Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
De som kritiserar etablissemanget och kultureliten brukar också kritisera kulturmarxister, kosmopoliter och globalister.
Partitoppar inom Sverigedemokraterna har vid flera tillfällen kritiserat kulturmarxister (även i Sveriges riksdag) och det är inte ett språkbruk som har skrämt bort kristdemokrater eller moderater från att samarbeta med detta parti. Tvärtom så vittnar den sverigedemokratiska riksdagsmannen Mattias Karlsson om att många inom M och KD också är kritiska mot det han kallar kulturmarxism.
Den senaste tiden har jag uppfattat det som att du närmat dig det konservativa blockets värderingar och trodde därför inte att du skulle bli upprörd över att förknippas med utryck som används av företrädare för detta block.
Jag har verkat här närmare 10 år och har betat av ett ton diskussion med dig. Du har haft all potential i form av tid och information för att veta hur jag står.
Den senaste tiden har du dock erbjudit brunsmetning framför det mesta - hör av värsta sort - framför alla bättre diskurser vi haft.
Du vet, jag kan plocka fram tiotals inlägg där jag har förklarat min uppskattning för dig som debattör. Erfarenheter från debatter som har fått mig att fundera över hur jag står på ena foten, som tvingat mig att ta ett steg framåt hur ont det ens har känts att erkänna fel och släppa tankar som man lagt allt för mycket värde i.
I praktiken sitter du och målar över en tavla som du själv har hjälpt till att göra vacker.
Aja, kylan vinner alltid tillslut - det enda man kan räkna med. För väldigt vackra få sker det vid döden, för oss andra mycket tidigare än så.