Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2024-05-19 21:26:11 följande:
    Har jag haft som mål att presentera exempel som tekniskt motsvarar SDs trollfabrik? 😂 Exemplen som jag tar upp går enbart i linje med det som jag har skrivit:

Aja, jag utgår från att samtliga riksdagspartier har trollkonton i en eller annan mening, i en eller annan utsträckning. Och för SDs del så vore jag enbart förvånad av motsatsen.

Varför jag inte är särskilt engagerad i stundande drama eller i vilken grad det ena trollgänget skulle vara värre än det andra.

Jaja, nu vill jag diskutera ämnet och betänkandet som jag tidigare postade, annars får det vara. Lycka nu till med att plantera SD i allas medvetande inför EU-valet. 🙂

DU börjar mest skriva om annat, för att vi vet SD aldrig någonsin kommer acceptera en granskning.

För vi såg utfallet mot TV4 och något som var ett stort scoop och att jimbo har faktiskt ljugit om trollfarbikerna och mycket länge också.

Digestive skrev 2024-05-19 21:35:04 följande:
    Du ger alltså inga belägg för dina påståenden i vare sig off-topic ämnet eller i trådämnet. 🤡

Gör det eller bli avfärdad för nonsens.

Finner du inte det intressant att du inte kan svara på hans fråga?
    Eller hoppades du bara ingen skulle märka?

För vi står här än med en Annika som du utelämnar saker, och nu är du ledsen att du blev påkommen.(Hur du inbillad du dig inte skulle bli är en gåta.)

Och det var trots allt ditt påstående Annika var ett troll, men nej, hon var inte anställd som en anonym trollkrigare av sitt parti Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-19 22:47:33 följande:
    Haha, nej, JAG började med att posta ett inlägg som berör Public Service-betänkandet och sedan börjar DU (och Padirac) skriva om annat. 🤡

Aja, fortsätter dina off-topic inlägg att skickas till mig eller för den delen att nämna mig, beröra min diskurs eller i något avseende personligt mana mig till ännu mer engagemang så kommer de att anmälas.

Du har gott om trådar där du kan ägna dig åt SD-drama samt möjligheten att starta en ny. You'll be alright. ????
    Nope, du kom och opponerade dig om granskningen...., sen har du flytt ända sen dess.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-08-02 10:02:24 följande:

Opartiska (S)(V)T's reporter i Sydamerika, rekryteras från vänsterextrema ETC, Flamman och "Arbetaren".

Menar alltså på allvar att oppositionen i Venezuela tvingar diktatorn Maduro att förtrycka befolkningen.

Den som har en viss intellektuellt, den inser omgående att det som tvinga betyder är att han är livrädd att förlora makten och försöker med våld istället.

Du kan inte vara så obegåvad att du inte förstår en så enkel sak väl?
    För allt oppositionen ville ha i det läget var valrapport dokumenten.

Och det mer intressanta, vad skulle inte vara opartiskt med att berätta skeendet för?
    För den biten glömde du av att påvisa.

Anonym (Eller hur) skrev 2024-08-02 10:05:54 följande:

Det finns ingen vettig själ som tror att SVT/SR är politiskt opartiska. 

Att man ens försöker hävda det är löjeväckande.

Lycka till och påvisa att de inte skulle vara opartiska, för du vore den första som skulle lyckas göra detta.
    Och som du förstår här funkar inte enstaka misstag, utan bara ett systematiskt partiskhet.
    Och med tanke på hur "löjeväckande" det är, så vore detta enkelt för dig.

Lycka till :lol:

• klyban
    Evalenabena skrev 2024-08-02 16:22:16 följande:

Jag vet faktiskt inte. Kanske inför debatter nära inpå val. Vet att många tycker det, men jag har svårt att se det.

Hur kan ni se att SVT är partiska? 

Problemet med den högerpolitik som innefattar SD, det är att de hatar granskning över allt annat.
    Och pga att de försöker polarisera, så försöker de säga att SVT/SR int eär opartiska och pga de ofta fastnar i dessa granskningar med sina nazister, rasister, fascister, antisematister i dessa och andra partier gör inte detta i samma utsträckning eller ens nära.

Detta inbillar dom sig är pga att SVT/SR är partiska, det komiska i det hela är att än idag har SVT/SR tagit mer politiker som gjort fel i andra partier än SD.

Sen analyser av politik och när sakligheten kommer, så tenderar den berätta vem SD är och det tror dom är partiskt också.

Och det är ingen tillfällighet att "Eller Hur" inte kommer med exempel, för hen vet redan de finns inte annat än enskilda misstag och ej det systematiska som de försöker påstå.

• klyban
    Evalenabena skrev 2024-08-02 18:01:44 följande:

Högerextremist 42 träffar, vänsterextremist 4 träffar.
    höger populist 32 träffar och vänster populist står det 2 men det är en, andra träffen är generell. Det här är inte bra.

Nu förstår jag varför, har bara märkts av lite grann i tv debatter nära valet men inte mycket mer. Hmm blev lite ställd.

Det är för vänsterextremism är svårt sällsynt idag.
    Kommunism är stendöd idag och i Sverige, sure det finns avarter, men i politiken är inte ens V ens nära kommunism.
    Men sure, nån enstaka finns, men vad ska de säga menar du?

Inbillade du dig att det var 50/50?

• klyban
    Mentat skrev 2024-08-02 21:14:01 följande:

OK, om jag i stället söker med Bing får jag 458 träffar på högerpopulism vs 7(!) för vänsterdito på svt.se
    För -extremism får jag 11.900 (höger) vs 210 (vänster)

Man kan förstås göra om samma sak för sverigesradio.se. Resultaten varierar förstås litet beroende på vad som för tillfället ligger ute på siten men tendensen är tydlig nog.

Det är så simpelt att man måste skratta nu, vänsterextremism är svårt sällsynt och givetvis kommer mi9ndre material finnas med dom.

För du kan inte inbilla dig när det är så sällsynt med vänsterextremism att det skulle vara samma nivå av artiklar?

Och hur ska dessa artiklar komma till och om man får leta med ljus och lykta efter dom?
    Har du ens tänkt en tusendels sekund ens?

Ta bara alla SD´s nassar, fascister, rasister, antisematister, mördare och annat som kommit från dom, givetvis genererar bara SD massor av artikler just för dessa.

Om nu du inte försöker säga dessa saker är normala och inte ska generera artiklar.
    Och tvärtom, vart hittar man ens vänsterextrema?
    Hört talas om ANTIFA, men inte en enda gång har jag träffat på en sådan de senaste 30åren.

Så varför inbillar du dig att SVT/SR är partiska och när det inte finns något att skiva elelr rapportera om i området vänsterextremism.
    För du är inte en sådan som menar på alla som inte håller med dig är vänsterextrema väl?

För det vore stor komik och självförklarande till ditt fel här med att påstå att SVT/SR inte skulle vara opartiska, försök hitta vänsterextrema först :lol::lol::lol::lol:

Evalenabena skrev 2024-08-02 21:20:35 följande:

Vi kommer inte undan att några är partiska. Hade förväntat mig ett reportage eller ett klipp. Kan märka av det ibland. Går inte att uttala sig av en sökning, det kan vara slumpen eller att anställda har semester osv. Min första sökning blev resultatet såhär, om en månad något annat. Statistilen blir tillförlitlig om den görs över en tid, inte en gång.
    Bedömningen blir orättvis, vill ha mer evidence.
    Haha! inbillade mig 55/45 inte 80/20. Glad

Det är inte bra att sökningarna inte ligger lika. Det kan finnas förklaringar det kan finnas bortförklaringar.

Extremism finns åt båda riktningarna, hur många går inte att svara på. Jag vill inte hamna emellan någon nu. Jag är bara nyfiken, frågan har diskuterats länge.

Vänsterextremism är svårt sällsynt, högerextremism är inte.

Det är inte svårare än så, och lycka till med att påvisa annat och pga du inte ens kan.

Padirac skrev 2024-08-02 21:36:05 följande:
    SÄPO är lika partiska som PS då... Tomte

Det är en nivå av löjligt nu för dom, och när vi hör att de är ledsna över att vänsterextremism är så sällsynt, samtidigt högerextremism är inte och även i ett parti SD.

Kanske för 30 år sedan hade vi kunnat hitta lite vänsterextremism, och man får gå tillbaka ytterligare 15-20 år för när det var ett problem med vänsterextremism.

Jag ifrågasätter dessa individers intellekt som inbillar sig det dom gör och inte ser den sakliga fakta före, och som bara berättar en sak och samma som SÄPO.
    Och att det är högerextremism som är problemet idag.

Det finns en intressant sak i detta, och det är hur vi nu ser par användare försvarar högerextremism och genom lyfta vänster dito fast det är så sällsynt.

• klyban
    Mentat skrev 2024-08-03 14:03:13 följande:

Notera gärna att mina inlägg riktade sig till dem som vill dra egna slutsatser, inte till Bagdad Bob.

Det finns bara en slutsats, vänsterextremism är så extremt sällsynt, och därför det är den obalansen i antalet träffar/artiklar.

Och är det SVT/SR fel menar du?
    För dom har aldrig varit rädda att outa vänsterextremism, och det vet vi som levde i en tid där det åtminstone var ett gäng och inte som nu svårt sällsynt.

• klyban
    Anonym (Eller hur) skrev 2024-08-03 16:50:13 följande:
    Man behöver inte dra det allt för långt. En stark indikator är att 78% i denna tråd anser detta. Men jag gissar på att du blundar för detta eftersom du själv drar dig åt vänster politiskt.

Den röstningen saknar betydelse, då det inte backas upp i tråden.

Komiskt nog har jag inte diskuterat politik i tråden, men förstår ditt argument är att bara för jag inte håller med, så är jag vänster.
    Och svaret är, nope, är inte ens nära V.

• klyban
    Anonym (Eller hur) skrev 2024-08-03 19:23:23 följande:
    Det troligaste är att du ljuger. 

Och ingen saklighet som styrker din påstående/åsikt.
    Är det inte intressant du glömmer av det? Solig

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?