KillBill skrev 2019-11-21 19:59:28 följande:
Etablissemanget, kulturelit..nu fattas det bara att du börjar snacka om kulturmarxism..
Jag vet inte ens vad >>kulturmarxism<< innebär så risken finns att du får sitta med ett ofärdigt pussel och med frågan vad du håller på med. Jag ska dock Googla på saken...
...vad håller du på med? Sitta och försöka stämpla mig som judekonspiratör - någon som stryker över vokaler när han kommer på sig att skriva till judar om H-n-m.
Fattar du inte att din kalla krigsretorik rubbar cirklar FÖR ATT och NÄR oskyldiga stämplas? - men det hör väl till saken, målet och syftet.
Vilken värdegrund helgar dessa medel KillBill? Jag kan dock förstå att du verkar för din sak med sådana här medel istället för att proklamera det du står för med ljus och värme...
...för uppenbarligen går det inte, eller hur?
Inte med en värdegrund som uppmanar en till att släcka all glöd utanför den egna lägerelden - då man hellre sätter världen i mörker än att se människor värma sig någon annanstans.
Genom att odla skam där den inte hör hemma försöker du tysta den som har rätt att tala. Så intolerant och passivt aggressivt att det knyter sig i magen.
Man kan ibland se dig flexa för Mänskliga Rättigheter och som du säkert vet så översätts en av artiklarna mer korrekt med ordet >>värdighet<<.
Människor har dock inte rätt till värdighet om de kritiserar ett etablissemang och en kulturelit som KillBill gillar, försöker du säga utan att förstå det.
Du hittar inte mig i ideologi eller för den delen i ideologiska konspirationer, KillBill. Den verkligheten har jag tvingats att förhålla mig till och för att kunna leva på samma villkor som övriga - och jag gör knappast ett bra jobb för jag trivs inte i det, med det och absolut inte för det... som i att verka för sådant så att även jag kan skapa förändringar på samma villkor som övriga. Det sista gör mig obönhörligt till en sämre människa hur jag än försöker... känns det verkligen inte likadant?
Utan du hittar mig i affirmationer, i vardagsmagin och i det kosmos man har mellan öronen. Där trivs jag, där kan jag andas och där kan jag göra saker och ting vackra... inte minst mig själv.
Jag vill leva som igelkotten, KillBill. I ett gryt och knulla runt i lövhögar. All värdighet jag kan tänkas behöva.
Jag behöver inga samhällssystem, utopier, nationer, lagar eller regler men mina systrar och bröder verkar behöva det. Men varför kommer jag nog aldrig att på riktigt förstå.
Här kommer dock det plågsamma som jag gång på gång måste svälja - även jag vill inte känna mig ensam, så jag försöker mig på allt det här ändå.
Med all värdighet
//Inte din eller någon annans fiende.