• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 20:09:11 följande:

Finns inget att svara på när du är osaklig.

För vi står vid samma punkt och du MISSADE en YTTERLIGARE gång och påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Är detta medvetet?
    Eller vad väntar du på?

Jag noterar att motargumenten tryter.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-06 20:30:07 följande:
    Jag noterar att motargumenten tryter.
    Motargument för att du aldrig påvisar att SVT/SR inte är opartiska.
    Nja, det är ditt jobb som du fallerar med också är värt att tillägga.
    Trodde du den onlinern funka för nått?

:lol:
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 20:35:21 följande:
    Motargument för att du aldrig påvisar att SVT/SR inte är opartiska.
    Nja, det är ditt jobb som du fallerar med också är värt att tillägga.
    Trodde du den onlinern funka för nått?

:lol:
    -||-
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-06 20:53:28 följande:
    -||-
    SÅ detta är din saklighet och FLY från den, det berättar allt vi behöver veta.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-06 20:58:55 följande:
    SÅ detta är din saklighet och FLY från den, det berättar allt vi behöver veta.
    Varför skulle någon fly avsaknaden av argument? 🤣

Du ger mig inget sakligt att bemöta utan enbart tomma påstående.

Varför skulle jag bemöta sådant i all oändlighet? 😂

Det här är ingen tävling i vem som orkar skriva "Joho!" eller "Nehe!" längst.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-06 21:38:15 följande:
    Varför skulle någon fly avsaknaden av argument? 🤣

Du ger mig inget sakligt att bemöta utan enbart tomma påstående.

Varför skulle jag bemöta sådant i all oändlighet? 😂

Det här är ingen tävling i vem som orkar skriva "Joho!" eller "Nehe!" längst.

Nja, det är du som saknar argumenten, då du aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska :lol:

Ja, varför är du i en tråd med ämnet opartiskt och SVT/SR och aldrig bryr dig om det ämnet.
    Och saklig går då inte vara då du hela tiden är OT, och påvisa gör du aldrig.
    Då du missar den delen Solig

Men kanske nästa inlägg? :no:

• Stjärnskottet

SVT har precis publicerat artiklar om samtyckeslagstiftningen, som älskas av vänsterfeministerna och hatas av högerkonservativa:

www.svt.se/nyheter/utrikes/samtyckeslagstifning-pa-frammarch-i-europa
    www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-gick-det-till-nar-sverige-fick-samtyckeslag-1
    www.svt.se/nyheter/inrikes/samtyckeslagen-fem-ar-fallande-valdtaktsdomar-mer-an-fordubblats
    www.svt.se/nyheter/inrikes/alice-blev-valdtagen-pa-en-hemmafest-inte-sjalvklart-att-anmala

Tre av fyra artiklar är positiva, och den enda kritiska röst som hörs är adokvaten Bengt Ivarsson som får ett kort stycke i en artikel som avslutas av någon som säger emot honom.

Här märks det tydligt att vänsterfeministerna inne på SVT själva älskar samtyckeslagen. Till exempel har man intervjuat ett våldtäktsoffer, men ingen kille som säger sig blivit oskyldigt dömd. Fokuset i alla artiklar ligger på att lagen är bra.

Jag kommer inte svara på trollen om ni väljer att kommentera det jag skriver. Och ni andra, sluta mata de två trollen i denna tråd. Ignorera dem istället så tröttar dem.

• Padirac
    Stjärnskottet skrev 2023-06-07 07:16:56 följande:

SVT har precis publicerat artiklar om samtyckeslagstiftningen, som älskas av vänsterfeministerna och hatas av högerkonservativa:

www.svt.se/nyheter/inrikes/samtyckeslagen-fem-ar-fallande-valdtaktsdomar-mer-an-fordubblats
    www.svt.se/nyheter/inrikes/alice-blev-valdtagen-pa-en-hemmafest-inte-sjalvklart-att-anmala

Tre av fyra artiklar är positiva, och den enda kritiska röst som hörs är adokvaten Bengt Ivarsson som får ett kort stycke i en artikel som avslutas av någon som säger emot honom.

Här märks det tydligt att vänsterfeministerna inne på SVT själva älskar samtyckeslagen. Till exempel har man intervjuat ett våldtäktsoffer, men ingen kille som säger sig blivit oskyldigt dömd. Fokuset i alla artiklar ligger på att lagen är bra.

Jag kommer inte svara på trollen om ni väljer att kommentera det jag skriver. Och ni andra, sluta mata de två trollen i denna tråd. Ignorera dem istället så tröttar dem.

Så SVT har publicerat en rad artiklar om samtyckeslagen, vad som händer i andra länder och vad som hänt med anmälda brott i Sverige efter att ölagen infördes.

Du tolkar 'frånvaron av kritiska röster' i rapporeringen som att artiklarna är positiva.  

Med en sådan uppfattning om opartiskhet är det lätt att förstå att SVT uppfattas som partisk.

Kan du skriva ned de postiva värdeomdömena du hittar, de negativa värdeomdömena du hittar, 

Högerkonservativa kan utan problem tycka att samtyckeslagen är bra, varför skulle 'hårdare tag mot sexuella övergrepp' vara en vänsteruppfattning, gillar inte högerkonservativa 'hårdare tag'`någon påstod just precis det tidigare i tråden..
  • klyban
    Stjärnskottet skrev 2023-06-07 07:16:56 följande:

Det är intressant att en del ser samtycke som nått dåligt.

Vi vanliga människor ser samtycke som fundamentalt för sex.
    Rätt intressant att samtyckte gör dom till kulturkrig, och allt det handlar om att man är överens.
    Och hittar man nått man kan kritisera i lagen, så rättar man till dessa delar, det är ingen som till 100% kan förutspå lagar, det är därför man ska syna dessa kritiskt alltid.

Men såklart, för en del innebär kritik att man ska ta bort allt.
    Dock är det sjukligt intressant att en del ser samtycke som nått som inte är fundamentalt.

Padirac skrev 2023-06-07 12:09:36 följande:
    Så SVT har publicerat en rad artiklar om samtyckeslagen, vad som händer i andra länder och vad som hänt med anmälda brott i Sverige efter att ölagen infördes.

Du tolkar 'frånvaron av kritiska röster' i rapporeringen som att artiklarna är positiva.  

Med en sådan uppfattning om opartiskhet är det lätt att förstå att SVT uppfattas som partisk.

Kan du skriva ned de postiva värdeomdömena du hittar, de negativa värdeomdömena du hittar, 

Högerkonservativa kan utan problem tycka att samtyckeslagen är bra, varför skulle 'hårdare tag mot sexuella övergrepp' vara en vänsteruppfattning, gillar inte högerkonservativa 'hårdare tag'`någon påstod just precis det tidigare i tråden..

Det är faktiskt rätt udda en del vill göra samtycke till höger och vänster, vill man inte sin partner ska vilja ha sex med dig.
    Eller vad är det om?

För i mina öron låter det mer som att allt du säger och gör är fel och att det är anledningen de ropar och skriker ett fåtal.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?