Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

KillBill skrev 2023-03-08 07:25:57 följande:
    Kritiken handlar om att en marknadsskole-lobbyist blir "oberoende" kolumnist på DN. 
    Så kritiken handlar om att en invandrarkvinna som har en annan uppfattning än vänstern får uttrycka sig offentligt.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-03-08 07:31:02 följande:

I detta sammanhang var inte val av ord så viktigt för mig. Hänger du med på min frågeställning nu?
    - - -

Frågan är varför regim-trogen media som Svenska Dagbladet och Göteborgs-Posten väljer att inte skriva om den mörkläggning som Digestive upptäkt. Det är nästan som att man börjar misstänka att regeringen är insyltad i detta..
    Jag ser att du har hittat på en ny teori om regeringen...
  • nattuw
    Digestive skrev 2023-03-10 15:17:26 följande:

När kommer Public Service att uppdatera oss på den här punkten angående the January 6th riots?

Det framkom inget nytt. Skadegörelse och ett antal personer som lite planlöst rörde sig genom lokalerna samtidigt som de tog selfies. Inte mycket till upplopp vilket man kunde se redan på de bilder som spreds i samband med händelsen. Så det troliga är att medias och politikernas narrative kommer att kvarstå oavsett vilka bilder som släpps.
  • nattuw
    Digestive skrev 2023-03-10 18:19:38 följande:
    I USA är läget allt annat än svalt kring det här så frågan kvarstår - när uppdaterar Public Servis oss på den här punkten?
    I USA har det väl blivit en del av frågan om yttrandefrihet då det från politiskt håll riktats uppmaningar mot FOX ägare att tysta Tucker Carlson.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-03-10 18:23:44 följande:
    Skadegörelse och ett antal personer som lite planlöst rörde sig genom lokalerna samtidigt som de tog selfies. Inte mycket till upplopp...
    Det var vad bilderna visade och det var bilderna jag kommenterade. Jag har sett mer stök runt fotbollsmatcher än det som förekom på de bilder som släpptes i samband med händelsen eller de bilder som nu visats.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-03-10 18:53:14 följande:
    då det påstås att det var lite skadegörelse och ett antal personer som lite planlöst rörde sig genom lokalerna samtidigt som de tog selfies. Inte mycket till upplopp...
    Har du överhuvudtaget sett bilderna?

Jag kommenterade vad som syns på de bilder som visats och du sitter klipper och klistrar in saker som inte har med bilderna att göra. Om du hittar några bilder där det dör fem personer eller där någon planerar en kidnappning så länka gärna till de bilderna. Till dess så är det tidigare presenterade bildmaterialet som finns att tillgå och därmed det bildmaterial som går kommentera.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-03-10 19:28:30 följande:
    Är bildmaterialet representativt för händelseförloppet och händelserna?
    Återigen det jag kommenterade var bilderna. Det finns inget i de bilder som hittills visats som tyder på att medias och politikers narrativ kommer att ändras.

Det som syntes på de ursprungliga bilderna och det som syns på den nya bilder som nu släppts skiljer sig inte tillräckligt mycket för att ändra på medias och politikers narrativ.

Och det kommer inte att ändras oavsett hur mycket du än klipper och klistrar eller gödsla din text med dödskallar.
  • nattuw
    Padirac skrev 2023-03-10 20:28:26 följande:
    Jag menar att påståendet 'det var lite skadegörelse och ett antal personer som lite planlöst rörde sig genom lokalerna samtidigt som de tog selfies. Inte mycket till upplopp...' är missrepresentativt för händelserna och förloppet och motiven.
    Det är vad bilderna visar. Vad vi inte har är bilder på personer som dog i kapitolium. Vi har inga bilder på ett totalt vandaliserat eller utbränt kapitolium. Vi har inga bilder på plundrade och brinnande byggnader. Vi har inga bilder på beväpnade grupper som var ute efter att ta gisslan eller kidnappa framstående politiker. Vi har inga bilder som tyder på att det fanns någon planering bakom. Kort sagt vi har inga bilder av den typ som förekommer när det har varit ett upplopp.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-03-10 22:13:43 följande:
    Förnekar du att du att det finns vapen på bilder från upploppet?
    En bild på en självförsvarsspray och polisbatonger.
  • nattuw
    KillBill skrev 2023-03-10 22:17:03 följande:
    Tucker Carlsson är känd för sina starkt vinklade inslag.
    Då har ni något gemensamt.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?