Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Själv tittar jag inte på caféprogram så jag kan inte bry mig mindre om detta.
Bara en idiot sprider vidare rykten som man inte kan bevisa, det hadeju varit en sak om det kunnats bevisa att det faktiskt var hon då hade det haft slagkraft, nu framstår ni ju bara som galna konspirationsfanatiker hur gynnar det SD tror du?
Alla som för ett ögonblick kan tänka sig att SVT skulle producera motsvarande program om t.ex. Vera Oredsson kan ju få räcka upp en hand...
Alla som vet vem Vera Oredsson är räcker upp en hand.
Oavsett vad man anser om Myrdalarna så är de en del av den svenska nutidshistorien på ett helt annat sätt än Oredssorna.
SVT och SR är de medieföretag i Sverige som har absolut högst förtroende. SVT och SR lyder under Granskningsnämnden för radio och tv som har till uppgift att prövar om innehållet i radio- och tv-program följer de regler som finns för sändningarna (exempelvis att sändningarna ska vara opartiska och sakliga).
"Oberoende" SVT ska debattera alltså de afghanska männen med utvisningsbeslut som sitter på Medis och protesterar. Låter Mikael Wiehe köra solidaritetssång "Släpp in mig" live i sändningen:
---
Hur gick snacket på redaktionsmötet innan sändning när de diskuterade om han skulle få sjunga eller inte?
Eftersom "SVT opinion live" med Wiehes sånginsats har berörts i denna tråd så kanske det finns ett allmänt intresse av hur en av deltagarna upplevde programmet.
Ann Heberlein har på ledarsidorna.se bloggat om sin medverkan och hennes upplevelser kan hittas på: ( ledarsidorna.se/2017/08/exklusivt-behind-the-scene-svt-opinion-live-20170818-the-freak-edition/ ).
Jag har inte sett själva programmet men av Heberleins beskrivning så verkar "SVT opinion live" hålla samma låga kvalité som vanligt.