Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Vad vi säger är dock att hela konceptet - i nyhetssändningar - är olämpligt i den media som bär ett opartiskt och neutralt uppdrag.
Det är praxis i all media., så du dömer ut all media nu då.
Rätt komiskt faktiskt.
Det är praxis i varje kanal och när ljudet sviker som när man ser döda Ukrainare ligga på marken och att det är inget ljug som berättar nått.
Hur kan du ha missat denna praxis i all media?
Det här är en fråga om måste besvaras för att överhuvudtagen kunna peka på att det finns en partiskhet som på något sätt är relevant för frågan om PS opartiskhet.
Är denna eventuelle partiskhet på något sätt större eller mindre än den partiskhet som demokratibestämelsen faktiskt kräver av PS?
Det finns tidiagre undersökningar som är länkade och refererade till i tråden som visar att på två olika partiskheter förutom den partiskhet som demokratibestämmelsen kräver av PS. Den första partiskheten är den partiskhet som kommer av den logik som styr nyhetsrapportering och nyhetsvärdering. den andra partiskheten enligt undersökningen är att de borgerliga partierna får mer 'egen' nyhetstid under valrörelserna än vad vänstersidan får.
Det konstateras i övrigt att det inte finns någon partipolitisk partiskhet och detta oavsett vilka politiska sympatier journalister har eller inte har. För media som tex Samnytt och SwebbTV föreligger inte denna partipolitska opartiskhet.
Med detta sagt så är snacket om att bakgrundsmusik skulle göra PS partiskt inte någonting annat än ett bedrägligt argument som används för att försöka visa någonting som inte följer av de delar argumentet består av.
Bakgrundsmusiken i fråga är inte relvant i fråga om det finns en politisk partiskhet i PS eller inte - om det nu inte är en politiskt fråga att det ska spelas OmpaOmpa och fanfarer till ett inslag om dödade Ukrainare.
Jag ställde den frågan om och om igen, och gissa, tror du det kom något svar?
SVT/SR är opartiska och neutrala med musiken, och detta är praxis i all media.
Snacka och greppa efter ett halmstrå.
Enligt definition så är att vara partisk att gynna en part på bekostnad av en annan part - vart dock gränserna går vid specifika fall är just subjektivt.
Bakgrundsmusiken i inslaget gör inte PS partipolitiskt eller ideologiskt partiskt.
Har inte sett någon kalla det för specifikt partipolitiskt eller ideologiskt partiskt. Hur du kom att tänka på partier och ideologier - när det specifika fallet berörde Ukraina - behöver du inte förklara, men att stärka hemskheterna som drabbar det Ukrainska folket med bakgrundsmusik är enligt flera ett sätt att partiskt ta deras parti.
Inte heller är det någonting som behövs för att praktiskt kunna skildra en nyhet.
Tycker det är extremt intressant och se att du vägrar svara igen, vad var det som var partiskt med musiken och de döda Ukrainarna?
Bra, det finns alltså ingenting som visar att PS är partipolitiskt partiska i det här.
Det vet hen också, och det märker man när hen vägrar svara.
Inga relevanta svar alltså.
Det är naturligtvis den som påstår att bakgrundsmusik gör att PS blir politisk partisk som måste visa på och argumentera för att detta är politiskt partiskt.
Det kan ju vara många andra skäl än politiska skäl till att det läggs på bakgrundsmusik. Alternativhögerns politisering har nog inga gränser.
Precis och för helt och hållet slippa frågetecken och potentiell politisering/manipulation/et cetera så kan nyhetssändningarna klara sig utan bakgrundsmusik.
Att totalt eliminera möjligheten med att kunna politisera/manipulera/et cetera via bakgrundsmusik i nyhetssändningar verkar dock vara mer oroande för dig än att lämna dörren öppen för det.
Du behöver inte svara på tidigare frågor men förklara gärna logiken i din hållning.
Intressant, men vad var det som var partiskt med musiken?
Och vad var manipulationen och spela sorgsen musik när man filmar döda Ukrainare.
En fråga som reser sig här varför är det så hemskt med sorgen musik till döda Ukrainare?
Och sen praxis för vi inte glömma som all media har.
Ingen bakgrundsmusik gör det omöjligt att manipulera/politisera/et cetera nyhetssändningar via bakgrundsmusik - helt oavsett riktning.
Varför ska vi inte eliminera dessa möjligheter till manipulering/politisering/et cetera?
Fundera på hur du ska motivera din hållning istället för att undra hur jag läser mina egna inlägg. Hur tokigt du lyckas tolka mina inlägg är ingenting som jag spiller min tid på.
Det är praxis i all media att ha bakgrundsmusik, vem försöker du lura och när du inte ens klarar av att lura dig själv.
Och ser nu att du vägrar svara på en av kärnfrågorna och vad det som är partiskt med musiken
Tänker du motivera din hållning eller är den här "diskursen" helt meningslös?
Att ta part för en död. vad ska gro där, personen är ju död.
Så vad är det som är så partiskt att spela dyster musik till ett inslag med döda Ukrainare?
Men jag misstänker du kommer bekräfta genom vägra svara igen.