Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-12-23 18:48:12 följande:
    Kan du förtydliga?

Vilka opartiska saker tas inte upp så att du vart 4e år får ett PS som faller dina konservativa preferenser på läppen? 

Det som händer vart 4e år är väl OS eller partiledardebatt och valvaka. OS är kanske inte så konservativt om man inte röknar vissa sportegrenar kanske, på pattiledardebatten får Åkesson nyförtiden spy ut sin rasism utan att sägas emot och valvakan är väl inte så konservativ? 

Från din länk

"En genomgång av svenska studier av valrörelsenyheter från 1960-talet till i dag, inkluderat partiledarintervjuer från de senaste femtio åren, ger inget stöd för att public service skulle luta åt något håll politiskt i sin bevakning. Underlaget avser både hur mycket ett parti förekommer och om det är negativ eller positiv uppmärksamhet.

...

Om ett parti exempelvis har en gynnsam trend i opinionsundersökningarna betraktas det som en nyhet, vilket gör att partiet uppmärksammas på ett positivt sätt. Socialdemokraternas stadigt mindre gynnsamma behandling i public service-mediernas nyhetssändningar är därmed en konsekvens av att partiet har gått från att historiskt ligga omkring 45 procent till att snarare ligga omkring 30 procent,

...
    ? Det som inte syns i undersökningen är vilka nyheter man tar upp. Nyhetsämnen i sig kan gynna olika partier. Moderaterna var till exempel kritiska mot mediernas fokus på torka under den ovanligt torra sommaren innan valet 2018  ? det ansågs kunna gynna Miljöpartiet. Men slutsatsen där är att nyhetsvärderingen styr vad medierna tar upp, säger Bengt Johansson.

Sverigedemokraterna har fått en mer kritisk behandling i valbevakningen än andra partier, enligt Bengt Johansson. Det ligger i linje med hur traditionella nyhetsmedier i länder som England, Italien och Grekland skildrar populistiska partier: De får mycket uppmärksamhet men också mycket kritik. En vanlig förklaring är att populistiska partier utmanar rådande normer och samhällsordning, samt att de andra partierna markerar avstånd."

Hur ofta har vi valrörelsenyheter i Sverige?

1. Varje ojämn vecka
    X. Under ett valår
    2. Kuggfråga

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-23 21:57:28 följande:
    Ok, du kunde inte förmå dig att berätta vad i PS som föll din konservativa ådra på läppen var 4e år

Ledsamt :(

Den här blir klurigare.

Vad handlade forskningsrapporten om och vad i rapporten relaterade även till sakfrågan liksom trådämnet?

1. Julmust
    X. Kuggfråga
    2. Opartiskhet

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-23 21:35:13 följande:
    Oops, du glömde visst och påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska IGEN Solig
    Nej, du missförstår - jag har ingen att debattera sakfrågan med.

Du saknar den förmågan och kan inte ens svara på frågor medan Padirac behöver gå tipspromenader för att hänga med.

Bland folk som kan ersättas med papegojor och som på annat håll avslöjar att de inte ens kan föreställa sig en vit, kristen flykting från Europa - då det är så lockande att insinuera att meningsmotståndare är rasister - tar jag hellre en tupplur under bilresan.
  • Digestive
    Maja2003 skrev 2023-12-23 23:12:27 följande:
    Det är inte Världen Idag som är källan, utan Janne. Den "akademiska forskning" som du så fint kallar den, berör ETT ämne. Janne har erfarenhet, och extremt lång sådan.
    Janne Josefsson har sagt en hel del om det här även i Public Service. Vad skulle källan vara i de fallen, enligt Padirac?

God Jul!🎄
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-24 00:05:48 följande:

Jag bara konstaterar att SVT/SR för blir opartiska efter varje inlägg du skriver.
    Och det är intressant inget ändrar sig för dig och att du kommer ingenstans.

Tycker inte du det är intressant Solig

Maja2003 skrev 2023-12-23 22:31:59 följande:

25:55

Janne Josefsson, som jobbat på public service i 40 år, säger att han vet ? VET ? att de flesta som jobbar inom public service är vänsterpartister och miljöpartister. Han säger också att han VET att det påverkat det innehåll de producerat.

Och då ska man komma ihåg att Janne själv står till vänster på den politiska skalan.

Att ens försöka hävda att SVT och SR inte är partiska är bara löjligt.

Jag är ledsen för dig, det är vad som syns i rutan som har betydelse :whoco5:

Och jannes erfarenhet är en halmgubbe som inte ändrar vad som syns i rutan Solig

VI alla vet varför högern gråter över SVT/SR, det är för att de inte tål saklighet baserat på saker som existerar.
    Då det är ett hot mot deras ideologi idag, då de har en som inte tål granskning.

Det som är rätt roligt detta, det är att SVT/SR tagit mer i andra partier än i den högern och de gråter inte alls.

Tycker det är skit intressant att vissa attackerar det mest ÖVERDRIVET mest opartiska mediet i Sverige.

Och detta med att de är inte opartiska nog :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: 

:lol::lol::lol::lol::lol:

Priceless

Och det som syns i rutan är bristen på konservativ representation vilket gör Public Service partiska.

Ni har haft flera år på er att hitta material som exemplifierar och nyanserar konservativa sinnen och tråden hade varit proppfull av exempel vid det här laget - om Public Service vore opartiska.

Ni fann enbart ett (1) enda exempel efter flera försök - det vill säga inte ens tillräckligt för att kunna bilda den minsta lilla nyans som man överhuvudtaget kan efterfråga.

Era problem med en sådan simpel uppgift visar lika tydligt problemen med Public Service.

God Jul!🎄
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-24 17:20:02 följande:

Konspirationer är inte för saklig TV och är inte heller konservatism :lol:

Och jag gör slutsatsen en gång till att även efter detta inlägg så är SVT/ST opartiska.

Kanske nästa inlägg så kommer detta? :no:

Precis, det sitter sådana som dig i Public Service och som anser att konservatism inte hör hemma i Public Service. Bra att du erkänner.

Nästa inlägg? - sex radbyten senare och klyban har glömt vad han skrev.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-25 16:56:32 följande:

HAHAHA :whoco5:
    Berättade för dig konspirationer är INTE konservatism :lol:

Är det så jobbigt för dig att du lägger orden i munnen på mig nu, och då är det bara du som säger och ingen som erkänner nått :whoco5:
    Kanske du istället ska påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska istället, men såklart, när inte konspirationer får vara med, så blev du ledsen.

Kanske nästa inlägg kommer det? :no:

Ja, det är inte lätt när du svävar ut i knepigheter som berättar mer i sak än du själv förstår.

Nu intygar du samma sak igen:

Kanske du istället ska påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska istället, men såklart, när inte konspirationer får vara med, så blev du ledsen.

Som sagt, det sitter folk som dig i Public Service och tycker, tänker samt agerar i samma led. Det är bra att du erkänner.

• Digestive
    klyban skrev 2023-12-25 22:56:21 följande:

Nope!
    Det är bara du som erkänner och ingen annan, går inte på så simpla diskussionstekniker.

Konspirationer är inte konservatism :whoco5:
    Vill du försöka igen?
    Och denna gången inte prata åt mig?
    För när du gör, så är det bara du som säger och ingen annan.

Över ett år har passerat och fortfarande enbart ett enda exempel på material som i Public Service exemplifierar och nyanserat konservativa sinnen. Ett avsnitt i en beredare serie, det var allt.

Det är bara att återkomma med någonting mer än trasig svenska och nonsens. I över 10 år så har du författat texter i dessa forum - i stort sett varje dag - och du kan fortfarande inte göra dig förstådd.

Och hur väl du läser och förstår texter framkommer det också.

Inte heller finns det någon välvilja som ger dig överseende eller som vill hjälpa till, sådant gör man sig förtjänt av och på den punkten faller du som en fura med ett rakt igenom barnsligt och störande beteende.

Du har intygat min uppfattning om Public Service och vill du påstå någonting annat så borde det vara motivation nog för att lära dig ordentlig svenska.

Vad är idén att skriva till dig när du inte kan språket? - en undermålig läsförståelse och du kan inte ens ge uttryck för det som du skälv vill förmedla, efter mer än tio års nästan daglig praktik, enbart här på Familjeliv. Det är inte rimligt någonstans.

Har du ingen motivation till att lära dig språket så kan det ge ett välbehövligt sprut att läsa texter så som du faktiskt skriver dem.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-26 13:33:19 följande:

Inser att du producerar ett inlägg till där du aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Samt, när du lägger orden i munnen på mig, så är det bara du som säger och ingen annan.
    Intressant är att du försökt innan och det gick lika dåligt för dig den gången med.

Och rätt intressant, innan förstod du alltid vad jag sade, men när du gav upp sakligheten så förstår du inte längre.
    Det du berättar är att du trillat ned i ett "Rabbit hole" och inte ens är medveten om det.

Konspirationer är inte konservatism :whoco5::whoco5::whoco5:

Tiden flyter vidare och det finns fortfarande enbart ett exempel på material som exemplifierar och nyanserar konservativa sinne i Public Service - medan det finns gott om progressiva motsvarigheter i utbudet. Total obalans till den enes favör och på den andres bekostnad.

Vad det innebär förstår alla med en funktionell läsförmåga.

?Konspirationer är inte konservatism? - det finns inte en kotte som förstår vad du vill ha sagt eller om vad. Jag gissar på att ordet ?konspirationer? är fel och att det borde stå ?konspirationsteorier? istället men likväl hade det inte betytt någonting ändå i sammanhanget.

Och nej, det läggs inga ord i din mun utan jag har slutat att välvilligt förstå din svenska - av det som överhuvudtaget går att förstå.

Ditt existensvärde här skor sig på välvilliga svenskar och folk som har lärt sig språket - efter mer än tio års aktivitet så är det dags för dig att prova livet utan mitt stödhjul. Vi ställer högre krav på barn i det här landet så om det inte passar så är det bara att ställa krav därefter.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-26 15:11:33 följande:
    Vilken sorts konservatism vill du ha i PS?  Det finns ju många att välja på.. jag vet inte om det går att hitta någon libertarianism eller anarkism som kan ses som konservativsm, inte heller hednisk asa-tro, fast det senaste skulle kanske kunna ses som någon form av nationalkonservatism.. en hel del som på den tiden rörde sig bland BSS och sen SD och nynazister och långt före det nazisterna under tredje riket hade ju en dragning till nationalromantik och asa-tro..  

Ekonomisk konservativsm

Kulturkonservatism

Liberalkonservatism

Religionskonservatism

Socialkonservatism

Värdekonservatism

Eller kanske nationalkonservatism?

Vad i konservatismens grundförhållningsätt menar du att PS ska ha i sina program då, för att du ska klassas programmen som konservativa? 

Auktoritarism, disciplin, dygd, ansvar, familj, tro/religion, monarki, familj, hierarki.. eller något annan som du menar är konservativt?
    Jag har för mig att du tidigare förespråkade libertarianism och någon form av anarkism eller frihetlig ideologi, men jag kan minnas fel och saker kan ju ändras?

Det spelar mindre roll men en tillräcklig spridning för att ge ordentlig nyans.

Även islamsk konservatism vore aktuellt om nu några representationsprinciper ska gälla. Vi har många konservativa muslimer i Sverige även om de sällan syns och hörs i sociala medier (eller i allmänhet).

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?