Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2024-05-17 17:33:04 följande:

De grät inget alls, utan anmälde och låter en granskning av alla partier ta över och orsaken var lite brist på information.
    handlade dock inget om själva trollfabriken som så.

Intressant du hela tiden börjar prata om annat.

Du tycker inte att det är trist att SD fick någonting att vifta med mitt?

Aja, det tycker iallafall jag men hoppa du in i drömvärlden igen och där jag skulle ha någon slags vikt i spektaklet.

Tänk att du en gång i tiden var en SD-motståndare men numera blott ett förvirrat Digestive-dito som enbart tjafsar för 'konstens' skull.

Störtlöjligt.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-05-17 19:50:55 följande:
    Nä, myndigheten grät inte över granskningen, du tyckte att alla sådan här granskning var bra.

Det myndigheten invände mot och anmälde var att kalla fakta klippt in en del saker som representanter sagt i andra sammanhang på samma sätt redaktionen speglat kommentarer från andra uttalanden om  trollfabriker görande .

Att förminska SDs trollande, desinformation, hat och hotkampanjer är frekvent från SDs apologeter.
    Första meningen är inte förståbar.

Förminskar? 

I inlägget precis ovanför ditt eget skriver jag såhär:

Du tycker inte att det är trist att SD fick någonting att vifta med?

Aja, det tycker iallafall jag [...].

Fundera en stund på hur bra det rimmar med att vilja förminska SDs trollande.

Stäng av autopiloten eller ta morgonkoppen kaffe om du precis har vaknat.

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive

Padirac skrev 2024-05-17 20:34:10 följande:
    Autocorrect spelade ett spratt.

Nä, myndigheten grät inte över granskningen, DE tycker att alla sådana här granskningar är bra
    Men oj, du kom alltså in och ville markera mot att jag hängde med lite roligt i klybans ordval. Fy fan vad bra gjort. Det behövdes verkligen. 👍

Och i ännu sämre form lade du till att någonting skulle ha förminskats.

För tredje gången kan du ta och bemöta det här inlägget istället för att fjanta runt på folks bekostnad:
    Digestive skrev 2024-05-15 22:58:43 följande:
    SD har kritiserat Public Service så långt tillbaka i tiden att Jimmie Åkesson förmodligen åt lim i skolbänken när de började.

Du tror inte att det finns ett begränsat antal punkter kritik att ge Public Service och att SD har hunnit med de flesta på ~35 år? - i det här specifika ämnet.

Låt oss prova i praktiken. Ge några exempel på den kritik som berör ett partiskt Public Services och som SD aldrig har rört vid.

Det ska bli spännande att se vilken verkshöjd du lämnar åt folk som skriver här.

Är det i övrigt OK om du själv har tankar och idéer om någonting och det visar sig finnas gemensamheter bland SDs narrativ om det samma?

Du är inte bättre än du gör dig hur mycket kyrktant du än rollspelar. 🤡
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-05-17 20:56:03 följande:
    Jag kan inte räkna hur många gånger 'man och nöjd' med sina 1000faldiga alias hävdat att kritik mot SDs rasism och nazism, desinformation och konspirationsteorier enbart ger dem positiv respons.

Detta är fel i sak och stämmer inte med verkligheten, vilket visas av hur länge det i Sverige jämfört med grannländerna gick att hålla partier i samma syskonskara utanför inflytande och riksdag.

Ändå har hans förbundna i tråd efter tråd mässat detta som du skriver  tillsammans med massa noja om 'däremellan' och jag vet inte vad för knasigheter.

Du känner säkert igen hela historien
    På tal om vad?

Vad du och 'man och nöjd' har haft för er är erat problem, förstår du inte det?

Du tycker alltså att kritik mot SD är att klyban skriver om att Jimbo gråter till mig medan du joddlar i mitt öra om 'man och nöjd' och hittar på strunt.

Hur kritiserar ni i sådant fall SD när jag inte är här? 

Jag postade ett betänkande om Public Service och resultatet är att Jimbo gråter och 1000faldiga 'man och nöjd'.

Vill ni kritisera SD så föreslår jag separata inlägg och som inte en följetång från ett betänkande om Public Service via mig.

Är det svårt?
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-05-17 22:17:34 följande:
    På tal om att du som jag förstod det påstod att allt skrivande om SDs bruna sk*t gynnar dem.
    Du har i sådant fall inte hängt med hela vägen.

Det jag pekar ut som problemet är att bara prata/skriva om SDs brunna skit, hela vägen från politiska företrädare ner till gräsrötterna - DET gynnar SD.
    Digestive skrev 2024-05-15 17:40:42 följande:
    [...]

Politiska företrädare som lämnar över mikrofonen oftare än de själva tar upp den, till folk som de själva skulle beskriva som luriga mörkermän, är inte riktigt med i spelet.

[...]
    Digestive skrev 2024-05-14 19:33:19 följande:
    [...]

Det som måste till när man gör motståndskampanjer av sådana här granskningar är det som dränks av SDs varumärke, det vill säga alternativens varumärken.

[...]

Vilka varumärken växer av att absolut ingen talar om dem? - inte ens 'företrädarna' för dem.
    Politik handlar om visioner som i bästa fall resonerar med folket.

Att SD är bajs och att Jimbo gråter är dock ingen vision dock det enda som ordentligt hörs. Tyvärr är det inte jättemånga som blickar 30 år framåt i tiden och ser ett samhälle som är ensamt byggt på att inte vara SD.

Gedigen kommunikation med potentiella väljare - som politiker eller allmänt engagerad - är inte att prata EXTREMT mycket mer om andra än om sig själv.

Är någonting fortfarande oklart?
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-17 22:38:57 följande:

Det verkar som de skäms svårt att bli avslöjade efter 12år av trollfabriker.
    Vi visste om att de troligen existerade, nu vet vi det som FAKTA.

Och man inser också att söndra och härska är anledningen de v ar i ryssland krim på deras bjudresor och putin nära nazister.

En sak som är rätt intressant och hur SD fansen pratade om att putin skulle avsätta vår regering och sen när putin startade krig mot Ukraina så slutade dom säga det.
    Min gissning detta kommer tillbaka, enda frågan hur lång tid tar det, ska vi gissa på att de förlorar makten så hör vi det igen?

För det vore definitionen av landsförrädare, vilket är komiskt för Sverige var för svenskarna, så vad hände Flört

Självklart är det ingen förbluffande nyhet.

I övrigt så dömer jag inte hela delar av väljarkåren utifrån några exempel precis som jag inte tror att du och Padirac representerar någonting överhuvudtaget i stort.

Folk talar för sig själva men du kanske inte känner så för egen del heller.

Sådana där tankemönster är i min mening omogna, för att ha det sagt. Enbart förvirrad tribalism (en förvirrad sådan då du varken känner "dem" eller "de egna" i någon faktisk bemärkelse).

Men visst kan man kalla specifikt dessa för landsförrädare, fullt legitimt.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-05-18 07:49:34 följande:
    Ja, jag har ju ofta undrat varför du sprider SDs narrativ.

Du missar helt eller väjer att förneka att de svenka partiernas stragerier att hantera SD till skillnad från grannländernas partiers strategier att hantera SDs syskonpartier minskat SDs inflytande i politiken, vilket inte skedde i grannländerna med syskompartierna.   Du har alltså fel i sak. Jag kan förstå det so matt du endera pratar om dina känslor och andra personliga uppfattningar eller så går du SDs ärenden  - igen.

Att efterlysa en bättre politisk debatt och kommunikation är något helt annat än det ovan.
    Och jag har undrat vad du anser är kritik under ämnet utanför SDs narrativ, men det svarar du inte på.

Nejdå, det gör jag inte alls - det minskar dock inte SDs väljarstöd men det missar du helt eller väljer att förneka. Med mandaten som SD har så kan de styra och ställa på alla möjliga vis - exempelvis se till så att S-regeringar får sitta på oppositionens budget, men det missar du helt eller väljer att förneka. Du har alltså fel i sak.

Problemet med politikernas kommunikation med folket är den samma som på gräsrotsnivån - ignoransen.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-18 12:07:24 följande:

Blir rätt komiskt när du citerar och bemöter inget, det berättar att du tycker det är jobbigt att SVT/SR granskar HELA politiken.

Det är intressant och se jimbo gråta över att bli granskad och avslöjad som en lögnare, och nu ska hen minsann anmäla TV4 :lol::lol::lol:
    Gör nu som vanligt, citera och sen skriva om solstormarna, för det är lite OnT som det nu skrev på det du citerade.

Padirac skrev 2024-05-18 07:49:34 följande:
    Ja, jag har ju ofta undrat varför du sprider SDs narrativ.

Du missar helt eller väjer att förneka att de svenka partiernas stragerier att hantera SD till skillnad från grannländernas partiers strategier att hantera SDs syskonpartier minskat SDs inflytande i politiken, vilket inte skedde i grannländerna med syskompartierna.   Du har alltså fel i sak. Jag kan förstå det so matt du endera pratar om dina känslor och andra personliga uppfattningar eller så går du SDs ärenden  - igen.

Att efterlysa en bättre politisk debatt och kommunikation är något helt annat än det ovan.

För användaren är ledsen att SD och jimbo blivit avslöjade som sketna lögnare.

Den enda anledningen till att jag överhuvudtaget pratar om ämnet är du och Padirac. 🤡

Ni tyckte tydligen att ämnet matchade mitt inlägg om Public Service-betänkandet.

Inte heller har jag tagit upp och diskuterat ämnet när S har blivit påkomna med trollkonton.

Mitt ointresse för ämnet är helt konsekvent till skillnad från ert. 😎
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-18 15:02:09 följande:

Haha, sicken parodi :lol:

DU menar när S kom på att partikamrater höll på med dumheter och sen stoppades?

Ska vi se vad vi har i andra handen, oops, 12 års ljugande NEJ VI HAR INGA TROLLFABRIKER, och detta skulle vara samma eller ens liknande.
    Och jimbo vill inte ens stoppa trollfabrikerna nu :lol:
    Snacka om missa målet, och där S är exemplariska och stoppar detta och SD är det exakt omvända.

Även du måste inse hur du hycklar nu, eller?
    Eller ska du bara göra som du brukar och börja prata om helt andra saker.

En intressant aspekt dock, efter alla dessa inlägg så förblir SVT/SR opartiska.

Att du pratar om S och trollkonton i singular intygar att du redan har börjat ljuga.

På rak arm så kan jag komma ihåg att S har fått stänga ner delar av sin trollfabrik redan från året 2006 fram till 2018. Och då räknar jag inte ens med politikerna som har försökt att ratta anonyma konton för att förstärka sina ärenden på sociala medier med mera - kålsupare som det finns gått om i flera partier, bland annat i S.

En intressant aspekt dock, efter alla dessa inlägg så förblir SVT/SR opartiska.

Haha, så det går bra att försöka styra över ämnet till Public Service nu? 🤡 Mycket lustigt att se, på tal om hyckleri.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-18 16:26:08 följande:

Jag skrev plural och partikamrater :whoco5:
    Det finns ingen trollfabrik, och gör det så upp till bevis.

Det som är så talande med dig, det är att du anser trollfabriker är inget fel alls, men att bli påkommen är det tragiska för dig :lol:

Och nu gråter jimbi om TV4 för jimbo ljugit i alla dessa år, sicket abnormt hyckleri det är :lol:

Du skriver om händelsen "S kom på" i singularis. Vilket är tydligt: "när S kom på att partikamrater höll på med dumheter" och i en mening som inte nämner något annat.

När du kom på att SD höll på med trollfabriker, hur många gånger kom du på det då? 😁 Möjligtvis glömde du att du kom på det, kom på det igen, glömde det igen, kom på det igen och sedan mindes du alltihop och kom därmed på det flera gånger. 😂

Att inte bry sig om trollfabriker tillräckligt mycket för att självmant diskuterar dem i fel tråd och när man precis har postat inlägg om någonting helt annat - betyder knappast att jag inte skulle fördöma fenomenet i sig.

Men självklart ska du börja ljuga om hur jag ser på den saken också. 🤡
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?