Med den logiken borde vi starta 789 trådar om (F!) som kan beskrivas på det här sättet:

"Absolut ett klockrent sexistiskt parti, ett parti som t.o.m på fullt allvar pekat ut halva världens befolkning, män, som orsaken till alla problem vi ser i Världen idag, och då samtidigt gjort ca 3,5 miljarder människor till sina fiender.

Därmed har (F!) även gjort sig själva helt omöjliga i en framtida regering."

Men det gör vi inte, helt enkelt för att vi inom borgerligheten inte har denna besatthet av politiska motståndare - kanske för att vi inte styrs av känslor i lika hög grad? Jag håller med Rataxes så långt som att jag undrar vad det är som gör att (sd) tar upp ett så oproportionerligt stort utrymme. Påstå inte att det är deras politik, det hade som synes kunnat tillämpas på andra partier också i så fall.

Nej, det är något annat som skapar denna fixering vid (sd). Jag vet inte vad det är.

Applåder!!
  • KillBill
    100kgpappa skrev 2016-01-12 11:47:44 följande:
    Skillnaden är väl mer att SD förutsåg att det skulle bli så här, och istället vill ha en begränsad och kontrollerad invandring, där man hjälper de som har störst behov, istället för att öppna gränsen och låt vem som helst komma in.

SD vill minska biståndet mer än regeringen (även efter regeringens avdrag för kostnader för flyktingmottagande). På vilket sätt skulle SDs politik kunna hjälpa fler människor?
Svar på tråden Sverigedemokraterna