klyban skrev 2024-05-14 06:37:19 följande:
De har ju gråtit över att de blivit granskade innan.
Och kommer dom nu sluta med trollkonton över den sociala median?
För de tror det kan vara så många som 50st konton och en massa följare.
Sicket bedrövligt parti som måste ha trollkonton i sin plattform.
Visst, problemet är dock att 'krishantering' har varit SDs livsluft från dag ett.
Det enda som händer är att deras varumärke syns överallt, är på allas läppar och i allas medvetande (vare sig man vill eller inte, som i det här fallet).
SD är ett missnöjesparti. Folk som dras till SD ser dem som det 'enda alternativet' vilket SD eldar på med en känsla av desperation och rädsla.
Titta på mänsklighetens historia. Vad har desperata och rädda människor tidigare helgat för medel som det 'enda alternativet'?
SDs framgångar berörs inte av mjöl i påsar och motorn som beskrivs ovan har i det yttersta en gränslös räckvidd. Den motorn kunde drivas helt bekymmersfritt under Förintelsen, under folkmordet i Rwanda och under oräkneligt många fler mänskliga katastrofer - den förlorar inte ett enda varvtal av Kalla Faktas granskning allena.
Det som måste till när man gör motståndskampanjer av sådana här granskningar är det som dränks av SDs varumärke, det vill säga alternativens varumärken.
Men, men, det är inte sådant som jag eller någon annan ska prata om här och när exempelvis ett betänkande kring Public Service postas i tråden. Nej, nej, utan vi ska alla prata om SD. Bara SD. Hela tiden. Utan undantag. Alltid.
Vilka varumärken växer av att absolut ingen talar om dem? - inte ens 'företrädarna' för dem.