Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Xelol skrev 2020-07-06 17:54:51 följande:
    Samtidigt så säger en journalist på SVT att hennes arbetsuppgift är att inte redovisa sanningen.
    Det är tydligen svårt att veta att ekot inte är SVT 

Nåja, din vinkling av Ekeroths vinkling är inte särskilt seriös, om du själv lyssnar på hela materialet så framgår att EKO-reportern rapporterat det som presenterats för denne - efter att nya uppgifter kommit fram ändrades rubriken till att det stördes. Vilka som stod för störningen är inte svårt att lista ut - SD-representanter naturligtvis.

• Padirac
    Xelol skrev 2020-07-06 18:36:19 följande:

Så bara för att det är Ekeroth så är det OK för PS att inte rapportera sanningen?

Vad blir här näst, Moderaterna vill sänka antalet invandrare, låt PS ljuga ihop lite lögner om dom också? 

Självklart ska sanningen rapporteras - och rubriken ändrades också efter att nya uppgifter kommit fram.

Ser du inget ett problem med att SD stör och folk känner sig hotade och när det rapporteras så vill inte SD står för det de orsakat?  Om SD låtit bli att störa hade ingen felaktiga uppgifter kommit till ekots reporter.

Att SD bråkar och sedan får skit och pga blir upprörda är lite komiskt. Det som inte är komiskt är att en av SDs högsta företrädare ringer som representant för avpixlat till reportrar för att få det till att ngn ljugit om SD.

SD är själva helt ansvariga för denna soppa de kokat ihop som jag ser det.

SDs politik handlar ju inte om invandring per se, utan om invandrare i sig om de inte har SDs svenska kultur - som JÅs uttalande i  slutdebatten tydligt visade. Sen har vi SDpolitiken som ville göra gällande att han var politiskt censurerad för att han inte fritt fick säga att muslimer var sämre människor, han sa att det var han politiska uppfattning..  Så SDs poltik handlar inte om invandring, den handlar om det SD förut kallade essens, en från facister, nazister, rasister och vitmakt nedärvd föreställning om att människor är formade av sin geografiska härkomst. ren och skär rasism från partiet som bildades av BSS, nazister, fascister och vit.makt. Något SD fortfarande har 'i sin essens' Kräks
  • Padirac
    nattuw skrev 2020-07-06 20:52:05 följande:
    För den socialdemokratiska kampgruppen är allt och alla som ligger utanför den socialdemokratiska mediebubblan antingen SDmedia eller så går de SD:s ärenden.
    Njae, jag tror inte att någon annan är du skulle komma på tanken att K Ekroth inte har med Sd att göra i fallet i fråga 

Till och med när SDs företrädare KEs bravader diskuteras på initiativ av en SDsympatisör så får du det till att det skulle handla om att orättfärdigt ta upp SD och de som går SDs ärenden.

Det är oanade höjder - eller bottnar - som debatten tas till
  • Padirac
    K Markatta skrev 2020-07-07 16:59:13 följande:
    Morgan Johansson (S) pressades ordentligt i SVT:s Morgonstudion:
    Tyvärr följer ju M gärna med SD i deras politik. Ända sedan AKBs tveksamheter om SDs bakgrund har de på alla nivåer runt om i landet stöttat och sneglat på SD - Beklämmande Obestämd
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 17:14:48 följande:
    Nä inte ett dugg. För min del spelar det inget roll numer för jag ser aldrig på teve och lyssnar aldrig direkt på radion. Finns jättemycket bra på SR om man väljer ut guldkornen och laddar ner. Har en gammal kompis (tant som jag själv) som talade sig varm om ngt radioprogram hon brukade lyssna på och HERREGUD så kul det var.......och en dag......var väl ett par år sedan så tänkte jag...-"Men jag ska var positiv och så slog jag på radion och jag LOVAR.....det tog 20 minuter innan jag hörde skit om Trump! Fel dag, fel tid.........tydligen....eller?
    Fel president skulle jag tro  - maken till lögner, stöd för white supremacy, kvinnofientlighet och fake news har aldrig i modern tid skådats hos en president i USA..
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 18:27:43 följande:
    Suck. 
    Så säger till och med ledande företrädare för republikanska partiet nuförtiden om presidenten
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 19:20:41 följande:
    Ja men då får vi ju HOPPAS att han inte vinner nästa val och blir kvar! Valsystemet i USA är svårt att begripa men har tydligen sett likadant ut sedan 1700-talet! så vem vet......
    Han är tyvärr en svag president som med sin position och det han gör ger återverkningar i hela världen.

Omogen och farlig för demokrati, människorätt och människors lika värde. Fritt förhållningssätt till sanning och verklighet.  Att detta rapporteras över hela världen är inte konstigt. Det är inte heller vinklat, utan det är den verklighet som han skapar och lever i med sitt sätt att agera.

Hörde du inspelningen som gjordes på en av middagarna han gav -  hans största bidragsgivare tycker nog att han är en tacksam id*ot som de kan få att göra vad som helst de vill...

Sorgligt, skrämmande...
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 19:53:49 följande:
    Men PONERA att amerikanarna har den usla smaken(?) att återvälja honom! Vi kan inget göra här i gamla Svedala mer än att ta hand om våra egna val! Kommer Lööfven bli omvald? Jag tror det faktiskt! 
    Nyhetsrapportering om mannen som innehar världens mäktigaste ämbete, som är världens mäktigaste man får fortsätta trots att vi har våra egna val att ta hand om.

Jag tror att det enbart är ledare för diktaturer som ljuger lika mycket som DT ljugit dessa år.. som friserat sanningen för att framställa sig själva i bättre dager.. 

Om DT blir omvald så kommer 4 år till av kaos i världen - om DT inte blir omvald så väntar säkert år av kaos i USA 
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 20:21:18 följande:
    "Kaos i världen"? Jag tycker det verkar mest kaos hos svensk media.
    Handels- Miljö-  och samarbetsavtal med diverse motparter har avslutats, diktaturer har fyttat fram sina positioner i det vakuum som uppstått.. freden i Korea verkar vara lika långt bort som tidigare, DTs män vill utnyttja främmande stater för att sätta dit sina politiska motståndare, facebook utnyttjades med eller utan deras kännedom för att sprida lögner och kartlägga människors politiks auppfattningar, DT ville att röstlängder skullle ges till hans kampanjorganisation ..  Svensk mainstream media och PS är inte i närgeten av det som rör sig runt DT, däremot är det en del SDnära och annan alt-media som levererar lögner och förfalskningar i klass med det DT åstadkommer.  
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-07-07 21:04:59 följande:
    GÄSP
    Sov gott

kanske drömmer du om att svenska medier är partiska och att detta är ett större problem än att världemns mäktigaste man och ämbete håller på med maktmissbruk för eget syfte och har ett fritt förhållande till sanning och verklighet.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?