Digestive skrev 2024-03-09 21:03:57 följande:
Jag har bett dig att ge exempel på denna "vanliga konservatism" men det har uteblivit.
Tänk att det var du som specificerade dig i slutändan och berättade slutligen vad "vanlig konservatism" iallafall innebär. Hoppas att du har tillhörande exempel också och i linje med formaten som efterfrågas.
Tänk om du lyckas ta hem en faktisk poäng, klyban.
Så vilken konservatism är oproportionerligt återgiven i SVT/SR?
Hur kan den frågan vara så omöjlig för dig att svara på?
För vi vet redan att det återgives i SVT/SR, så vad saknas för konservatism?
Hur kan det vara så svårt att svara på en så enkel fråga?
Digestive skrev 2024-03-09 22:45:55 följande:
Att frågan är felställd gör den inte svår.
Har du exempel på "Moderat konservatism" (läs: liberalkonservatism) i sådana format som efterfrågas?
NU är det du som ska berätta vad som saknas i SVT/SR, för svårt att svara på?
Digestive skrev 2024-03-09 22:53:14 följande:
Språket verkar vara väldigt besvärligt för dig och klyban. Du tror alltså fortfarande att jag menar att allt skulle ligga nedströms det progressiva/konservativa.
När redan språket är för svårt så kan jag bara gissa hur oåtkomlig diskursen i sig är för er två.
Det finns ingenting att fundera på angående dina bilder:
Att relevanta -ismer kan vara progressiva/konservativa är (i sig självt) belägg för att de ligger nedströms - annars vore det inte möjligt för dem att vara progressiva/konservativa.
Inget är besvärligt för någon annan än dig, då du vägrar berätta vad det är som saknas i SVT/SR.
Digestive skrev 2024-03-09 23:11:32 följande:
Digestive skrev 2024-03-09 20:41:17 följande:
[...]
Mer som redan är påpekat ett antal gånger är att proportionerna ska reflektera folket/vara demokratisk.
[...]
Din förmågan att läsa och ta till dig text är tyvärr för svag.
Och svara på vad det är som saknas uteblir varje gång inser vi alla.
Och hur vet vi alla detta, för svaret aldrig kommer.
SÅ vad är det som saknas i SVT/SR som gör att de inte är opartiska?
Digestive skrev 2024-03-09 23:19:59 följande:
Det framkommer redan.
Frågan är dock vad du bygger den [förståelsen] på. Magkänslor är inte riktigt några motargument.
Gör det?
Då borde det var enkelt att berätta, men ändå står vi här och undrar vad som saknas i SVT/SR som du anser ska vara där.
Visst är det kul och intressant det saknas.
Padirac skrev 2024-03-09 23:33:04 följande:
Så du menar att din magkänsla om att alla relevanta ismer är nedströms konservativt/progressivt inte behöver ges belägg på från din sida?
Du måste ge belägg för ditt påstående, jag har gett belägg för att det finns många olika ismer som inte är nedströms konservativt/progressiv. Men det tydliggjort är det uppenbart att uppdelningen av PS programinnehåll I konservativt/progressivt är en falsk dikotomi.
Vi kommer aldrig få reda på vad som saknas, för hen gör åttor för vägra svara på det.
Och oroa dig inte, svar kommer aldrig komma.
Och det är så vi vet att även hen vet SVT/SR är opartiska och sakliga.