• KN75

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2024-02-01 12:09:00 följande:

Sakligheten berättar att även efter detta inlägg så är SVT/ST opartiska, som även är enligt TS.

Du verkar besatt av mig, kanske du ska starta en kärlekstråd och diskutera mig där?
    Lycka till med det.

Nej , återigen helt fel av dig.
    Klarar du inte läsa och förstå det jag skriver?
    Du har ju tidigare försökt beskriva ditt eget intellekt men jag kan berätta för dig att det krävs absolut inte något högt intellekt för att förstå detta enkla.

Jag pratar INTE om dig som person.
    Jag diskuterar SAKLIGHET.

Mot bakgrund att du själv här i tråden begär saklighet av andra frågar jag dig igen,

anser du själv att ditt eget inlägg 4472 stod för saklighet?

Om du inte klarar att besvara denna enkla fråga, kanske p g a att du har glömt vad du själv skrev?, så kan jag ännu en gång kopiera in och citera det du skrev,
    för att underlätta för dig att svara SAKLIGT på min fråga gällande SAKLIGHET. Om det kan vara till någon hjälp för dig att få det där märkliga inlägget upprepat igen?
  • KN75
    klyban skrev 2024-02-12 01:11:30 följande:

De som är sakliga gör, men förstår du med agenda inte vill och med tanke på hur extremt många ggr min saklighet har klatt av dina "argument" eller påståenden.

Har du prövat saklighet någon gång?

Klyban, du begär saklighet av andra medlemmar.

Medan du själv skriver, ordagrant citerat:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.
    Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga, den var udda faktiskt och den läkaren tyckte ändå illa om mig då hon valde att ljuga om diagnoser som inte existerade och att jag överbevisa läkaren(av fakta) och tvingade VC att ändra anteckningarna i journalen."

Du tjatar om att andra ska vara sakliga medan du själv är fullkomligt osaklig och du håller dig inte till ämnet.
    Det citerade var vad du själv skrev i ditt inlägg #4472,
    och det var du själv som valde att publicera detta i tråden (!).

Kan du verkligen mena allvar med att det ovan citerade ska kunna betraktas som sakligt?

Om du börja respektera trådstarten och ämnet,
    om du slutar att håna de medlemmar som faktiskt respekterar trådstarten och ämnet, så lovar jag att göra ett nytt försök att släppa detta ditt extremt osakliga och märkliga inlägg,
    och i stället försöka återgå till trådämnet.

Jag diskuterar inte dig som person utan jag diskuterar det som du själv valde att ta upp, nämligen SAKLIGHET.
    Om skriver inlägg på inlägg där du tjatar att andra ska vara sakliga så bör du själv gå före och visa vägen genom att själv vara saklig och hålla dig till ämnet.

På ditt inlägg följer min fråga till dig:
    Du begär saklighet av andra,
    Klyban, anser du själv att ditt eget inlägg 4472 står för saklighet?

• KN75
    klyban skrev 2024-02-12 09:45:19 följande:

Kanske digistive svarar snart och sakligheten kommer?

Har du nått sakligt och säga om att SVT/SR inte skulle vara opartiska?
    För det saknar vi fortfarande.

Jag har skrivit flera sakliga inlägg och upprepat visat att Public Service inte är opartiska.
    Vilka är "vi"? Vilka är det du gör dig till tals för?
    Läs gärna vad jag har skrivit så framgår det tydligt.
    I de fall jag har visat att PS inte är opartiska så har du inte någon enda gång kunnat visa att jag har fel.

Det är alltså visat på fullt sakligt sätt, av mig och andra, att PS inte är opartiska.

Min fråga till dig kvarstår obesvarad:
    På ditt inlägg, som jag citerar ordagrant, följer min fråga till dig:
    Du begär saklighet av andra,
    Klyban, anser du själv att ditt eget inlägg 4472 står för saklighet?
  • KN75
    klyban skrev 2024-02-12 09:45:19 följande:

Kanske digistive svarar snart och sakligheten kommer?

Klyban, gällande saklighet frågar jag dig (inte någon annan medlem) du väljer att beskriva dig själv på följande sätt, citat:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang".

Gällande saklighet,
    förklara gärna hur menar du att dessa påståenden om din egen förträfflighet skulle stå för saklighet?
  • KN75
    klyban skrev 2024-02-12 15:39:48 följande:

Intressant att du sälla har svarat och när jag har informerat att du glömt saker eller andra användare.
    Selektivt minne?

KN75 skrev 2024-02-12 10:01:35 följande:
    Klyban, gällande saklighet frågar jag dig (inte någon annan medlem) du väljer att beskriva dig själv på följande sätt, citat:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang".

Gällande saklighet,
    förklara gärna hur menar du att dessa påståenden om din egen förträfflighet skulle stå för saklighet?

Ja, det var saklighet och troligtvis på ett inlägg före som då kanske var osakligt.
    Dock sakligt.

Och jag väntar fortfarande på digitevens saklighet, men börjar ana det inte existerar något.

Tyvärr klarar jag inte begripa vad du försöker säga här. Förklara om du kan...

Du är nog väldigt ensam om att betrakta ditt eget citerade inlägg som sakligt.

Men när du nu påstår dig betrakta ditt eget pinsamma dravel som sakligt så är det inte längre någon annan som ens behöver reflektera över något enda inlägg från dig där du använder ordet saklig,

För du har själv mycket tydligt bevisat att du inte har en aning om vad "saklig" betyder.

Gällande att Public Service skull vara opartiskt så har du fel och du klarar inte att hantera fakta och sanningen om den inte överensstämmer med vad som uttalas i den av dig okritiskt älskade vänsterpropagandan.

Fakta är att det är flera gånger visat, bl a i den här tråden, att Public Service verkligen inte är opartiska.

Du och/eller dina egna kompisar har ju tom själva visat på exempel där PS enligt er inte är opartiska utan är högervridna!

Det är visat flera gånger bortom allt rimligt tvivel att journalister och andra som arbetar på PS inte är opartiska.

Den som försöker påstå något annat sysslar med fake news och ren propaganda, detta oavsett hur mycket vissa ständigt försöker dölja och förneka sanningen.

Flera personer som arbetar på Public Service har visat att man struntar i att följa det uppdrag man har fått av Sveriges Riksdag och av medborgarna.

Fakta är att Public Service har upprepade gånger blivit fällda i Granskningsnämnden.

• KN75

Fakta är att det är flera gånger visat, bl a i den här tråden, att Public Service verkligen inte är opartiska.

En liten men ändå mycket viktig detalj är t ex att nyhetsprogram i PS använder sig av effektskapande bakgrundsmusik, just för att skapa effekt.

Att i ett nyhetsinslag använda sig av effektskapande bakgrundsmusik är självfallet inte opartiskt utan det används för att på ett subtilt sätt påverka tittaren i en önskad riktning.

Det var flera i tråden som tidigare vägrade erkänna att bakgrundsmusik förekommer i nyhetsinslag.

Men vi var flera som faktabaserat visade exempel på detta. För den som önskar är det bara att gå tillbaka i tråden och kolla.

De som vägrade erkänna, liksom de allra flesta tittare, hade inte ens blivit varse den effektskapande bakgrundsmusiken innan jag och flera påvisade dess förekomst.

Den allra mest utstuderade och framgångsrika propagandan utförs så subtilt, så den lyckas påverka mottagaren utan att mottagaren själv är medveten om den.

Fake news, och subtil propaganda, går faktiskt åt båda hållen. Den som inte inser detta blundar för fakta och väljer att lägga ut dimridåer.

Om vissa här inte är helt faktaresistenta så förmodar jag att de numera, när de blivit varse, klarar av att upptäcka den effektskapande bakgrundsmusik som förekommer, ofta bara mycket subtilt, och som uppenbarligen är till för att skapa effekt, alltså att påverka tittaren i en önskad riktning.

Min åsikt är att effektskapande bakgrundsmusik inte skulle få förekomma, borde helt enkelt vara förbjuden i nyhetsinslag.

• KN75
    klyban skrev 2024-02-13 06:45:16 följande:

Det som kommer  rutan är opartiskt och inget i det inlägget du nu skrev ändrade på det om SVT/SR.

Jag svarar på många osakligheter, med osakligheter.
    Hur kan du ha missat det?
    När det gäller SVT/SR så är sakligheten att även efter detta inlägget så förblir SVT/SR opartiska.
    Insett du har en del problem att förstå skillnaden mellan vad som är sakligt för ämnet och vad som inte är, för en sak jag lärt mig i denan tråden, saklighet för ämnet är det sista man vill veta av, så även du och du tror ingen märker detta.

Men kanske detta kommer i senare inlägg?
    För då är jag tillbaka med sakligheten inför ämnet som vissa flyr som pesten, eller inte ens vill diskutera vad deras klipp har för betydelse och vad de vill diskutera.

Och fakta är just att kompartmentalisering av vad SVT/SR sänder och glömmer av allt annat som berättar de är opartiska, det är inte att vara opartiska, utan det är en ovilja av den personen att ta in hela bilden.
    Och kan bara göra en enda slutsats det är agendan som hindrar dom detta.

En favorit är hur SVT/SR´s Text-tv inte berätta Kuba var en diktatur, och när dom berättat detta i 50-60år före den Text-tv nyheten.
    Det är så man vet något gått sönder och att agendan tagit över.

Men det mest intressanta är, det extremt mest överdrivet mest opartiska mediet är inte opartiskt nog och ska därför bekämpas och ska bort.
    Och alla vet det är för granskningen av politiken, då viss del av politiken är rädda för en granskning.
    Och detta lilla stycke summerar upp precis allt och vad det egentligen handlar om.
    (Jag hoppas för eran skull att SVT/SR missar opartiskheten en gång, så ni får något och prata som existerar i verkligheten.)

Jag klarar fortfarande inte att förstå ditt inlägg och jag ser inte att ditt inlägg ger något svar eller har någon anknytning till det jag skrev och som du citerade.

Det här inlägget är nästan lika förvirrande och osakligt som ditt föra extremt förvirrade inlägg (ditt rekord!) som jag citerade #4472

Public Service är inte opartiska.

nyhetsprogram i PS använder sig av effektskapande bakgrundsmusik, just för att skapa effekt.

Att i ett nyhetsinslag använda sig av effektskapande bakgrundsmusik är självfallet inte opartiskt utan det används för att på ett subtilt sätt påverka tittaren i en önskad riktning.

Det var flera i tråden som tidigare vägrade erkänna att bakgrundsmusik förekommer i nyhetsinslag.

Men vi var flera som faktabaserat visade exempel på detta. För den som önskar är det bara att gå tillbaka i tråden och kolla.

SVT själva har inget problem att erkänna och skriver själva om bakgrundsmusik CITAT:
    Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå.

Jag och andra kunde snabbt och enkelt förra gången finna exempel som påvisade förekomsten. För den som glömt detta, eller den som vill försöka förneka förekomsten, är det bara gå tillbaka i tråden och kolla.

Eller titta bara på nyhetssändningarna i SVT, var uppmärksam även på det subtila, så råder det ingen tvekan om att PS använder bakgrundsmusik i nyhetsinslag,
    just för att "skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå".

Den som försöker hävda att detta är opartisk, den befinner sig i sina egna täta dimridåer,
    den kan knappast lura någon annan än sig själv att den skulle ha "lååång över medel på intellekt".
    Den kanske har rökt på, eller något liknande?
  • KN75
    klyban skrev 2024-02-13 17:14:25 följande:

Klarar du inte av att förstå att SVT/SR är oprtiska, kanske komma med ett exempel som tål sakligheten då.

Det är sakligt visat och belagt flera gånger i tråden.

Ett tydligt exempel är:
    Att i ett nyhetsinslag använda sig av effektskapande bakgrundsmusik är självfallet inte opartiskt,
    utan det används för att på ett subtilt sätt påverka tittaren i en önskad riktning.

Vi var flera som faktabaserat visade exempel på detta. För den som önskar är det bara att gå tillbaka i tråden och kolla.

SVT själva har inget problem att erkänna,
    och OBS, de skriver själva om bakgrundsmusik CITAT:
    Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå.

Vissa, eller en viss medlem, förstår uppenbarligen inte innebörden i ordet saklig.
    Jag har försökt förklara det, men den kanske missade det?
    Försöker ytterligare en gång hjälpa att förstå.
    OBS: Läs gärna detta tills du själv känner att du har förstått innebörden:

Saklig
    sakligare, sakligast

Adjektiv

Synonymer till saklig:
    konkret, seriös,
    objektiv [ FILOSOFI ]

Hur används ordet saklig?
    På förekommen anledning, två olika exempel för att underlätta förståelse, särskilt för en medlem:

"-Några av skälen till att mannen döms är att... han uttryckt sig på ett sätt som ? fullt klart ligger utanför ramen för en saklig och vederhäftig debatt ?."

"-Texten går utanför vad som kan anses som en saklig och vederhäftig politisk diskussion."

Källa: tyda.se/search/saklig

• KN75
    klyban skrev 2024-02-13 17:14:25 följande:

den sakliga granskningen av politiken som vi har lärt oss en del av politiken bra långt till höger inte pallar med.

Menar du på fullt allvar att det är din åsikt att politiken längst ut till vänster, kommunism, bättre skulle palla med granskningen???

Du är nog rätt ensam i världen, och rätt ensam i historien, som inbillar dig att kommunism och vänsterextremism skulle vara bättre på att tåla den sakliga granskningen av politiken.

Du och dina åsikter, dina tankar, slutar aldrig att förvåna, och att roa...

Inte någon enda gång, inte i ett enda av dina inlägg, verkar det som du klarar att greppa trådstarten och ämnet.
    Men gång på gång visar du med dina inlägg att du saknar möjlighet förstå trådstarten och du verkar inte ens förstå det du själv skriver, vilket "saklig" är ett tydligt exempel på ett ord vars innebörd du inte verkar förstå.
    Trots att du beskriver din egen förträfflighet med ord som, citat:

?-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.

Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga??

Dina egna ord väcker förvåning och är mycket roande att läsa när man sätter dem i samband med dina inlägg i tråden

• KN75
    klyban skrev 2024-02-20 17:54:47 följande:

Väntat att jag fick rätt där, så det betyder då att du har inget.
    För vad annars väntar du på?

Och din konspirations konservatism är nått som inte når sakliga och opartiska  medier.
    Men på en ding ding värld så är det välkommet har vi sett.
    Men dock intressant att du i en annan version vill göra SVT/SR politiska och inte låta dom vara opartiska.

Vilket är en direkt motsats till säga SVT/SR inte är opartiska som du gjort men aldrig klarar av att bevisa, och för du vet att du inte kan det.

Det är sakligt visat och belagt flera gånger i tråden.

Ett tydligt exempel är:
    Att i ett nyhetsinslag använda sig av effektskapande bakgrundsmusik är självfallet inte opartiskt,
    utan det används för att på ett subtilt sätt påverka tittaren i en önskad riktning.

Vi var flera som faktabaserat visade exempel på detta. För den som önskar är det bara att gå tillbaka i tråden och kolla.

SVT själva har inget problem att erkänna, och OBS,
    de skriver själva om bakgrundsmusik CITAT:

"Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå".

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?