Mentat skrev 2024-08-02 21:14:01 följande:
OK, om jag i stället söker med Bing får jag 458 träffar på högerpopulism vs 7(!) för vänsterdito på svt.se
För -extremism får jag 11.900 (höger) vs 210 (vänster)
Man kan förstås göra om samma sak för sverigesradio.se. Resultaten varierar förstås litet beroende på vad som för tillfället ligger ute på siten men tendensen är tydlig nog.
Det är så simpelt att man måste skratta nu, vänsterextremism är svårt sällsynt och givetvis kommer mi9ndre material finnas med dom.
För du kan inte inbilla dig när det är så sällsynt med vänsterextremism att det skulle vara samma nivå av artiklar?
Och hur ska dessa artiklar komma till och om man får leta med ljus och lykta efter dom?
Har du ens tänkt en tusendels sekund ens?
Ta bara alla SD´s nassar, fascister, rasister, antisematister, mördare och annat som kommit från dom, givetvis genererar bara SD massor av artikler just för dessa.
Om nu du inte försöker säga dessa saker är normala och inte ska generera artiklar.
Och tvärtom, vart hittar man ens vänsterextrema?
Hört talas om ANTIFA, men inte en enda gång har jag träffat på en sådan de senaste 30åren.
Så varför inbillar du dig att SVT/SR är partiska och när det inte finns något att skiva elelr rapportera om i området vänsterextremism.
För du är inte en sådan som menar på alla som inte håller med dig är vänsterextrema väl?
För det vore stor komik och självförklarande till ditt fel här med att påstå att SVT/SR inte skulle vara opartiska, försök hitta vänsterextrema först
Evalenabena skrev 2024-08-02 21:20:35 följande:
Vi kommer inte undan att några är partiska. Hade förväntat mig ett reportage eller ett klipp. Kan märka av det ibland. Går inte att uttala sig av en sökning, det kan vara slumpen eller att anställda har semester osv. Min första sökning blev resultatet såhär, om en månad något annat. Statistilen blir tillförlitlig om den görs över en tid, inte en gång.
Bedömningen blir orättvis, vill ha mer evidence.
Haha! inbillade mig 55/45 inte 80/20.
Det är inte bra att sökningarna inte ligger lika. Det kan finnas förklaringar det kan finnas bortförklaringar.
Extremism finns åt båda riktningarna, hur många går inte att svara på. Jag vill inte hamna emellan någon nu. Jag är bara nyfiken, frågan har diskuterats länge.
Vänsterextremism är svårt sällsynt, högerextremism är inte.
Det är inte svårare än så, och lycka till med att påvisa annat och pga du inte ens kan.
Padirac skrev 2024-08-02 21:36:05 följande:
SÄPO är lika partiska som PS då...
Det är en nivå av löjligt nu för dom, och när vi hör att de är ledsna över att vänsterextremism är så sällsynt, samtidigt högerextremism är inte och även i ett parti SD.
Kanske för 30 år sedan hade vi kunnat hitta lite vänsterextremism, och man får gå tillbaka ytterligare 15-20 år för när det var ett problem med vänsterextremism.
Jag ifrågasätter dessa individers intellekt som inbillar sig det dom gör och inte ser den sakliga fakta före, och som bara berättar en sak och samma som SÄPO.
Och att det är högerextremism som är problemet idag.
Det finns en intressant sak i detta, och det är hur vi nu ser par användare försvarar högerextremism och genom lyfta vänster dito fast det är så sällsynt.