Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Låt mig gissa, alla är vänsterextrema till vänster om SD?
Dock varför det är så få svar på vänsterextremism, det är av en enda och solklar anledning och pga vänsterextremism är svårt sällsynt, den finns ju inte ens i V.
En intressant detalj här, det är att vart jag drar mig politisk, det saknar helt betydelse för detta faktum.
Vi hade en välkänd journalist som numera är pensionerad. J.Josfsson. Vet inte om du känner till honnom?
Klippet är ca 3 minuter långt.
">
Josefson poängterar att kritiken inte får slås ifrån. Josefson har rätt. Jag letar efter något som stöder Josefsons tes, mina vänners teser och samhällsdebattens tes. Hitils har jag inte hittat något. Du kanske har rätt. Men barnen får komma först, har inte tid att leta. Ville göra det enkelt genom att fråga efter källor :)
Dock får du påvisa det med inslag som berättar SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Och vad anställda har för politisk syn spelar ingen roll och när det kommer till det som syns i rutan.
Och enda sättet påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, det är genom visa det är systematiskt och inte ett misstag.
Och vi vet med trådens existens och tid att SVT/SR är opartiska.
För vad annars väntar ni på?
För om det hade varit på annat sätt, så hade också man påvisat detta.
Och en sak som är intressant, det är också att SVT/SR är det mest opartiska mediet vi har i landet och med råge.
Och detta är du emot, och måste man undra varför du är emot opartiska nyheter och granskningar för?
Och det är inte SVT/SR fel att SD har så många rasister, nazister, fascister, antisematister, mördare osv...
Det är SD fel och ingen annans, och det är därför de inte vill ha någon granskning.
Och med trollfabrikerna så vet vi idag också att SD inte alls har lämnat sina nazist/fascist dagar bakom sig.
Att leta efter bevis för en tes är ett exempel på confirmation bias, eller partiskhet som det faktiskt är.
Om du istället försöker att undersöka vilka data som finns och utifrån dessa formulerar en tes gör du dig inte skyldig till partiskhet.
Dom glömmer av att det är vad som är i sändningen som gäller.
Och det är knappast SVT/SR fel att högerextrema skämmer ut sig själva och att vänsterextremister är svårt sällsynta idag.
Utan dessa är bara arga för att de lyfter fakta, och det är som jag brukar säga då och då.
Och att hela problemet de har med SVT/SR är att de är granskade av politiken, för SD tål ju inte granskning har vi lärt oss med trollfabrikerna.