Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    Xelol skrev 2020-09-15 19:19:52 följande:

Skogsutredningen är nästan klar där riktlinjen för vårt framtida skogsbruk ska sättas upp.

Vad gör SVT för att uppmärksamma detta, jo de sänder en propaganda film för ena sidan som man kallar dokumentär.

Intressant så är det som vanligt MP/vänstern som tjännar på dessa så kallade misstag.

sverigesradio.se/sida/avsnitt/1581323

www.expressen.se/nyheter/dokumentarfilmare-jag-trollade-svt/

Ser att du länkar till radioprogrammet medierna i P1 (public service) kritiska granskning av SVT. Det är väl bra?

Påståendet i din andra länk har visat sig vara falskt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

SD ledaren Jimmie Åkesson blir intervjuad i Aktuellt. Den journalist som intervjuat Åkesson får motta hot och kränkningar. SD är ett parti fyllt av människor med  antidemokratiska värderingar och människor utan vett och sans.

Några exempel:

"Det finns en lyktstolpe särskilt reserverad för dig" 

"Din hjärndöda fula vänstersubba? Jag kommer inom sinom tid att påminna dig om denna intervju"

"Var och hur ? just wait and see."

"Du kanske inte har några barn du är rädd om. Det skulle jag absolut vara i dina kläder"

"Jag tycker synd om dina barn när SD ökar så här mycket"

www.svt.se/nyheter/inrikes/fullstandigt-oacceptabelt-att-programledare-utsatts-for-hot
  • KillBill
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:01:59 följande:

Du tror inte att företrädare för borgerliga någonsin blivit hotade?

Leta fram exempel på när en journalist fått motta motsvarande hot/hat från vänster så fortsätter vi diskussionen.
  • KillBill
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 23:22:07 följande:

Varför skulle vänstern hota/hata  journatlister? Så gott som varje journalist är ju för i h-e vänster.

Du har alltså inga exempel? Det är ju inte så att det inte finns borgerlig journalister I Sverige..
  • KillBill
    Mentat skrev 2020-09-19 08:48:16 följande:
    Naturligtvis är alla hot vedervärdiga och givetvis förekommer det hot även mot den minoritet av journalister som har sympatier mera till höger. Här är ett exempel: https://www.svd.se/den-har-larmknappen-gar-direkt-till-polisen

M
    en visst, för att anknyta till trådens ämne så kommer det exemplet inte från public service. Det kanske finns något annat, jag har inte letat så noga.

Det var en journalist på public service som fick motta hat och hot från någon långt ut på högerkanten (med all sannolikhet en SD sympatisör). Att Sverigedemokratiska sympatisörer inte drar sig för att hata och hota journalister i public service bör kunna rymmas i en diskussion om förtroendet för public service då det framförallt är SD sympatisörer som har lågt förtroende för PS. (i övriga partier har en majoritet av sympatisörerna förtroende för SVT och SR).

SD är ett parti fyllt av mycket hat och misstro (inte bara mot public service). SDs sympatisörer har t.ex. lägst förtroende för polisen, försvaret, sjukvården, arbetsförmedlingen, folkhälsomyndigheten, universiteten o.s.v. av alla partiers sympatisörer och att SDs sympatisörer inte heller har förtroende för public service kanske inte så oväntat men att detta partis sympatisörer inte drar sig från att rikta sitt hat och hot mot enskilda journalister är förfärligt och jag hoppas att människor som står upp för demokrati och pressfrihet nu reagerar mot dessa svinaktigheter. 

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-09-21 12:26:12 följande:
    SD:s förslag är att utreda en kortare utbildning - företrädesvis för folk som redan har någn slags liknande bakgrund.

Jag står bakom det till 100%. Finns motsvarigheter i andra länder.

Allt annat han säger om detaljer vad en sådan polis skulle kunna göra  är löst spånande kring detaljer och inget att haka upp sig på.

Om man inte VILL haka upp sig.
    Jag har hitills inte sett någon svensk  polis som är positiv till SD förslaget och erfarenhet från andra länders kosrtare politsutbildning (tex USA) förskräcker. 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-09-21 13:43:01 följande:

En polis skriver lite om det på twitter här
    twitter.com/FredrikKarrholm/status/1306120411705376768

Men så f*n att jag hittar något formellt dokument om saken. Det måste finnas eftersom SR skrev att förslaget innehåll "ändamålsenlig beväpning". De orden kan de inte bara ha hittat på utan måste ha läst någonstans.

Sedan förvandlar SR detta till "vapen" och så tror alla att det handlar om skjutvapen när det lika gärna kan stanna vid batong - något som ordningvakter och välktare (två skilda grupper) redan har rätt till - eller kanske pepparsprej.

På twitter är en majoritet av poliserna mycket kritiska till SD förslaget.. 

SD vill alltså korta utbildningstiden och sänka behörighetskraven för att bli polis. 
    Vad kan möjligtvis gå fel? 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-09-22 19:07:28 följande:

Lyssnar man på Sveriges Radio blir man f*n i mig dummare!

Ginan Lindberg bara återberättar det demokratiska partiets verklighetsbeskrivning utan att ens fösöka nyansera och än mindre framföra republikanernas argumentaion.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7557453

Nä Ginna, det är inte ombytta roller mot 2016.

Varför anser du inte att det är obytta roller? Stämmer det inte att republikanerna stoppade utnämningen av Merrick Garland till högsta domstolen eftersom senatens republikaner ansåg att det ska vara nästa amerikanska president som skulle utse ersättaren?

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-09-23 05:58:44 följande:

53 minuter den här gången.

Bevakningen håller stilen.

Verkligen dygnet runt alltså

Noterar att du inte svarar på min fråga.

Om man kollar amerikansk media från 2016 så verkar SVT i allt väsentligt ha rätt och du fel,
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?