Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Den som känner behov peka ut mig som lögnare gällande den effektskapande musiken får väl göra det.
Jag såg och hörde, fler av mina nära såg och hörde, det är för mig fullt trovärdiga vittnen.
Ni som är så indoktrinerade så ni inte vare sig vill höra eller se, ni som bara vill förneka och dölja, det är upp till er.
De gjorde en undersökning några år tillbaka och frågade helt enkelt (anonymt svar) samt tittade om några personer som arbetade där var medlemmar i partibundna organisationer.
Läser även andra vänster vinklade medier så som proletären samt ETC.
Alltid intressant att höra vad olika parter tycker om ämnen.
Tycker bara det är synd att sossarna får sin propaganda kanal sponsrad via skatten mellans högern propaganda kanaler är vinstdrivande. Men man kan även säga att det kommer från deras ideologiska rötter.
www.expressen.se/nyheter/kritiken-mot-svt-studie-visar-politiska-vinklingen/
Vilket inte är samma sak som att inte kunna rapportera objektivt.
Regeringen(S-MP) har sänkt skatten för höginkomsttagare. För Ulf Kristersson med över 10000 kr/månad. SVT har inte kritiserat regeringen för detta.
Oppositionspartiet M lägger ett förslag att även låginkomsttagare ska få sänkt skatt. Då vaknar SVT. Man köper vinklade undersökningar och lägger fram att det är M's jobbskatteavdrag som sänker skatten med 10000/månad för höginkomsttagare som Kristersson.
Detta ger en rad frågor kring SVT's trovärdighet.