Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

nattuw skrev 2021-03-15 20:44:44 följande:
    Du behöver inte tystas. Det räcker om du kan fås att ändra fokus.
    Hur i helvete skulle det gå till att tysta någon genom att svara på deras inlägg?

Fokus tycks bli mig när det inte stryks medhårs.

Tydligen var det känsligt att adressera ett ämne på samma sätta som avsändaren gjorde. Avsändaren blev mäkta indignerad. Lärde sig dock troligtvis ingenting av det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2021-03-18 14:45:34 följande:
    Skulle du lära dig något om andra använde samma passivt aggressiva ton som du gör?
    Med mig får man svar som man ropar. Varför tror du var så känsligt att adressera ämnet på samma sätt som avsändaren gjorde?
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-03-18 06:33:55 följande:
    30 minuter där den gurgelmumlande korvfadern visade vilken inkompetent sopa han verkligen är.

Utmärkt, även om det säkert inte var avsett som en komedi.
    Ditt sätt att beskriva andra människor liknar en dålig tv-serie för ungdomar.

Den verkliga mardrömmen vore en ledare som ser på världen och uttrycker det som du gör.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-03-21 12:14:39 följande:

Är det bara jag som inte vill vara med och finansiera sån här skit via skattsedeln?

Men du är ju emot i stort sett allting och det var väl musiken som gavs pris, inte personens leverne.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-03-21 13:12:23 följande:
    Pfft, vänsterfolket gillar att gulla med sånt här avskräde. Hade det varit en artist som tagit någon på rumpan så hade det aldrig varit aktuellt med någon nominering.

Vad hette artisten som blev dumpad från Mellon för några år sedan för att han var åtalad för något mindre brott? Var det Torsten Flinck som hade sparkat på en bil eller nåt sånt?
    Han hade ju erkänt sitt brott, olaga hot och ringa skadegörelse så det var lite mer än misstankar.
  • nihka
    Padirac skrev 2021-03-21 13:07:19 följande:
    Padirac skrev 2021-03-21 13:05:09 följande:
    Det roligaste är att du citerar PS smile1.gif

Det finns många lager av *ironi* i detta smile2.gif
    Sorry det var visst Aftonbladet du citerade - lika roligt ändå

Fast det har hänt förut att hen har citerat PS. Riktigt jävla roligt Fast Aftonbladet är nästan lika kul, ja!

Man kan inte anklaga hen för att vara konsekvent i alla fall.
  • nihka
    Crash Man skrev 2021-03-23 08:17:49 följande:
    Jag skulle snarare säga skrattretande. Att tvinga folk att betala för en tjänst de aldrig använder och som inte fyller något större syfte är odemokratiskt.

Sen tror jag inte att det är Sverigedemokraterna är det parti, som likt Viktor Orban, skulle få för sig att bötfälla oliktänkande, utan snarare Socialdemokraterna.
    Det finns gott om saker vi "tvingas" betala för som vi inte använder. Det kallas samhälle, eller tänker du att man bara ska betala för det man använder? Om jag använder pannlampa när jag är ute och går ska ska jag inte behöva betala för gatubelysning? Om jag inte använder simhallen, kan jag få dra kostnader för den?

SD och Orbans parti har stora likheter och de söker sig till samma EU-grupp som SD nämligen EDR.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-03-24 11:52:02 följande:
    Två saker:

Du tittar alltså på SVT?

Efter att ha medvetet valt att göra samma sak, titta på "utrikesbyrån" vilket satans jävla relativiserande av dessa terrorister och massmördare. Och ständigt detta "svenska kvinnor". Rakt ut: det sitter inte en enda svensk där, det törs jag lova. Säkert en del individer med svenskt medborgarskap,  men inte "svenska kvinnor"

Ständigt detta politiserande från SVT.
    Fast det är precis vad de är: svenska kvinnor. Man behöver inte vara "arisk" för att räkna sig som svensk.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-03-25 13:55:08 följande:
    Hmm, Flasbackklicken tycks vara tillbaka på FL - fyra pursvenska ogillande tummar för ditt påstående att man kan vara svensk även om man kan ha ett utseende som kan föra tankarna till andra länder.

Rätt obehagligt om man tänker efter att somliga menar att svenskheten sitter i hudfärgen. Man kanske kan hoppas att klicken börjar räkna procent igen eller forska på betydelsen av däremellan eller någon annan intellektuell utmaning som håller dem sysselsattaSkrattande

Nåja, fenomenet att bedöma nationell tillhörighet utifrån utseende är ju dessvärre inte nytt under solen, precis.
    Jo, jag tippar på att det blev tråkigt där med alla som tävlar om att låta kräkigast. Här kommer ju kräket sas mer till sin rätt.

Jösses Amalia, låt dem inte dra igång med procenträkning eller tänka i termer om tid igen

Avled, avled, avled för sjutton gubbar!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?