Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Nenne666 skrev 2016-02-02 10:51:59 följande:
Om du förhåller dig till vad jag faktiskt skriver lär det bli mycket enklare att förstå vad jag skriver. Jag pekar inte enbart ut SVT bara för att SVT är de enda jag nämnde vid namn. Läs hela meningen. Att vara något informationskritisk är sunt och det förvånar mig att det tydligen bara är sverigedemokrater som är det, enligt dig. Så ser inte jag på det. Och detta snacket om konspirationsteoretiker, vojne vojne. Vem är det som är paranoid? Och bara för att någon har sagt (eller vilken undersökning man nu vill använda sig utav) att 'alla har förtroende för SR' så behöver ingen fundera på vad som egentligen hände? Det är som sagt sällan en story bara har 1 sida.Det finns som sagt inget vi svenskar har så stort förtroende för som SR, det innebär självklart inte att alla har det. Befinner man sig långt bort från vanlig svensk värdegrund så kommer man troligen att sakna förtroende för SR och SVT och i stället bekräfta sin världsbild på nätsajter som framförallt konfirmerar åsikter där flyktingar är lycksökare eller pissluffare, som du kallar dem.
Jah ahde till och med en dispyt med en radikaliserad person här på FL som påstod att Familjeliv är en vänsterextremistisk sajt. Javisst, ur hans perspektiv är det förstås så - precis som SVT och SR förefaller vara vänstervridna ur ditt och andras perspektiv i den här tråden.
Du kommer aldrig att få höra en nyhetsuppläsare i SR eller SVT kalla flyktingar pissluffare.
Länk till förtroendebarometern. Notera gärna vilket stort förtroende vi svenskar har för SR :)
medieakademien.se/wp-content/uploads/2014/03/Fbarometer2015.pdf