Nenne666 skrev 2016-02-01 14:50:35 följande:
Men ge dig! Är det så svårt att diskutera sakfrågor utan att placera in folk i fack? Jag har uttryckt en väldans massa saker i en mängd frågor och jag är mycket väl medveten om att jag låter burdus mellan varven, men det gör mig inte politiskt bunden. Det går faktiskt att tänka själv. Testat det? Jag är bland annat extremt emot insläppet av isis-anhängare, när det återvänder från halshuggningar, tortyr och skit i Syrien. Jag oroas över hur folk ska kunna integreras om det inte finns arbete och bostäder till flyktingarna utan placeras ut på olika boenden som det råder kaos i, där det för en vecka sedan skedde ett mord på en ung personal. Ja, jag tycker att flyktingfrågan och integrationen är bedrövlig. Är det bara Sd som tycker det? Jag är också emot hur media mörkar olika händelser till förmån av de kriminella som befinner sig i landet utan hänsyn till medborgarnas möjlighet att få vandra någorlunda tryggt på gatorna. Men varför ska jag förklara detta för dig? Det är väl självklart att man reagerar. Allt annat är horribelt. Och vad nu allt detta har att göra med det inlägget som jag gillade har jag ingen aning om. Men varsågod iaf.
Jag anser att det har betydelse eftersom jag menar att snacket om att public service inte är saklig och opartisk bottnar i oförmåga att inse att man kan se på tillvaron på fler sätt än de egna.
Ur det perspektivet blir det intressant att se vilka åsikter som förenas i synen på media som tendentiöst.
Ok, du kanske inte är sverigedemokrat eller du vill åtminstone inte skylta med vad du röstar på. Jag kollade lite hursomhelst, du skriver här att media mörkar, du har också kallat flyktingar för lycksökare och pissluffare.
Jag menar att dina åsikter om invandrare och om mediernas konspiration är SD-liknande och att detta har relevans när du anser att public service är partiska.
Själv menar jag i likhet med den stora majoriteten svenskar att SR är det mest opartiska vi överhuvudtaget har. Det innebär inte att jag anser att alla inslag är opartiska, men så kräver jag heller inte att alla ska tycka som jag för att jag ska definiera ett mångfacetterat utbud som opartiskt.
Dessutom är ju opartiskheten egentligen en partiskhet som bottnar i svensk värdegrund. Ingen går väl i taket för att IS kallas för terroristorganisation eller för att SR:s opartiskhet grundar sig på att åsikten att demokrati är den bästa styrelseform människan hittills förmått att tillämpa.