klyban skrev 2023-04-18 16:05:02 följande:
Jo, vi vet att du är rädd för denna opartiska och objektiva granskningen av politikerna.
KN75 skrev 2023-04-18 10:22:18 följande:
Även om det vore så att du skulle ha rätt,
att PS skulle vara opartiska och att de skulle vara goda och göra bra nytta för medborgare och skattebetalare,
även om de skulle ha ett vasst svärd som skulle gå åt båda hållen,
så finns det ändå ingen som helst grund för att det ska kosta 54 mrd kronor!!!
Någon miljon, några tiotals miljoner, några hundratals miljoner,
eller tom några tusen miljoner kronor,
räcker självfallet för att sköta det uppdrag de har och det skulle också räcka till att avslöja alla korrupta politiker. ALLA oavsett partifärg.
Men 54 tusen miljoner kronor är så sjukt mycket pengar så det överstiger sannolikt allas fattningsförmåga.
Hur kan du ens komma på tanken att du ska försvara detta?
Att du försvarar detta visar med all tydlighet att du inte fattar hur mycket pengar det är.
DU ser ju vem som attackerar SVT/SR, i början körde de att det var dålgia nyheter, sen började ge sig på andra delar, och sen på senare tid har de kört din variant och pratat om summan pengar.
Men roten till allt är att de klarar inte av en opartisk granskning de allra längst ut på högern, därför komemr attackerna fortsätta och bara ändra form.
Men slutet på dagen är det just den politiska granskningen de är rädda för.
Du är även rätt mycket oärlig när du inte adresserar ett års budget, elelr gör det mycket tydligt det är 6år.
Och budgeten betalar dom inte allt själva, bara en sådan sak missade du.
Och sen en liten petitess, du vet om att media är dyrt att producera?
Summan överraskar inte det minsta med denna omfattning de har och så mycket gott de gör för alla i samhället med allt de har.
Och sure, finns en hel del jag tycker är skräp, samtidigt det som jag gillar tycker andra är skräp, det är vad public service ÄR och att allt är inte för alla.
Återigen sakfel av dig,
i flera år har det diskuterats PS budget och kostnader i tråden, du har själv deltagit. Jag finner vid en snabb koll att åtminstone sedan 2019 har detta diskuterats i tråden.
Så vitt jag kan se i tråden och i verkligheten, i nutid och i historien, så är det kommunister och liknande extremister längst ut på vänsterkanten som inte klarar en opartisk granskning.
Eller kan du ge något enda sanningsenligt exempel från verkligheten på en enda kommunistisk eller annan regim längst ut på vänsterkanten, i hela världen, nu eller i historien, som verkligen har främjat opartisk granskning?
Ett enda exempel?
Jag har hela tiden och i flera inlägg varit mycket tydlig med att budgeten avser 6 år, jag citerar t ex mitt inlägg från i går #6606
PS budget sträcker sig över sex år och det förra 6-års beslutet omfattade ca 54 tusen miljoner kronor.
Nej budgeten betalar dom inte själva för det är skattebetalande medborgarna som betalar, visste du inte ens det?
Så här står det om ANSLAGET för 2023:
Public service-företagen anslås 9,08 miljarder kronor nästa år, en uppräkning med två procent från 2022.
Källa: Google, public service budget
Jag förmodar att du försöker blanda in PS intäkter, men det är en helt annan sak.
ANSLAGET i budgeten, alltså summan av skattemedel, är 9 tusen 80 miljoner kronor för 2023.
Jag har sagt det förut, jag kan inte rå för att budgetbeslutet handlar om sex år. Om du inte gillar det så måste du ta det med de som har beslutat detta.
Jo jag vet att media är dyrt att producera. Men man får mycket får några hundra miljoner kronor, och man skulle kunna få nästan ofattbart mycket media producerat för 1 000 miljoner kronor.
Men att PS ska ha mer än 54 tusen miljoner kronor, för att som du säger producera dyrt media, är helt enkelt fullkomligt vansinnigt.
Hur kan du ens komma på tanken att du ska försvara detta?
Att du försvarar detta visar med all tydlighet att du inte fattar hur mycket pengar det är.